محبوب ترین ها
نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۷:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

پس از صحبت هایی که درباره عقد قرارداد 1.2 میلیارد دلاری برای فروش اپرا شده بود، حال خبر رسیده این شرکت بیشتر بخش های خود را به قیمت 600 میلیون دلار به یک کنسرسیوم چینی فروخته است. خریداران، که در راس آن ها شرکت تحقیقاتی Qihoo 360 قرار دارد، مرورگر این شرکت و برنامه های مربوط به حریم شخصی و مدیریت عملکرد را خریده اند. این خرید شامل گواهی ها (لایسنس) و مهمتر از آن نام شرکت می شود. این شرکت نروژی، بخش مشتری خود را، شامل برنامه ها و بازی ها و نیز تلویزیون اپرا نگه خواهد داشت. بخش مشتری 560 کارمند دارد، اما کمپانی اپرا مشخص نکرده سرنوشت 1109 کارمند بخش های دیگر چه می شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۹ تير

جدیدترین اقدام مایکروسافت برای کشاندن کاربران به سمت مرورگرش علاوه بر زیبایی بیشتر امکان آنلاین نگاه کردن ویدئوها با کمترین مصرف انرژی است. مانند مرورگر safari بر روی OS X مرورگر مایکروسافت تنها مرورگر ویندوزی است که امکان تماشای آنلاین ویدئوهای HTML 5 شرکت Netflix آن هم به صورت 1080p را می دهد، این در حالی است که مرورگر های دیگر از جمله Chrome، Firefox و Opera تنها می توانند این ویدئوها را به صورت 720p و با bitrate بسیار پایین تر نمایش دهند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

به گزارشی از وب سایت رسمی وایبر تماس های تصویری این پیام رسان محبوب از این پس توسط سیستم عامل ویندوز 10 پشتیبانی خواهد شد.
مسنجر وایبر برای ویندوز 10 به نسخه 6.1 ارتقا یافت. این امری مهم برای کاربران ویندوز 10 است زیرا آن ها با بروزرسانی سیستم خود قادر به برقراری تماس های ویدئویی نبودند . از این پس کاربران کامپیوتر و تلفن های همراه می توانند از تماس تصویری با کیفیت بالا لذت ببرند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

مدتی است که بخش بارگذاری سریع اخبار در فیسبوک راه افتاده اما به نظر می رسد به زودی شاهد ورود آن به برنامه میسنجر این شرکت نیز خواهیم بود. زمانی که فردی یک خبر را با شما به اشتراک می گذارد شما توسط علامتی از در دسترس بودن امکان بارگذاری سریع به خبر تکمیلی مطلع خواهید شد؛ به این معنی که دیگر نیاز نیست مرورگری برای این کار بر روی دیوایس شما بارگذاری شود و توسط خود برنامه این کار برای شما انجام داده خواهد شد. در این بخش جدید تبلیغات نیز وجود دارند که آن ها هم به برنامه میسنجر فیسبوک راه پیدا خواهند کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير

مایکروسافت اعلام کرده است که دوباره از bot در skype از آغاز ماه مارچ استفاده می کند و وعده داده است که آنها به ارائه ی تعاملات مفید و سرگرم کننده خواهند پرداخت. در عمل، آن ها بیشتر شبیه موتورهای جستجوگر عمل میکنند که در زمینه ی محتوا ممکن است دچار سردرگمی شوند. اما امروز، آن ها این ویژگی را در قالب چت های گروهی ارائه داده اند، که این مسئله بدین معناست که شما بالاخره می توانید از مکالمه ی آنلاین خود مستقیما به سفارش دادن یک پیتزا بپردازید. به دنبال ملاقات Skype در همین هفته، مایکروسافت به وضوح به دنبال افزایش جاذبه ی پلتفرم پیام رسانی به وسیله ی ابزار بهره وری می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير

بهترین نوشته ی بلند بالا در زمینه ی تکنولوژی و ... که در وب و حتی در حالت پرینت گرفته شده موجود می باشد.
پخش زنده ی فیسبوک به ثبت لحظات در زمانی که فیلاندو کستیل توسط پلیس در فالکون هایتز مینسوتا در همین هفته مورد اصابت گلوله قرار گرفت پرداخت. در طول این ویدیو، دوست دختر کستیل، دیاموند رینولدز توضیح می دهد که آن ها به دلیل شکسته بودن چراغ پشت، ماشین را کنار زدند. او گفت که آن ها به پلیس گفتند که فیلاندو یک تفنگ با خود حمل می کند و برگه ی اجازه ی حمل اسحله را همراه خود دارد. زمانی که کستیل به سمت کیف پول خود رفت، پلیس به او شلیک کرد. این حادثه، ابزار پخش زنده ی فیسبوک را به یک 911 اجتماعی در زمانی تبدیل کرد که تنش ها در بین نیروهای قانونی و عموم مردم بسیار بالا گرفت.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير

این شبکه ی اجتماعی آن را به شکل گسترده تری در تابستان امسال در دسترس قرار داده است.
فیسبوک شروع به انجام یک ویژگی آزمایشی در Messenger برای کسانی پرداخت که می خواهند اسرار آن ها به وسیله ی چیزی بیشتر از قول اشخاص ثالث محافظت شود تا آن ها را نزد خود نگه دارند. اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشید که به عنوان یکی از آزمایش کنندگان آن ها انتخاب شوید، شما قادر خواهید بود تا ارسال "مکالمات سری"رمزگذاری شده ی پشت سرهم را از طریق اپلیکیشن آغاز کنید. هر متنی که شما به وسیله ی این لایه ی اضافی محافظتی ارائه کنید، تنها می تواند در یکی از دستگاه های شخص گیرنده قابل دسترسی باشد. بنابراین، حتی اگر دوست شما دو تلفن، یک تبلت و یک کامپیوتر داشته باشد، او تنها می تواند در یکی از این دستگاه ها به مشاهده ی آن چه که شما تایپ کرده اید بپردازد. طبق پست اعلامیه ی فیسبوک، حتی این شرکت نیز نمی تواند به پیام های سری شما دسترسی داشته باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير

چه مقدار از محتوای موردنظر خود را در زمان گشتن در فیسبوک و یا جستجو در گوگل پیدا می کنید؟ به منظور شمارش تعداد کمی از شرکت هایی که به کنترل قسمت هایی از اینترنت می پردازند که درمعرض دید کاربران قرار میگیرد، Mozilla به ارائه ی یک راه حل پرداخته است: Context Graph . از طریق مطالعه فعالیت های مرورگر در یک مقیاس به خصوص، آن ها می خواهند تا به ایجاد یک سیستم پیشنهاد دهنده بپردازند که هدف آن ارائه ی نتایج جستجوی شخصی بر اساس راه حل های پیدا شده ی قبلی برای مشکلات مشابه می باشد. تا زمانی که آن ها به عرضه کردن جزئیات بیشتری از امید آرمانی برای آن چه که قرار است انجام دهند، بپردازند، به نظر می رسد که این ویژگی شباهت زیادی به نسخه ی اول شخص StumbleUpon دارد.

ادامه مطلب