محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این آژانس که به سیسا شهرت دارد، اعلام کرده ابزار یادشده می‌تواند مشخص کند رایانه‌ای به بدافزار مهاجم به نرم افزار اوریون شرکت سولار ویندز آلوده شده است یا خیر.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از انگجت، حمله یادشده توسط گروه باج افزاری رویل صورت گرفته و آنها از این شرکت تایوانی ۵۰ میلیون دلار باج طلب کرده‌اند تا از قفل کردن اطلاعات آن دست بردارند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ اسفند

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، گوگل معمولاً قابلیت‌هایی را برای حفظ حریم شخصی و مقابله با سرقت اطلاعات خصوصی کاربران مرورگر کروم به آن اضافه می‌کند. اما حالا مشخص شده قابلیت سندباکس کروم برای حفظ حریم شخصی موجب می‌شود تا به بهانه حفظ حریم شخصی کاربران اطلاعات آنها به طور انحصاری در اختیار گوگل باقی بماند و این شرکت از این اطلاعات برای انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی منحصر به فرد برای کاربران کروم استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ اسفند

شرکت پیام رسان لاین اعلام کرد اطلاعات شخصی کاربرانش بدون اطلاع آنها مورد دسترسی تکنیسینهایی در چین قرار گرفته است.
اپلیکیشن لاین که بیش از ۸۶ میلیون کاربر در ژاپن دارد، در دستورالعمل حفاظت از دیتای خود اعلام کرده که اطلاعات شخصی کاربران می تواند به خارج منتقل شود اما با وجود ملزم بودن به مشخص کردن نام کشور خارجی، چنین اقدامی نکرده بود.
لاین اعلام کرد یک زیرمجموعه این شرکت در چین که قرار بود فناوریهای هوش مصنوعی را طراحی کند، حداقل ۳۲ بار به دیتابیس این شرکت دسترسی پیدا کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ اسفند

به نوشته‌ی همکاران سیستم، شرکت اینتل از انعقاد قرارداد همکاری جدید با آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) خبر داد تا در برنامه محافظت از داده‌ها در محیط‌های مجازی (DPRIVE) که با هدف ایجاد شتاب دهنده برای رمزگذاری کلان یکپارچه (FHE) اجرا می‌شود، همکاری کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ اسفند

به گزارش مهر به نقل از رویتر، به گفته منابع آگاه قرار است یک چهارم بودجه کمک‌های اقتصادی کووید ۱۹ که برای شرکت‌های مدافع امنیت سایبری در نظر گرفته شده، به مایکروسافت اختصاص یابد. همین امر برخی از نمایندگان آمریکایی را خشمگین کرده زیرا آنها نمی‌خواهند بودجه مذکور را به شرکتی تعلق یابد که نرم افزارهای آن عامل دو هک بزرگ در این اواخر بوده‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از ورج، یک قاضی در ایالت کالیفرنیای آمریکا اجازه داد شکایتی دسته جمعی علیه گوگل ثبت شود. طبق شکایت نامه مذکور گوگل متهم است حتی هنگامی که کاربران از وب در حالت «ناشناس» (Incognito) استفاده می‌کنند، اطلاعات را جمع آوری کرده است.

ادامه مطلب