محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۰ فروردين

گزارشی جدید نشان می دهد نیروهای پلیس آمریکا بدون اجازه مدیران خود از فناوری شناسایی چهره شرکت کلیر ویو استفاده می کنند. این فناوری باگ های زیادی دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۰ فروردين

مرکز مدیریت افتا با اعلام اینکه سیستم های نرم افزاری برنامه ریزی منابع سازمانی (SAP) هدف مهاجمان سایبری قرار گرفته اند، هشدار داد که این ناامنی امکان سرقت داده های حساس را فراهم می کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

اپراتورهای تلفن همراه کشور درخصوص سوءاستفاده‌های احتمالی با تماس‌های از دسته رفته با شماره‌های بین‌المللی ناشناس هشدار دادند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتورها در پیام هشداری که برای تمامی مشترکان ارسال شده، اعلام کرده‌اند: به منظور پرهیز از سوءاستفاده‌های احتمالی، در صورت مشاهده تماس از دست رفته یا تماس تک زنگ از مبدا شماره‌های بین‌المللی ناشناس، از برقراری تماس مجدد با این شماره‌های خودداری کنید.
به این تماس‌ها که با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرند، Wangiri Fraud می‌گویند و نوعی از کلاهبرداری است که می‌تواند هزینه زیادی برای مشترکان داشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک در فضای مجازی فاش شده است. این اطلاعات شامل شماره تماس، نام کاربری و موقعیت مکانی افراد است.
به نقل از آسوشیتدپرس، اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک در وب سایتی مخصوص هکرها قرار گرفته است.
هرچند به نظر می‌رسد این اطلاعات قدیمی باشند با این وجود نمونه‌ای از انبوه اطلاعاتی است که فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر جمع آوری می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

دانشگاه کالیفرنیا به کارمندان و دانشجویانش اعلام کرده اطلاعات آنها توسط گروهی از هکرها سرقت شده است. حدود ۳۰۰ سازمان دولتی، شرکت خصوصی و دانشگاه تحت تاثیر این حمله هکری قرار گرفته اند.
به نقل از آسوشیتدپرس، دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان و کارمندانش هشدار داده یک گروه هکری احتمالاً اطلاعات شخصی آنها و صدها دانشکده و سازمان دولتی و شرکت‌های مختلف را در آمریکا سرقت و منتشر کرده است.
این حمله سایبری با هدف گرفتن شکافی در سرویس شرکت Accellion انجام شده است. این شرکت سرویسی برای انتقال ایمن فایل‌ها ارائه می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

به گزارش پیوست، ماجرای استخراج رمزارز از طریق مودم‌های مبین‌نت در شبکه‌ها اجتماعی غوغا به پا کرده است. هر چند گفته می‌شود که پای بیت‌کوین در میان است اما ماجرای استخراج رمزارز توسط برخی از مودم‌های مبین‌نت به رمزارز دیگری که از طریق اتصال مرورگر به صفحه وب ماین می‌شود و به تبع بسیار کم‌ارزش‌تر از بیت‌کوین است، بر می‌گردد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۳ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، نتایج یک بررسی نشان داد که یک گوشی اندروید در مقایسه با گوشی آیفون، 20 برابر اطلاعات بیشتری را از کاربر جمع‌آوری و برای گوگل ارسال می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ فروردين

گزارشی جدید نشان می‌دهد که در عملیات هک سولار ویندز، هکرها به ایمیل وزیر امنیت داخلی پیشین آمریکا و تیم امنیت سایبری این وزارتخانه نفوذ کرده‌اند.

ادامه مطلب