محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ شهريور

صداهای ناشنیده می‌توانند گوشی‌های هوشمند را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت کنند. هک شدن‌ها اغلب به علت حماقت‌های شخصی خود افراد است، اما چه زمانی می‌توان شرکت‌های فناوری را برای آسیب‌پذیری جدید مقصر دانست. محققانی از دانشگاه ژیژانگ چین چگونگی حمله به Siri، Alexa و دیگر دستیارهای صوتی را با تغذیه‌ی دستوری آن‌ها به شکل فرکانس‌های اولتراسونیک پیدا کردند. این فرکانس‌ها که برای شنیدن توسط گوش انسان بسیار بالا هستند، به طور کامل قابل دریافت توسط میکروفن‌های دستگاه‌های کاربران می‌باشند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش منتشر شده در سایت پلیس فتا و به نقل از منبع fossbytes، کاربران با دادن تلفن همراه خود به فروشگاه‌های تعمیر، ممکن است با مشکلاتی نظیر جابجایی و جا‌گذاری قطعات جعلی برای ربوده شدن اطلاعات شخصی مواجه شوند. افرادی که به دلیل شکستگی نمایشگر یا خرابی قطعات سخت افزاری موبایل یا تبلت به تعمیرگاه ها مراجعه می‌کنند، علاوه بر صرف زمان و هزینه برای تعمیر دستگاه خود، باید نگران استفاده از قطعات مجهز به چیپ های آلوده نیز باشند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به انتشار خبر هک حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران اینستاگرم گفت: «به‌تازگی یک گروه هکری با ادعای سرقت اطلاعات حدود 6 میلیون نفر از کاربران سرشناس از قبیل شخصیت‌های ورزشی و بازیگران در اینستاگرم اقدام به فروش آنها نموده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

باگی که اطلاعات تماس کاربران را در اختیار قرار می‌داد، مورد سوء استفاده‌ی بزرگ‌تری قرار گرفته است. این باگ که منجر به هک حساب کاربری خواننده‌های مشهوری نیز شده است، به هکرها امکان دریافت آدرس ایمیل و اطلاعات تماس میلیون‌ها کاربر را داده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

پس از انتشار خبر هک شدن حساب اینستاگرامی چندین میلیون کاربر این شبکه، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران این شبکه ی اجتماعی خواست تا در راستای حفظ حریم خصوصی و اقدامات پیش‌گیرانه، رمز عبور صفحه ی اینستاگرم خود را تغییر دهند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

بر اساس اخبار منتشر شده، هم اکنون دسترسی به اخبار و اطلاعات مربوط به پرسنل نظامی و تجهیزات جنگی ایالات متحده بر روی فضای مجازی ممکن شده است. در این حالت تمامی کاربران اینترنت می توانند به اطلاعاتی نظیر رزومه، آدرس محل زندگی و سایر اطلاعات هر یکی از نظامیان آمریکایی دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

به گزارش هکر های OurMine، آنها موفق به هک کردن سایت رسمی WikiLeaks شده اند. بر اساس این گزارش، اقدام تلافی جویانه ی این گروه هکری در پاسخ به مدیر این سایت، جولیان آسانژ صورت گرفته است. پس از این اقدام، نشریات آمریکا نیز خبر هک موفقیت آمیز وب سایت ویکی لیکس را منتشر کردند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ شهريور

محققین امنیتی با نام Benkow موفق به کشف بات اسپمی شده‌اند که دسترسی به ۷۱۱ میلیون حساب کاربری ایمیل دارد. Troy Hunt، گرداننده‌ی وب‌سایت Have I Been Pwned اعلام کرده است این مورد بزرگ‌ترین میزان داده‌ای بوده است که در پایگاه‌داده‌ی خود مورد جستجو قرار داده است.

ادامه مطلب