محبوب ترین ها
نرم افزار
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير

شاید برای شما نیز پیش آمده که خبری را در فیس بوک می بینید و که نمی توانید از محتوای آن سر در بیاورید و یا کامنت هایی زیر پست های شما نوشته می شود و نمی دانید منظور مخاطب چه بوده است . طببیعتا شما تمام زبان های زنده دنیا را یاد نگرفته اید در نتیجه ابهامات برایتان باقی خواهد ماند.
شبکه اجتماعی فیس بوک "سیستم یادگیری" برای ترجمه پیام به زبان های مختلف را راه اندازی کرد. این ویژگی به صورت آزمایشی در روز جمعه، 1 جولای آغاز شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۱ تير

شرکت مایکروسافت در مخفی نگاه داشتن امکاناتی که قرار است در آپدیت سالانه به ویندوز 10 اضافه کند زیاد موفق نبود، همه چیز در 28 ژوئن لو رفت، اما حداقل فهمیدیم که چنین آپدیتی رسمی است و می توانیم با اطمینان منتظر آن باشیم.
تاریخ مشخص شده دوم ماه آگوست است و برای تمام کسانی که ویندوزشان را به 10 آپگرید کرده اند رایگان خواهد بود ولی سایر کاربرها باید هزینه پرداخت کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۱ تير

در اوایل ماه گذشته شاهد خرید امتیاز Magic Pony توسط توییتر بودیم، امروز خبری جدید مبنی بر استخدام آلِساندرو سابتلی توسط این شرکت اعلام شد، کسی که قرار است گرداننده بخش هوش مصنوعی و واقعیت افزوده توییتر باشد و بخش Twitter Cortex را که اختصاص به ادراک ماشین دارد رهبری کند.
سابتلی قبل از این جزو طراحان رابط کاربری برنامه های اپل از جمله iTuns بود، این شخص همچنین برای شرکت IXOMOXI کار کرده و بر روی سیستم های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای این شرکت پیشرفت های زیادی را رقم زده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۱ تير

Pinterest مجموعه ای از ابزارهای جدید را در روز سه شنبه معرفی کرده است که هدف آن ایجاد امکان خرید آسانتر از طریق این وب سایت می باشد، از جمله اضافه شدن تکتولوژی امکان جستجوی تصویری که به شما اجازه می دهد به کمک دوربین خود و به صورت آنلاین، به خرید محصولاتی که در حالت آفلاین پیدا کرده بودید، بپردازید.
این شرکت در یکی از رویدادهای برگزار شده در مرکز این شرکت در سانفرانسیسکو اعلام کرده است که این مجموعه ی جدید از ابزارها، باعث شده است که "خرید کردن از Pinterest " تا دوبرابر افزایش یابد.
بزرگترین اخبار مربوط به این رویداد شاید خیلی جدید به نظر نرسد. در ماه های پیش رو، کاربران از این قابلیت برخوردارند تا از یک شی یا صحنه در دنیای واقعی عکس بگیرند ( مانند دکور یک کلبه ی زیبا که شما آخرهفته ی خود را در آنجا گذراندید) و Pinterest پیشنهاداتی که با سبک عکس موردنظر شما در ارتباط است را به شما ارائه می دهد. Mashable مروری بر این ویژگی داشته است که در نهایت متوجه شدیم که شناسایی حالت آفلاین به آنلاین آن بی دردسر بوده و کمتر از 4 ثانیه طول می کشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

اصرار و علاقه بیش از حد مایکروسافت برای آپگرید شدن سیستم عامل کاربران به ویندوز 10 گاهی وقت ها بیش از حد و غیر مسئولانه می شود. این فرایند فیدبک منفی زیادی در بین کاربران برای مایکروسافت داشته؛ بر اساس Seattle Times رئیس یک شرکت کوچک در کالیفرنیا موفق به شکایت و گرفتن جریمه نقدی به مبلغ 10,000 دلار از مایکروسافت شد، آن هم به دلیل آپگریدی ناخواسته و بدون اجازه از مایکروسافت که بنا به گفته خودش سیستم عامل کاری اش را کند و ناپایدار کرده است.
تری گلداستین رئیس آژانس مسافربری کوچکی در کالیفرنیا است که در این باره به خبر گذاری Seattle Times می گوید: «من حتی اسم ویندوز 10 را نشنیده بودم و هیچ کس از من نپرسید که آیا آن را بر روی سیستم خود می خواهم یا نه!».
با وجود اینکه خانم گلداستین اولین شاکی این آپگرید خودکار است که موفق به دریافت چنین جریمه نقدی می شود، می دانیم از زمانی که مایکروسافت این روند بروز رسانی را برای کسانی که ویندوز7 و 8 دارند در نظر گرفت بسیاری از کاربران را شاکی و ناراضی کرد. چند ماه پیش هم در بخش آپدیت ویندوز، آن را از Optional به recommended تغییر داد و با تغییر کاربرد کلید قرمز رنگ در بخش آپدیت اوضاع را بدتر کرد؛ کلیدی که قبل ها کار کنسل کردن بروزرسانی را انجام می داد اما اکنون با فشردن آن ویندوز آپگرید می شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

کروم از زمانی که اولین نسخه ی بتای آن در سال 2008 راه اندازی شد، راه بسیاری را طی کرده است. و در حال حاضر، در بالای چارت بازار سهام موبایل و دسکتاپ جای گرفته است. مرورگر گوگل بسیار انعطاف پذیر است، از ویژگیهای زیادی از جمله کراس پلتفرم برخوردار است. اما با وجود همه ی محبوبیت های کروم، از طرف دیگر به دلیل مصرف حجم بسیاری از Ram و خالی کردن باتری های لپ تاپ شناخته شده است.
علت این مسئله امری به نام انجام جداسازی در فرآیند فعالیت است، که به افزایش امنیت و پایداری کروم منجر می شود. با جدا کردن همه ی تب ها، Plugin ها و Extension ها در روند مخصوص به خود، اگر یک Plugin تنها و یا یک وبسایت از بین برود، کل مرورگر از کار نخواهد افتاد. همچنین با وجود چنین منطقی، اگر یک حمله به یکی از تب ها صورت بگیرد، دسترسی به داده ها در تب دیگر برای این مرورگر دشوار خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

احتمالا، صفحه سوندار پیچای توسط گروه هکری به نام OurMine هک شده است. هکرها با استفاده از سرویس پرسش و پاسخ Quora توانستند به صفحه شخصی مدیر عامل گوگل سوندار پیچای دسترسی پیدا کنند.
کورا یک وبگاه پرسش و پاسخ است که کاربران میتوانند سؤال بپرسند و پاسخ دهند و ویراستاری کنند. کورا پرسش و پاسخها را دسته بندی میکند. کاربران میتوانند سؤالها را ویرایش کنند و حتی به دیگر کاربران پیشنهاد اصلاح و ویرایش پاسخهایشان را بدهند.
مسئولیت هک را، گروه هک OurMine، که به تازگی حساب کاربری مارک زوکربرگ را در گوگل هک کرده،به عهده گرفته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

کانال های پخش زنده فیلم و ویدئو از جمله Netflix بر روی امنیت مرورگرهای اینترنتی بسیار حساس هستند تا کسی نتواند ویدئوهای پولی آن ها را بدزدد و پخش کند، اما اقدامات برای منع کپی در مرورگرها بی نقص هم نیستند.
محققان حفره ای در مرورگر کروم و تمام مرورگر هایی که بر پایه و اساس کروم ساخته می شوند و مربوط به سیستم Widevine (سیستمی مربوط به کنترل و امنیت اطلاعات و ویدئوهای پرمیوم و دی-کد شده) پیدا کرده اند، از آنجا که مرورگر بعد از دی-کد کردن ویدئوهای پرمیوم و پخش آن ها نمی فهمد که ویدئوی در حال پخش فقط بر روی مرورگر پخش می شود، ممکن است توسط شخص یا برنامه دیگری در دسترس قرار گیرد. در واقع با برنامه ی مناسب شما تنها با فشردن دکمه پلی بر روی کروم می توانید ویدئوی دی-کد شده را ضبط کنید!

ادامه مطلب