محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

با توجه به افزایش تعداد سایت‌های جعلی در فضای پرداخت کشور، بانک مرکزی از دارندگان کارت‌های بانکی درخواست کرد هنگام انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم داشته باشند.
با توجه به افزایش تعداد سایت‌های جعلی در فضای پرداخت کشور، بانک مرکزی از دارندگان کارت های بانکی درخواست کرد هنگام انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم داشته باشند و از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت های نامعتبر و مشکوک خودداری کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

به گزارش آی تی ایران، توییتر رسما اعلام کرد که به‌صورت سهوی، از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل کاربران برای نمایش محتواهای تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی استفاده کرده است؛ این در حالی است که کاربران، این اطلاعات را صرفا برای استفاده از قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای در این پلت‌فرم وارد کرده بودند. به گفته توییتر، اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هیچ‌یک از شرکت‌ها قرار نگرفته و مشکلی که سبب این نقص شد، برطرف شده است. این شرکت افزود از ۱۷ سپتامبر، اطلاعاتی از قبیل شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران برای مسائل امنیتی از آنها دریافت شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

به گزارش پیوست، تحقیق اخیر شرکت چند ملیتی کسپرسکی نشان می‌دهد که دو سوم (۶۷ درصد) از کسب‌وکارها اتفاق‌های مربوط به تهدید سایبری را به رگولاتورها اعلام نمی‌کنند. دقیقاً مشخص نیست که سازمان‌ها با چه هدفی این مساله را پنهان می‌کنند، شاید یکی از دلایل آن، ترس از خراب شدن تصویر و اعتبار شرکتشان در ذهن مردم باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT از ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی تخصصي در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و در حوزه صنعت فناوری عامل (OT) در این آزمایشگاه خبر داد.
افشین سوزنی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمايشگاه مرجع در حوزه امنيت كشور، با اخذ تاييديه از مراكز ذي‌صلاح، مركز راهبردي افتا و سازمان فناوري اطلاعات ايران، خدمات و سرویس‌های امنیتی را به متقاضيان ارائه می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

گزارش‌های منتشر شده حاکیست که تنها ۳۱ درصد از کارمندان در جهان، تحت آموزش سایبری قرار گرفته‌اند و مابقی آنها اطلاعات بسیار جزئی و اندکی درمورد مقابله با آسیب‌های رایانه‌ای و سایبری دارند.
در سالهای اخیر که حملات سایبری به شدت رشد کرده است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان بارها هشدار داده بودند که سال های آینده، حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان به اوج خواهد رسید و خسارات جبران ناپذیر فراوانی را برای دولت و شرکت های مختلف به باور خواهد آورد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۷ مهر

به گزارش مرکز ماهر، بار دیگر آسیب پذیری حیاتی در سرویس‌دهنده‌ی ایمیل #‫exim شناسایی شده است. با سواستفاده از آن مهاجم می تواند کد های مخرب را با دسترسی root بر روی میزبان اجرا کند. نسخه‌های 4.92 تا 4.92.2 آسیب‌پذیر هستند.در صورت استفاده از این سرویس دهنده سریعا نسبت به بروزرسانی اقدام نمایید.

ادامه مطلب