محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

به نوشته‌ی همکاران سیستم، شرکت مایکروسافت نسخه پیش نمایش 0.1 از طرح جدیدی که با نام Project Reunion شناخته می‌شود را عرضه کرد و توضیح داد که این پروژه در اصل مجموعه ابزارهایی را برای کمک به توسعه دهندگان نرم افزاری شامل می‌شود تا فاصله میان اپلیکیشن‌های قدیمی Win32 و رابط‌های جدید Universal Windows Platform یا همان UWP را از بین ببرند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نسخه بتا از اپلیکیشن دسکتاپ خود را عرضه کرد که برای نخستین بار دارای قابلیت تماس صوتی و ویدیویی است.
سخنگوی واتس‌اپ به رویترز گفت: واتس‌اپ قابلیت تماس صوتی و ویدیویی را سال میلادی آینده به نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن پیام‌رسان اضافه می‌کند.
واتس‌اپ اعلام کرد این قابلیت را به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران نسخه دسکتاپ اپلیکیشن برای ایام تعطیلات سال نو عرضه کرده است که این خبر نخستین بار توسط وبلاگ WABetaInfo گزارش شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۸ آذر

شرکت سامسونگ به صورت رسمی از رابط کاربری جدید خود به نام One UI 3 رونمایی کرد. این رابط کاربری به عنوان جدیدترین بروزرسانی در دستگاه‌های گلکسی عرضه شده و با طراحی جدید و قابلیت‌های پیشرفته و امکان شخصی‌سازی گسترده، تجربه‌ای جدید در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این بروزرسانی همراه با نسخه اندروید 11 عرضه شده و نشان دهنده تعهد سامسونگ به عرضه سریع جدیدترین نوآوری‌ها به کاربران است. در راستای اعلام قبلی شرکت سامسونگ مبنی بر پشتیبانی گوشی‌های این شرکت تا سه نسل از بروزرسانی‌های اندروید، بروزرسانی نسخه جدید اندروید برای میلیون‌ها دستگاه این شرکت انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۱ آذر

به نوشته‌ی همکاران سیستم، دو شرکت ادوبی و مایکروسافت با همکاری یکدیگر قصد افزایش سهم خود در بازار جهانی پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را دارند که البته حاکمیت این بازار از سال‌های گذشته در اختیار سلزفورس بوده است.
«اسکات هلفشتاین» مدیر مرکز سرمایه گذاری شرکت ProShares در این خصوص توضیح داد آنچه که سرمایه گذاران در زمینه همه گیری ویروس کرونا می‌بایست بدانند این است که روند بازار جهانی در حوزه خدمات رایانش ابری و چگونگی بهره‌گیری از تغییرات ETF ProShares می‌تواند در این زمینه اثرات قابل ملاحظه‌ای را برجا بگذارد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

به گزارش دیجیاتو، برخی مواقع نقشه‌هایی مانند گوگل مپس موقعیت ما را اشتباه تشخیص می‌دهند که مسلما آزاردهنده است. حالا گوگل با بروزرسانی جدید اندروید و فریمورک Play Services می‌خواهد بدون ارتقای ماهواره‌های GPS چنین مشکلی را تا جای ممکن کاهش دهد.
سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی مانند GPS آمریکا، گلوناس روسیه و بیدو چین می‌توانند شما یا دستگاه شما را ببینند، اما برای اینکار به خط دید مستقیم از ماهواره تا زمین نیاز دارند. چنین موضوعی مشکلات مخصوص به خود را ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

به نوشته‌ی همکاران سیستم، مایکروسافت طرح‌هایی مبنی بر «ویندوز در همه جا» و «رایانه شخصی ابری» یا همان Cloud PC را پیش می‌برد تا بر اساس آن هر مدل سیستم حتی دستگاه‌های ساخت شرکت اپل هم قالیت دسترسی از راه دور به دسکتاپ‌های ویندوز و نرم افزارهای مربوطه را داشته باشند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر

به گزارش زومیت، مایکروسافت در حال افزودن ویژگی‌های کاربردی و مفید به قابلیت‌ تماس اپلیکیشن تیمز است که از اوایل سال ۲۰۲۱ دردسترس کاربران خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر

به گزارش دیجیاتو، مایکروسافت آزمایش بروزرسانی‌های Feature کوچکتر ویندوز ۱۰ را در قالب آپدیت‌هایی به نام «Windows Feature Experience Pack» شروع کرد. این پکیج‌ها برای بهبود عملکرد قابلیت‌های خاصی که به صورت مستقل از سیستم عامل توسعه پیدا می‌کنند، استفاده خواهند شد.

ادامه مطلب