محبوب ترین ها
نرم افزار
الناز فرجی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

در سال 2012 ، linkedIn دچار حمله ی بزرگ هکر ها شده بود و حدود 6.5 میلیون رمز عبور کاربران دزدیده شده بود . ظاهرا این تعداد خیلی بیشتر از آنچه گمان میرفت است . بر اساس مطالب یک بلاگ از LinkedIn ، این کمپانی متوجه شد که این داده ها در واقع شامل بیش از 100 میلیون ایمیل و رمز عبور بود . این عدد میتواند حدود 117 میلیون باشد ، این را یک هکر به motherboard گفت .
linkedIn به شما پیشنهاد میکند که رمز عبورتان را تغییر دهید . linkedIn برای حفاظت از کاربرانش ، خیلی از کسانی که مورد دزدی واقع شده بودند ایمیلی فرستاد که میگفت رمز عبور فعلیشان غیر معتبر شده و به آنها پیشنهاد میکرد که آن را بازیابی مجدد کنند . این کمپانی همچنین پیشنهاد کرد که مردم از امکانات امنیتی بیشتری در اکانت هایشان استفاده کنند ، مانند معتبر سازی دو مرحله ای .تا کار را برای هکر ها سخت کنند

ادامه مطلب
نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

همه ی افرادی که مک بوک دارند می توانند به تولید صداهای چند جانبه برای ویدیوهای VR خود بپردازند.
فیسبوک تنها به ایجاد دوربین های واقعیت مجازی بسنده نمی کند. فیسبوک اعلام کرده است که آنها دو گوش بزرگ را به دست آورده اند، سازنده ی اپلیکیشن صوتی Spatial Workstation VR، این نرم افزار را آزاد کرده است. در حال حاضر استفاده از Spatial Workstation رایگان می باشد و افرادی که از مک بوک استفاده می کنند (نسخه ی ویندوز آن نیز در حال آماده شدن است) میتواند به تولید صداهای چند جانبه برای ویدیوهای 360 درجه ی خود بپردازند. حمایت از محصولات بازی این شرکت و نرم افزارهای موجود آن، بیش از 12 ماه است که در حال انجام شدن است، اما درنهایت خواهید دید که تکنولوژی های در ارتباط با بازی در میان نرم افزارهایی که در اختیار فیسبوک قرار دارند، ادغام می شوند.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

منابع مختلف اعلام کرده اند که سرمایه ی جدیدی در اختیار بتاوورک قرار گرفته است و توییتر نیز در این سرمایه سهیم می باشد.
این منبع همچنین اعلام کرد که توییتر، حداقل 10 میلیون دلار در این بودجه ی جدید سرمایه گذاری کرده است. ما از میزان دقیق این ریسک اطلاعی نداریم. اما درگذشته نیز بتاوورک بر روی سرمایه گذاری های مشابهی متمرکز بوده است و از بودجه های بسیار وسیع دوری می کرده است . به عنوان مثال، مبلغ یکی از بودجه های آنها در گذشته، 8 میلیون دلار بوده است. همچنین ما قادر نبودیم تا در مورد سایر شراکایی که ممکن است در این سرمایه گذاری حضور داشته باشند، اطلاعاتی کسب کنیم.
همچنین پیش از این ، ارتباطی بین بتاوورک و توییتر وجود داشته است. بتاوورک پیش از این بر روی شرکتهایی سرمایه گذاری کرده بود که مالکیت آنها در اختیار توییتر قرار داشت: TweetDeck و Summize. توییتر در سال 2008 مالکیت Summize را به دست آورد که بنیان گذار بتاوورک یعنی جان بورسویک یکی از سرمایه گذاران آن بود. توییتر همچنین، TweetDeck را به مبلغ 40 میلیون دلار خریداری کرد که بتاوورک نیز در آن نقش داشت و خود را به عنوان یکی از سرمایه گذاران توییتر معرفی می کرد.
هنوز اطلاعی نداریم که آیا این سرمایه گذاری، یک بودجه ی جدید و یا یک بودجه ی کاملا جداگانه ی جدید برای بتاوورک می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

همچنان که در اخبار کنفرانس Google IO، پرده برداری گوگل از امکانات جدیدش را دنبال میکردم، به این نتیجه رسیدم که گوگل اقداماتش را با اعتماد به نفس بیشتری دنبال میکند. شکی نیست که برگزاری کنفرانس در ماونتِن ویو، مرکز فرماندهی گوگل، بر این مسئله تاثیر مثبت گذاشته است. در ده سال گذشته کنفرانس گوگل در سانفرانسیسکو برگزار میشد.
اما به گمان من اعتماد به نفس گوگل ریشههای دیگری هم دارد. در کنفرانس امسال، ساندرا پیچای (مدیرعامل شرکت)، دو قابلیت مهم – و به هم مرتبط – را معرفی کرد. یکی Assistant (یا دستیار) است که به طرز فعالی به شما در استفاده از سرویسهای گوگل کمک میکند. ویژگی دوم، Home است که سرویس دستیار را به مثابه یک روح در خانهی شما میدمد! با این حساب، هر زمان عبارت کلیدی اوکی گوگل! را صدا بزنید، دستیار به کمک شما میآید.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

کاربران دسکتاپ برای وب‌گردی از مرورگرهای متفاوتی استفاده می‌کنند. در جدیدترین رده‌بندی منتشر شده در خصوص استفاده مرورگرها در دسکتاپ، مرورگر کروم رتبه‌اول و بعد از آن فایرفاکس قرار دارد.

براساس آمار منتشر شده توسط Stat Counter، مرورگر فایرفاکس به مقام دوم در زمینه استفاده کاربران برای وب‌گردی در دسکتاپ رسید. این مرورگر توانست رکورد مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج را که در مقام دوم بودند ، بشکند و خود را به رتبه دوم برساند. مرورگر فایرفاکس، به محبوبیت خوبی در میان کاربران دسکتاپ رسیده است و رشد قابل توجهی هم داشته است.

موسسه Stat Counter، پانزده میلیارد صفحه را در سه میلیون وب‌سایت بررسی کرد و نتایج بدست آمده نشان داد که ۱۵.۶ درصد کاربران از فایرفاکس و ۱۵.۵ درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج استفاده کرده‌اند. مرورگر کروم با داشتن بیشتر از ۶۰ درصد از کاربران همواره صدر نشین است. آماری که توسط موسسه Stat Counter منتشر شده است، آمار مربوط به استفاده کاربران از مرورگر است. در حالی که طبق آماری که Net Application Data، براساس تعداد واقعی کاربران منتشر کرده است، مرورگر دسکتاپ مایکروسافت یا همان مرورگر اج با سهم ۴۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ خرداد

آنتی‌ویروس یکی از ابزارهای مهمی است که به شما توصیه می‌کنیم حتما یکی از آنتی‌ویروس‌های امن و مناسب را برای امنیت بیشتر بر روی سیستم خود نصب نمایید. هر کامپیوتری که به اینترنت دسترسی دارد، در خطر حمله هکرها است و برای جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و حمله تروجان‌ها، باید دارای آنتی‌ویروس باشد.

معمولا آنتی‌ویروس‌ها در دو نسخه رایگان و پولی منتشر می‌شوند. شکی نیست که نباید انتظار داشت نسخه رایگان باید عملکرد مشابه نسخه پولی داشته باشد. واضح‌ است که نسخه پولی آنتی‌ویروس‌ها قابلیت‌ها و عملکردی بهتری دارند.

شرکت‌های زیادی آنتی‌ویروس‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوت وارد بازار می‌کنند. آنتی‌ویروس‌ها را می‌توان به سه سطح پایه‌ای، متوسط و پیشرفته تقسیم کرد. معمولا آنتی‌ویروس‌های سطح متوسط و پیشرفته پولی هستند و عملکرد و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آنتی‌ویروس‌های سطح پایه دارند. کاربران عادی و خانگی نیاز به آنتی‌ویروس‌های سطح متوسط و پیشرفته ندارد و همان آنتی‌ویروس‌های پایه‌ای می‌توانند برای آنها کافی باشند و امنیت سیستم‌‌شان را حفظ کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

آژانس تحلیلی آمار جهانی نتایج حاصل از محبوبیت مرورگرهای وب را در ماه آوریل 2016 منتشر کرد. طی این آمار موزیلا فایرفاکس با فاصله اندکی نسبت به اینترنت اکسپلورر از این مرورگر پیشی گرفت.
اعداد و ارقام
فایر فاکس برای اولین بار در ماه آوریل از مرورگر اینترنت اکسپلورر با درصد کاربران 15.6% پیشی گرفت.در حالی که این رقم در IE & Edge برابر با 15.5% است.
طی این تحقیقات مشخص شد در این بازه تعداد15 میلیون کاربر از حدود 3 میلیون وب سایت بوسیله این مرورگر دیدن کرده اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۶:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

توییتر قصد دارد به منظور ارائه آزادی بیشتر به کاربران این وب سایت محدودیت 140 کاراکتری تصاویر و لینک ها را حذف کند این کار در چند هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
در حال حاضر، طول پیام ها حتی پس از فشرده سازی در شبکه های اجتماعی از 23 حرف تجاوز نمیکند. مدیر این سایت اعلام کرد تغییرات احتمالی در ماه ژانویه اجرایی خواهد شد.همچنین امکان ارسال پیام با متون بزرگ و قرار دادن چند توئیت متوالی در پیام نیز امکان پذیر خواهد بود.

ادامه مطلب