محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

در سال ۹۶ بالغ‌ بر ۱۴ حمله‌ی مخرب نرم‌افزاری، فضای مجازی کشور را تهدید کرد. مهم‌ترین این حملات کشف بدافزار «واناکرای» و ویروس «پتیا» بود که منجر به آلودگی سیستم‌های رایانه‌ای شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

گوگل برای دور نگه داشتن نرم‌افزارهای مخرب اندرویدی از Play Store بهتر عمل کرده است، و این منجر شده تا هکرها نیاز به روش‌های پنهانی پیچیده‌تری برای برنامه‌های مخرب خود داشته باشند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

در پی طرح سوالات و مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص اپلیکیشنی با عنوان "نرم‌‌افزار چند رسانه‌ای اندرویدی روبیکا" و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بررسی موضوع توسط مرکز ماهر، این اپلیکیشن مورد تحلیل دقیق این مرکز قرار گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

با توجه به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شاهد تبلیغات‌های اغواکننده با عنوان دانلود و خرید برنامه‌های موبایلی در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم که با هدف کلاهبرداری طراحی شده و به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران می‌انجامد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ اسفند

محققان می‌گویند متوجه شکاف امنیتی جدی در تراشه‌های AMD شده‌اند که به هکرها اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات حساس پردازنده‌هایی که به شدت محافظت می‌شوند را می‌دهد. به ویژه نگرانی اصلی مربوط به این حقیقت است که آسیب‌پذیری‌های ادعا شده در بخشی از پردازنده‌ها رخ می‌دهند که به عنوان بخش امنیتی طراحی شده‌اند، عموما در جایی که دستگاه‌ها از آن‌ها برای ذخیره‌ی اطلاعات حساس مانند رمز عبورها و کلیدهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

عکس‌های سلفی که ما از خودمان در تعطیلات نوروز در فضای مجازی منتشر می‌کنیم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مکانی باشد که ما در آن حضور داریم و اینکه چه مدت‌زمان ما در منزل نیستم تا سارقان با خیال راحت به منزل ما آمده و سرقت کنند. از جمله‌ موضوعاتی است که در سال‌های گذشته نیز در ایام نوروز به شهروندان از سوی پلیس فتا هشدار داده شد، اما گویا برخی از شهروندان این موضوع را باور ندارند. احتمالاً باور نمی‌کنند که شاید یکی از همان دوستان مجازی که رفاقت سایبری زیادی با یکدیگر دارند، سارق باشد سارقی که در طول چندین ماه با برنامه‌ریزی دقیق تمامی اطلاعات قربانی را جمع‌آوری کرده است و منتظر فرصت است. چه فرصتی بهتر از تعطیلات نوروزی که ما در مسافرت هستیم و با عکس‌های یهویی و سلفی، مسافرت و عدم حضور خود را اعلام می‌کنیم.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

با توجه به رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین ابزارهای نوین بانکی دیگر نیازی به حمل پول نقد نیست. در هر لحظه و هر مکانی که شهروندان بخواهند می‌توانند اجناس مورد نیاز خود را خریداری و بهای آن را از طریق شیوه‌های مختلف بانکداری الکترونیک پرداخت نمایند. شیوه‌هایی که در وقت و زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و باعث افزایش امنیت کاربران نیز خواهد شد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که رعایت برخی از نکات ایمنی بسیار کوچک توسط افراد می‌تواند در بالا رفتن این امنیت نقشی انکارناپذیر داشته باشد. نکاتی از قبیل خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، دقت کردن به آدرس درگاه‌های بانکی و تغییر دوره‌ای رمزهای بانکی.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

رئیس پلیس فتا پایتخت در رابطه با خریدهای اینترنتی ایام نوروز به شهروندان هشدار داد و گفت: در خریدهای اینترنتی حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید و در پرداخت وجه خرید مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشید تا در دام فیشرها نیفتید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند