محبوب ترین ها
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

یک سال پس از آنکه Google برنامه‌ی Pixtate را خرید، این شرکت خبر از بسته شدن برنامه‌ی موبایل خود تا پایان ماه جاری میلادی را داد. تیم توسعه‌ی این برنامه معتقد است اگر فراتر از اهداف تعیین شده حرکت می‌کردند، می‌توانستند تأثیرات بهتری بر روی حوزه‌ی کاری خود ایجاد کنند. در حالی که تمامی محصولات این سرویس دیگر پشتیبانی نمی‌گردد، اما بخش سرویس انجمن اجرایی آن بدون مداخله‌ی مستقیم تیم توسعه، به کار خود ادامه خواهد داد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

احتمالا Walmart نام شرکتی نخواهد بود که هنگام شنیدن نرم‌افزارهای متن‌باز به ذهن‌تان خطور کند، اما WalmartLab، بخش تکنولوژی و نوآوری این شرکت، تاکنون پروژه‌های متن‌بازی متعددی را منتشر کرده است. جالب‌ترین این پروژه‌ها، OneOps و پلتفرم DevOps آن بوده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

بیش از ۴۵ هزار توسعه‌دهنده در حال کار بر روی فریم‌ورک Microsoft Bot هستند. این خبر را Satya Nadella، مدیرعامل Microsoft، در روز دوشنبه اعلام کرد. این فریم‌ورک کار ساخت بات را به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن، بسیار روان کرده است. علاوه بر آن، این فریم‌ورک نه‌تنها اجازه‌ی ساخت بات و برنامه‌های یادگیری ماشین را برای Skype می‌دهد، بلکه برای Facebook Messenger، Kik و دیگر پلتفرم‌های چت نیز راه‌کاری ارائه داده است. در آن سوی میدان، ۳۴ هزار توسعه‌دهنده مشغول ساخت بات برای Facebook Messenger هستند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

هنوز مدت زمان زیادی نگذشته که کاربران اقدام به نصب ویندوز جدید 10 بر روی سیستم عامل های خانگی خود نموده اند و با توجه به استقبال آنان از این امر، دیگر هوشمندانه به نظر نمی رسد که دستگاه های جدید با ویندوز نسخه های قدیمی در کارخانه ارائه شوند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

Microsoft می‌خواهد بر تعداد کاربران App Storeاش بیافزاید. اما این اتفاق رخ نخواهد داد اگر کنترلی بر محتواهای ارائه شده وجود نداشته باشد. در همین راستا، این شرکت ردموندی در تلاش است تا کنترل‌ها و تعادل‌هایی را بر روی پلتفرمش اعمال کند

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۹ مهر

این خبر در ابتدا در کنفرانس I/O شرکت Google با تمرکز بر ارائه‌ی ویژگی‌های جدیدی چون امکان ارسال پیغام، اعمال شخصی‌سازی‌های بیشتر به همراه کاربری سلامت، اعلام شده بود.
Google از این زمان برای ارتقاء سیستم‌عامل دستگاه‌های پوشیدنی خود استفاده خواهد کرد و تا آن زمان، نسخه‌های پیش‌نمایشی برای توسعه‌دهندگان انتشار خواهد داد. در انتشار نسخه‌ی کنونی، قابلیت دسترسی مستقیم به Play Store از طریق ساعت هوشمند مهیا شده است.

ادامه مطلب