محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

یک نشریه بلژیکی به طور تصادفی به یک ایمیل داخلی فیس بوک دست یافته که نشان می دهد این شرکت قصد دارد در آینده موارد استخراج اطلاعات کاربران را عادی‌سازی کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

قانون جدیدی در انگلیس پیشنهاد شده تا تولید کنندگان موبایل مجبور شوند مدت زمان ارائه آپدیت های امنیتی مهم برای دستگاه ها را به مشتریان اعلام کنند.
به نقل از پرس اسوسیشن، براساس قانون جدید پیشنهادی دولت انگلیس، تولید کنندگان موبایل باید اعلام کنند دستگاه‌ها تا چه زمانی آپدیت های امنیتی مهم را دریافت می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

یک آسیب‌پذیری مهم در تجهیزات شرکت Juniper Networks می‌تواند به یک مهاجم سایبری اجازه دهد دستگاه‌های آسیب‌دیده را از راه دور مختل کند.
آسیب‌پذیری در تجهیزات شرکت Juniper Networks می‌تواند به یک مهاجم سایبری اجازه دهد دستگاه‌های آسیب‌دیده را از راه دور Hijack یا مختل کند. این حفره مهم امنیتی به‌عنوان CVE-2021-0254 شناخته می‌شود و بر سیستم‌عامل Junos اثر می‌گذارد. این آسیب‌پذیری را می‌توان توسط یک مهاجم از راه دور برای اجرای کد دلخواه یا ایجاد شرایط انکار سرویس (DoS) در دستگاه موردنظر استفاده کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

اصلاحیه‌های جدید امنیتی برای ۱۰۸ آسیب‌پذیری ویندوز و دیگر محصولات مایکروسافت منتشر شد.
مایکروسافت اصلاحیه‌های آسیب‌پذیری‌های ۱۰۸ گانه اعلام‌شده را در Windows و محصولات مختلف این شرکت منتشر کرد که این آسیب‌پذیری‌ها را ترمیم می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۸ فروردين

شرکت سیسکو آسیب‌پذیری‌هایی را شناسایی کرده که مهاجم با استفاده از آنها می‌تواند کنترل کامل دستگاه آسیب‌پذیر را به دست آورد و تنها با به‌روزرسانی محصولات آسیب‌پذیر می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين

به گزارش ITiran، چهار هزار ترمینال پذیرندگان شرکت‌های پرداخت‌یار در ۲۴ ساعت گذشته توسط شاپرک به دلیل عدم مغایرت اطلاعات مسدود شده است. این اقدام در حالی اتفاق افتاده که طبق صحبت‌های پرداخت‌یارها، هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی از سوی شاپرک به آنها نشده است و از صبح امروز تعدادی از پرداخت‌یارها برای رفع این مشکل به شاپرک و تعداد از آن‌ها هم به بانک مرکزی مراجعه کرده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين

در حالیکه کاربران فقط با لینک دعوت یکی‌ از اعضای کلاب‌هاوس می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند، کلاهبرداران از فروش لینک‌های جعلی دعوتنامه سوء‌استفاده می‌کنند.‬

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين

مهاجمان با هدف قرار دادن یک آسیب‌پذیری در FortiGate VPN server به شبکه قربانیان رخنه و باج‌افزار Cring را روی دستگاه‌های آنان توزیع کرده‌اند.
اگرچه در حال حاضر دسترسی بسیاری از افراد به فیلترشکن فراهم شده است و اینکه بسیاری از کاربران به استفاده از انواع فیلترشکن و وی‌پی‌ان روی آوردند، نگرانی‌ها را از بابت تهدیدات ناشی از استفاده از فیترشکن افزایش داده است.

ادامه مطلب