محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

سرپرست دایره‌ی عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه‌ی پلیس فتا ناجا با اشاره به‌ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و فرارسیدن عید سعید فطر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران و هم‌وطنان عزیز گفت: متأسفانه افراد سودجو در این ایام با سوءاستفاده از احساسات انسان دوستانه هم‌وطنان عزیز به دنبال کلاه‌برداری از آنان می‌باشند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نقل از مرکز ماهر، گزارش‌های موجود حاکی از آن است که این بدافزار تاکنون بیش از 500 هزار قربانی در جهان داشته‌ است و این عدد نیز افزایش خواهد داشت.
لازم به ذکر است که قربانیان این بدافزار به یک نقطه‌ی جغرافیایی خاص تعلق ندارند و این بدافزار در تمامی مناطق فعال می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد

رئیس اداره‌ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: این روزها احتمال سرقت اطلاعات موجود در سیستم‌ها و گوشی‌های تلفن همراه شهروندان بیش از گذشته متصور می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

برنامه‌ی «جت‌فیلتر» از بد افزارهایی است که در کانال‌های تلگرامی دست‌ به‌ دست می‌شود و بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس‌زمینه به استخراج ارز دیجیتال مونرو اقدام کرده و از توانایی دستگاه سوء استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

محققان امنیت سایبری نقص امنیتی جدیدی که بر روی تراشه‌های محاسباتی مدرن تاثیر می‌گذارد و مربوط به نقص تراشه‌های Spectre و Meltdown هستند را پیدا کردند. این اشکالات در ماه ژانویه ظاهر شده بودند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

محققان McAfee، گروهی در کره‌ی شمالی موسوم به Sun Time را شناسایی کردند که سه برنامه را در Google Play منتشر کرده‌اند، قبلا هدف آن‌ها مهاجران از این کشور بوده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

متعاقب اتهامات مربوط به رابطه‌ی این شرکت با برنامه‌های جاسوسی حمایت شده از سوی دولت روسیه، Kaspersky، شرکت نرم‌افزاری امنیتی روسی اعلام کرد قصد دارد برخی از زیرساخت‌هایش را از روسیه به سوئیس منتقل کند.

ادامه مطلب