محبوب ترین ها
نرم افزار
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

یک ویژگی جدید در iOS9 به شما این امکان را میدهد تا سیری خود را تربیت کنید تا این دستیار بتواند فقط به صدای شما " سلام سیری" پاسخ دهد . این ویژگی تشخصی صدا در iOS9.1 beta وجود دارد که پنجشنبه ی گذشته راه اندازی شد . اپل اول این ویژگی بدون دست " سلام سیری" را در iOS 8 اضافه کرده بود . زمانی که به کار بیفتد، این ویژگی به شما این امکان را میدهد که فرمان های صوتی خود را بدون نیاز به دست زدن به گوشیتان به سیری بگویید. مخصوصا وقتی گوشی به برق وصل است. در iOS9 این ویژگی تشخیص صدای جدید به شما امکان میدهد تا سیری را طوری تربیت کنید که تنها به فرمان صدای شما پاسخ بدهد .
برای فعال کردنش به setting > general>siri بروید و "allow hey siri" را انتخاب کنید . وقتی فعال شد؛ باید بی درنگ وارد یک پروسه ی سریع 5 قدمی شوید تا سیری صدای شما را یاد بگیرد . در این پروسه باید سه بار بگویید hey siri و سپس از شما خواسته میشود تا دو فرمان اضافی را نیز تکرار کنید . hey siri ,whats the weather today?( سلام سیری .امروز هوا چطوره؟ " و hey siri, its me ( سلام سیری، منم" . و همه ی این پروسه زیر یک دقیقه وقت میگیرد .

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

گوگل همین حالا هم امکانات عجیبی را وقتی عکس ها در شبکه ی عصبی پردازش میشوند نشان میدهد . اما تجربه ی جدیدی این دینامیک را به مرحله ی جدیدی میرساند . با تبدیل عکس به شکلی که سبک نقاشی های استادان قدیمی را تقلید کند . جزئییات این پروژه در روزنامه ی تحقیقی با عنوان الگوریتم های عصبی سبک هنری منتشر شده است. در این روزنامه که توسط گروهی از محققان دانشگاه توبینگن آلمان نوشته شده است آمده " در اینجا ما یک سیستم مصنوعی را معرفی میکنیم که برپایه ی شبکه ی عصبی عمیق است که تصاویر هنری از کیفیت های ادراکی بالا میسازد " . این سیستم از ارائه های عصبی برای جدا کردن و دوباره مخلوط کردن اجزا و استایل عکس های دلخواه استفاده میکند . و یک الگوریتم عصبی برای ساخت عکس های هنری فراهم میکند . با استفاده از عکسی از یک خیابان در آلمان این تیم توانایی بازسازی عکس را با سبک بصری وینسنت ون گوگ ، ادوارد مانچ و پیکاسو نشان دادند . هر کدام از عکس های تغییر داده شده ، با دیدی معمولی گویی واقعا توسط این استادان نقاشی شده اند . در طول چند روز گذشته ؛ آندرج کارپاتی ؛ یک دانشجوی دکتری در استانفورد که درباره ی ماشین ها مطالعه میکرد، چند آزمایش را در توئیتر با استفاده از این تکنیک منتشر کرد . و نتایج به طور عالی ای دقیق بودند .

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور

نوار ابزار ویندوز، یکی از ابزارهای مهم ویندوز است که با آن زیاد سرکار دارید. شما به‌سادگی می‌توانید در این نوار ابزار تغییراتی را ایجاد کنید، آیکون برنامه‌ها را اضافه و یا از آن حذف کنید، رنگ آن را تغییر دهید، و کارهایی دیگر.

اضافه و حذف برنامه‌ها: شما می‌توانید برای دسترسی سریع و ساده به برنامه‌هایی که استفاده بیشتری دارید، آن‌ها را در نوار ابزار قرار دهید. برای انجام این کار کافی است در نوار جستجو نام برنامه را وارد کنید، سپس روی آن راست کلیک کنید و گزینه "Pin to Taskbar" را انتخاب کنید، خواهید دید این برنامه در نوار ابزار ظاهر می‌شود. حال برای حذف برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده مدام نمی‌کنید و در نوار ابزار قرار دارند هم کافی است، روی آیکون برنامه در نوار ابزار کلیک راست کنید و گزینه "Unpin this program from taskbar" را انتخاب کنید، سپس دیگر آیکون برنامه را در نوار ابزار نخواهید دید.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

مروزه بیش‌تر کاربران ویندوز به ویندوز ۱۰ مهاجرت کردند، ویندوزی با امکانات جدید و محیط متفاوت و امن. امنیت همیشه یکی از مهم‌ترین موضوعات در سیستم‌عامل‌ها بوده است. به گفته مایکروسافت ویندوز ۱۰ انقلابی در سیستم‌عامل ایجاد کرده است، و مسئله امنیت هم در آن مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته است. مایکروسافت ادعا کرده است که ویندوز ۱۰ امن‌ترین سیستم‌عامل ویندوز این کمپانی است.

یکی از موارد امنیتی در ویندوز ۱۰، پشتیبانی از انواع مختلف ورودی‌های بایومتریک است. این روش‌ها شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت است. "Windows Hello"، در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بایومتریک است که با استفاده از اسکن چهره، اثر انگشت، عنبیه چشم و غیره اقدام به بازکردن قفل ویندوز شما می‌کند و اجازه ورود می‌دهد. با استفاده از این تکنولوژی، شما دیگر نگران فراموشی رمز عبور و هک‌ شدن آن نیستید. با احراز هویت بایومتریک وارد سیستم خود شوید و نگران ورود افراد غریبه هم در دسترسی به سیستم‌عامل خود نباشید.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

تعهدات و شرایط استفاده از ویندوز 10 به مایکروسافت این حق را می دهد که چه کاربر مایل باشد و چه نباشد، به روز رسانی های نرم افزار های سیستم را نصب کند. با اینکه این روش قطعا از نظر امنیتی مزایایی دارد، بی اطلاع بودن از اینکه سیستم شما چه بروز رسانی هایی را دریافت می کند از اساس نامطلوب و غیر عادی به نظر می رسد.
اخیرا مایکروسافت در مصاحبه با روزنامه ی The Register بیان کرد تنها زمانی کاربر را در جریان نوع بروز رسانی ها قرار می دهد که این بروز رسانی ها مهم و اساسی باشند.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۳۰ مرداد

موزیلا از قابلیت امنیتی جدیدی در مرورگر فایرفاکس نسخه "pre-beta" رونمایی کرد. موزیلا با انتشار قابلیت امنیتی "Private Browsing" وب‌گردی را برای کابران فایرفاکس امن‌تر کرده است.

قابلیت امنیتی "Private Browsing" از ردیابی شما جلوگیری می‌کند و اطلاعات مربوط به وب‌گردی شما را ثبت نمی‌کند. شما در هنگام استفاده از این قابلیت امنیتی فایرفاکس، امنیت خود را در اینترنت بالا می‌برید.

این قابلیت به سایت‌ها اجازه ردیابی شما را نمی‌دهد و کلیه سرویس‌های ردیاب آنلاین را مسدود می‌کند. در واقع وقتی شما این قابلیت را فعال می‌کنید، به سرور سیگنال‌هایی را مبنی بر وب‌گردی امن ارسال می‌کنید. در هنگام فعال بودن این قابلیت نگران ردیابی خود و ثبت اطلاعات خود در هنگام وب‌گردی نباشید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

تقریباً به مدت 20 سال می باشد که اینتل تکنولوژی هایی را برای کمک به استفان هاوکینگ جهت برقراری ارتباط با جهان توسعه می دهد. اکنون این کمپانی نرم افزاری که وی برای نوشتن کتب، سخنرانی و صحبت کردن با سایر افراد از آن استفاده می کند را بصورت رایگان ارائه کرده است.
نام کامل این نرم افزار Assistive Context-Aware Toolkit می باشد که تقریباً همان نرم افزاری است که اینتل سال گذشته Swiftkey را برای استفاده استفان هاوکینگ در آن قرار داد. حالا این شرکت این نرم افزار را بصورت متن باز ارائه کرده تا مهندسین و توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آن تکنولوژی هایی را تولید کنند که برای افرادی که از نظر اعصاب و نورون های مغزی دچار بیماری هستند و قادر به استفاده از رابط های کامپیوتری معمول نیستند، از آنها بهره ببرند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

آیا تاکنون تمایل داشته اید که اینترنت کابلی خودتان را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید؟ با ویندوز 10 و یک نرم افزار رایگان، این کار ساده ای است.
مواقعی پیش خواهد آمد که شما نیاز دارید اینترنت کابلی کامپیوتر یا اینترنتی بی سیم لپ تاپ خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
با استفاده از یک نرم افزار رایگان با نام Virtual Router که بر روی ویندوزهای 7، 8، ویندوز سرور 12 و ویندوز 10 کار می کند، می توانید به راحتی این کار را انجام

ادامه مطلب