محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، مایکروسافت ویندوز یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای جهان است که دیروز ۳۵ ساله شد.
ویندوز ۱.۰ در بیست نوامبر ۱۹۸۵ میلادی برای نخستین بار عرضه شد اما منتقدان فناوری آن را ضعیف ارزیابی کردند زیرا یک سیستم عامل نبود و بیشتر یک GUI اضافه شده به MS-DOS به حساب می‌آمد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان

به گزارش دیجیاتو، اپل اعلام کرد از ابتدای سال آینده میلادی نرخ کمیسیون اپ استور برای توسعه دهندگانی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار از بابت فروش اپ‌ها درآمد کسب کرده‌اند را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان

به گزارش زومیت، موزیلا از تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۳ دی)، دیگر از فلش در فایرفاکس پشتیبانی نخواهد کرد.
تنها ۵۵ روز دیگر می‌توانید از فلش پلیر در فایرفاکس استفاده کنید. نسخه ۸۳ مرورگر فایرفاکس که چند روز پیش منتشر شد، آخرین نسخه از این مرورگر است که از فلش پلیر پشتیبانی می‌کند و فایرفاکس ۸۵ که در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، دیگر از فلش پشتیبانی نخواهد کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ آبان

به گزارش زومیت، اپل سیستم‌عامل مک OS بیگ سر را با تغییرات بنیادی و ویژگی‌های مبتنی‌بر حریم خصوصی بعد از چندین ماه انتظار، برای عموم عرضه کرد.
بالآخره اپل پس از نزدیک به پنج ماه، مک‌ OS بیگ سر (Big Sur) را از حالت بتا خارج و برای عموم منتشر کرد. بیگ سر یک به‌روزرسانی عظیم برای رایانه‌های مک به‌حساب می‌آید، طوری که سیستم‌عامل‌ خاطره‌انگیز MacOS X را کنار گذاشته و ورژن کاملا جدید ۱۱ یا همان بیگ سر را ارائه می‌دهد. مک OS جدید، رابط کاربری دوباره طراحی شده، پشتیبانی از ویجت‌ها، مرکز کنترل جدید، آیکون‌های بازطراحی شده و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

اگر چه مایکروسافت در دنیای گوشی‌های هوشمند پلتفرم قابل اعتنایی ندارد، اما با عرضه برنامه جدیدی به نام یور فون تلاش کرده نظر کاربران این گوشی‌ها را به خود جلب کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۶ آبان

به گزارش دیجی‌کالا، اپل نسخه‌ی جدیدی از سیستم عامل‌های iOS، iPadOS، watchOS و tvOS را منتشر کرد. مدت کوتاهی بعد از منتشر شدن نسخه‌ی ۱۴.۱ از سیستم ‌عامل‌های iOS، iPadOS و tvOS اپل به‌تازگی نسخه‌ی ۱۴.۲ این سیستم عامل‌ها را هم منتشر کرده است. علاوه‌ بر این، دارندگان اپل واچ هم می‌توانند که هم اکنون نسخه‌ی ۷.۱ از سیستم عامل watchOS بر روی ساعت هوشمند خود نصب کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۵ آبان

به‌روزرسانی 86.0.4240.183 کروم منتشر شده که با نصب آن چندین حفره امنیتی این مرورگر از جمله یک آسیب‌پذیری روز صفر خطرناک برطرف می‌شوند. گوگل به کاربران کروم پیشنهاد می‌کند تا برای اطمینان از تأمین امنیت این مرورگر هر چه زودتر نسبت به نصب نسخه جدید اقدام کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۵ آبان

به گزارش پیوست، سال گذشته فورستر پیش‌بینی کرد که جهان نرم‌افزار در سال ۲۰۲۰ تغییر بزرگی را تجربه خواهد کرد. هیچ‌کس نمی‌دانست که شرایط خاص امسال باعث خواهد شد که تقریبا هر ارائه دهنده‌ نرم‌افزاری در حوزه دورکاری و فعالیت از راه دور فعالیت کند. در آن زمان لیستی از شرکت‌های مناسب برای دورکاری تهیه شد که اگر امروز به آن نگاهی بیندازید یادآور دورانی است که دورکاری بسیار ساده به‌نظر می‌رسید. حال با تغییر شرایط توسعه دهندگان نر‌م‌افزار بیشتر از سایر بخش‌ها خود را با شرایط جدید وفق داده‌اند و به نظر می‌رسد سال آینده یعنی سال ۲۰۲۱ سالی کاملا متفاوت برای آنان باشد.

ادامه مطلب