محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

درباره‌ی سیستم‌عامل‌های مکینتاش تصور غلطی رایج است که می‌گوید این سیستم‌ها در برابر تهدیدات امنیتی از قبیل نرم‌افزارهای مخرب (malware) و یا تبلیغات مزاحم (adware) مصونیت دارند. تجزیه‌وتحلیل جدیدی که در رابطه با این سیستم‌عامل و تهدیدات امنیتی صورت گرفته، نشان می‌دهد که شمار بدافزارهای مکینتاش به شدت در حال افزایش است. در یک گزارش مربوط به تجزیه‌وتحلیل این خطرات، McAfee نشان داده است که بدافزارهای Mac در سال 2016 تا 744 درصد رشد داشته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

تعداد زیادی از گوشی‌های Android در معرض خطر حمله‌ای قرار دارند که از سیگنال‌های Wi-Fi برای کنترل کامل این چنین دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۸ فروردين

اگر درگذشته نیز با اینترنت سروکار داشته‌اید حتماً نام McAfee را به خاطر می‌آورید. آنتی‌ویروسی که به‌عنوان خط دفاعی میان شما و دنیای اینترنت عمل می‌کرد و با اعلانات popups پی‌درپی به شما یادآوری می‌کرد که هک نشده‌اید و یا آنکه هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و این در صورتی ادامه دارد که حق اشتراک خود را مجدداً پرداخت کنید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۰ فروردين

Google و Symantec به تازگی وارد جنگی در خصوص رویه‌های امنیتی با یکدیگر شده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده، Google معتقد است که Symantec به شکلی نادرست برای ده‌ها هزار وب‌سایت مجوزهای امنیتی صادر کرده است. در نتیجه‌ی این امر دیگر مرورگر Chrome به مجوزهای صادر شده از سوی Symantec اعتباری چون گذشته را نمی‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ فروردين

با اینکه فناوری از هر دو جهت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجب بهتر شدن زندگی گردیده، اما خالی از نقص نبوده است. نواقص می‌توانند به عنوان مشکلات بالقوه و یا اثرات جانبی ناخواسته مطرح شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ فروردين

هنگامی که ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا مسافران خاورمیانه و آفریقای شمالی را از حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ به این کشورها جلوگیری به عمل آوردند، دلیل این امر خود را به صورت مبهم و مرتبط با تهدیدهای صورت گرفته بیان داشته‌اند.
اما آن تهدیدها دقیقا چه مواردی بوده‌اند؟

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۴ فروردين

«تاویس اورماندی» کاوشگر مسائل مربوط به پروژه‌ی Google بانام Zero، سال گذشته به برخی از مشکلات امنیتی موجود در مدیریت پسورد LastPass اشاره کرد. وی می‌گوید که در هفته‌ی گذشته متوجه‌ی رفتار غیرعادی در نسخه‌ای از این نرم‌افزار در Firefox شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ فروردين

Cisco Systems می‌گوید که بیش از 300 مدل از سوئیچ‌های به فروش رفته‌اش دارای نقصی حیاتی امنیتی می‌باشند که به سازمان CIA امکان این را می‌دهد تا از طریق ارسال از راه دور فرمانی ساده، کنترل کامل دستگاه را به دست گیرد. در حال حاضر هیچ‌گونه راه‌حلی برای رفع این مشکل ارائه نشده است.

ادامه مطلب