محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

سرویس DNS یکی از سرویس‌های اصلی و پایه در عملکرد شبکه ی اینترنت می‌باشد و به همین دلیل نقش مهمی در برقراری امنیت در شبکه اینترنت ایفا می‌کند. بدافزار‌ها و‌ Bot های اینترنتی می‌توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند تا با عملیات post-exploitation و Command and Control عملیات نفوذ خود را تکمیل کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

تحقیقات نشان می‌دهند شرکت‌های تجاری با تنها یک کلیک می‌توانند فعالیت‌های کاربران را در فضای مجازی ردگیری کنند. به گزارش مهر، شرکت‌های تجاری برای شناسایی مشتریان و کاربران اینترنت، بررسی عادات و سلایق آنها و در نهایت دسترسی موثر به داده‌های خصوصی آنها تنها به یکی از لایک‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک نیاز دارند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا معتقد است که سرویس امنیت اطلاعات روسیه(FSB) از برنامه و نرم افزار آزمایشگاه کسپرسکی برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات حساس دولت انگلیس استفاده می کند. اعتقاد بر این است که این برنامه در حال سرقت اطلاعات محرمانه‌ی ارتش بریتانیا، مقامات مختلف دولتی، کارکنان کابینه ی وزرا و جزئیات اهداف استراتژیک مهم این کشور می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

پلیس فدرال آمریکا هشداری مبنی بر عملیات هکری که تحت حمایت دولت کره‌شمالی انجام می‌شود، منتشرکرده است. گزارش مشترک FBI و وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اطلاعاتی درباره ی DeltaCharlie نوعی بدافزار مورد استفاده توسط گروه هک Hidden Cobra، برای آلوده کردن صدها هزار کامپیوتر در سطح جهانی با حمله ی DDoS ارائه داده است. بر طبق این گزارش، گروه هکرهای Hidden Cobra از سوی دولت کره شمالی حمایت می‌شوند و حملات سایبری علیه نهادهای جهانی، از جمله سازمان‌های رسانه‌ای، بخش‌های هوافضا و مالی و زیرساخت‌های حیاتی، صورت می‌دهند. در حالی که دولت ایالات متحده این گروه را Hidden Cobra نام گذاری کرده است، اغلب آن را به عنوان گروه لازاروس و نگهبانان صلح می‌شناسند و گفته می‌شود این گروه عامل انتشار باج افزار WannaCry نیز بوده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

به گزارش سایت رسمی پلیس فتا، مبحثی که مربوط به جنگ سایبری می‌باشد ولی از آن مجزاست، بحث جاسوسی سایبری است، جایی که هکرها به منظور سرقت اطلاعات و اموال و دارایی‌ها به شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای نفوذ می‌کنند. در سالهای اخیر مثال‌های فراوانی در این خصوص می‌توان ارائه داد. به عنوان مثال نفوذ در سازمان ثبت احوال کشور آمریکا که در آن سوابق 21 میلیون نفر شهروند آمریکایی به سرقت رفت و شامل 5 میلیون سوابق انگشت‌نگاری شهروندان نیز بوده است، گفته می‌شود ممکن است این حمله را هکرهای چینی که مورد حمایت دولت چین هستند انجام داده باشند.
شاید یکی از معروفترین این حملات، حمله به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 و سرقت ایمیل‌های حزب دموکرات باشد، سرویس جاسوسی آمریکا گفته است که کشور روسیه در پشت این حملات بوده است. هدف جاسوسی-سایبری سرقت است و نه ایجاد خسارت ولی نباید نادیده گرفت که چنین حملاتی می‌توانند تاثیر بسزایی در خسارت داشته باشند. به عنوان مثال حقوقدانان در حال بررسی هستند که آیا هک و نفوذ بر DNC و افشای بعدی ایمیل‌ها تحت قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌باشد یا خیر؟

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

هکرها با آلوده نمودن فایل AdobeFlash، آن را در سایت‌های پر بیننده قرار می‌دهند. محققان امنیتی آزمایشگاه‌های کسپرسکی یک آسیب‌پذیری جدید از کدهای کنترل از راه دور را در فایل Adobe پیدا کرده‌اند که توسط گروهی به نام BlackOasis ایجاد شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

اگر وارد مکانی با وای فای رایگان می‌شوید، اطمینان حاصل کنید شبکه‌ای که به آن وصل شده‌اید، امن است. در حالی که ماه اکتبر، ماه آگاهی سایبری را پشت سر گذاشتیم اما قصد داریم تا در این مقاله مسائل مربوط به امینت سایبری که در طول تمام سال زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد را یادآور شویم. ما امروز بهترین روش‌ها برای برقراری امنیت در یک مجموعه‌ کاری را متذکر می‌شویم.

ادامه مطلب