محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۸ مرداد

به گزارش زومیت، بیت‌دیفندر نوعی نقص امنیتی جدی در پردازنده‌های امروزی اینتل یافته است که از قابلیت اجرای حدسی نشئت می‌گیرد.
محققان شرکت امنیتی بیت‌دیفندر (BitDefender) آسیب‌پذیری امنیتی نگران‌کننده‌ای کشف کرده‌اند که در تمام پردازنده‌های مدرن اینتل وجود دارد. نقص امنیتی یادشده درصورت اجرا به مهاجم اجازه می‌دهد به حافظه کرنل رایانه نفوذ و درنتیجه، به اطلاعات حساسی همچون گذرواژه‌ها و توکن‌ها و گفت‌وگوهای خصوصی دسترسی پیدا کند. این نقص امنیتی تمام دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های اینتلی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که از فراخوان سیستمی SWAPGS استفاده می‌کنند؛ ویژگی‌ای که پردازنده را قادر می‌سازد بین حالت‌های کرنل و کاربر حلقه حافظه سوئیج کند. ویژگی مذکور بخشی از قابلیت اجرای حدسی (Speculative Execution) است که در اکثر پردازنده‌های امروزی اینتل وجود دارد و به پردازنده اجازه می‌دهد وظایف را پیش‌بینی و درصورت لزوم جرا کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

به گزارش مرکز ماهر، در یک گزارش اخیراً مشاهده شده است که نسخه‌های مابین 7 تا 9 از #‫سیستم‌عامل اندروید دارای یک #‫آسیب‌پذیری خطرناک بحرانی می‌باشد که به مهاجم از راه دور اجازه اجرای کد دلخواه در سیستم‌عامل را می‌دهد. این آسیب‌پذیری ناشی از یک نقص نوشتن خارج از محدوده در تابع ihevcd_parse_pps موجود در ihevcd_parse_headers.c می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ مرداد

به گزارش مهر، عضو کمیته ارتباطات مجلس گفت: حضور گسترده تجهیزات خارجی در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و وابستگی فنی به تامین­ کنندگان خارجی، نشان می ­دهد تا دستیابی به الزامات تعیین شده، فاصله زیاد است.
سیده حمیده زرآبادی در یادداشتی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی وزارت ارتباطات مبنی بر پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات، معتقد است که حضور گسترده تجهیزات خارجی در زیرساخت این شبکه و وابستگی فنی به تأمین‌کنندگان خارجی در برخی حوزه‌ها نشان می‌دهد، همچنان تا دستیابی به الزامات تعیین‌شده در این حوزه فاصله قابل‌توجهی وجود دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ مرداد

همزمان با سومین سالگرد راه اندازی سرویس ضد باج افزار «باج‌دهی دیگر بس است»، پلیس یوروپل اعلام کرد کاربرانی که با استفاده از ابزارهای این وب سایت اقدام به از کار انداختن باج افزارهای مختلف کرده اند، از روانه شدن حداقل ۱۰۸ میلیون دلار به جیب کلاهبرداران اینترنتی جلوگیری کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ مرداد

به گزارش ایسنا، ساده‌ترین راه نفوذ برای ایجاد دسترسی در یک شبکه، ورود زیرکانه و از طریق مهندسی اجتماعی به سازمان و کسب اطلاعات مورد نیاز و خروج این اطلاعات است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ مرداد

به گزارش مهر، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا فیس بوک را به سوء استفاده از شماره تلفن‌های همراه کاربران و نیز فناوری تشخیص چهره متهم کرده و قصد دارد از آن شکایت کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ مرداد

به گزارش مهر، اگر از نرم‌افزار چندرسانه‌ای VLC برای پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به طور موقت پاک کنید، زیرا دارای یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک است.
به گزارش پی سی گیمر، محققان امنیتی آلمانی از شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در این نرم افزار خبر داده اند و شرکت سازنده نرم افزار یادشده هم هنوز وصله امنیتی به روزرسان برای حل این مشکل عرضه نکرده است.

ادامه مطلب