محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج پرداخت کرده است.
بلومبرگ نیوز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: این شرکت پول را چند ساعت پس از حمله به شکل رمزارز پرداخت کرده است اما کلونیال در این باره اظهارنظر نکرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

به گزارش سیناپرس، امروزه بسیاری از فعالیت های روزمره با کمک اینترنت انجام می شود ولی باید توجه داشت که از هر اتصال اینترنتی نباید برای انجام امور مهمی همچون استفاده از خدمات بانکی، هویتی و موارد حساس استفاده کرد زیرا در این صورت ممکن است اطلاعات شما به سرقت رود.
استفاده از اینترنت یکی از نیازمندی های زندگی مدرن محسوب شده و بسیاری از افراد در طول روز به طور دائم به اینترنت متصل بوده و با بهره گیری از تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر خود به برنامه ها و وب سایت های مختلفی وارد می شوند. استفاده از شبکه اینترنت به طور کلی از سه طریق امکان پذیر است: اینترنت همراه، اینترنت خانگی و اینترنت های عمومی.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای با اعلام هشدار نسبت به آسیب‌پذیری‌های بحرانی در محصولات سیسکو از کاربران و سازمان ها خواست تا سیستم های خود را به روزرسانی کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

پلیس فتا با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) و هدایت کاربران به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، گزارشی تازه مدعی شده که فیسبوک اطلاعات کاربران از جمله داده‌های حساس مربوط به سلامتی آن‌ها را گردآوری می‌کند و از آن‌ها برای فروش تبلیغات بهره می‌گیرد. به موجب این اتفاق شرکت‌های بزرگ داروسازی می‌توانند مبتلایان بیماری‌های مختلف را هدف قرار دهند و به آن‌ها دارو بفروشند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، یک محقق امنیتی دریافته که ایرتگ اپل می‌تواند هک و با اعمال تغییرات نرم‌افزاری دوباره برنامه‌نویسی شود. ظاهرا امکان نفوذ به میکروکنترلر ایرتگ وجود دارد و از این طریق می‌توان عملکرد ردیاب بلوتوثی اپل را تغییر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

محققان امنیتی از شناسایی آسیب پذیری های خطرناکی در میلیون ها روتر اینترنتی قدیمی خبر داده اند که به طور منظم به روز نمی شوند و برای کاربران مشکل ایجاد می کنند.
به نقل از زد دی نت، بررسی های رگولاتوری انگلیس نشان می دهد میلیون ها خانوار انگلیسی با خطر حملات هکری مواجه هستند. زیرا از روترهای قدیمی و به‌روز نشده استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دخالت دولت در حوزه امنیت سایبری جزو موارد ضروری است که در طرح آینده‌نگاری حوزه فناوری به آن تاکید شده است.
مراسم رونمایی از مرکز مجازی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ویژه کارشناسان نهادهای دولتی و عمومی با حضور معاون وزیر ارتباطات و معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

ادامه مطلب