محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

مایکروسافت اعلام کرده که مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر را سرانجام در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۲ بر روی بسیاری از نسخه‌های ویندوز ۱۰ بازنشسته می‌کند.
به نقل از زد دی نت، مایکروسافت مدتهاست قصد دارد مرورگر ۲۵ ساله اینترنت اکسپلورر را از ویندوز حذف کرده و مرورگر جدید اج را جایگزین آن کند. اما استفاده گسترده از این مرورگر تحقق هدف مذکور را دشوار کرده بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، گوگل رسما در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۱ از اندروید ۱۲ پرده برداشت.
حال این امکان برای کاربران فراهم شده تا نسخه آزمایشی یا همان بتای عمومی‌ این پلتفرم را روی دستگاه اندروید خود نصب و کار با آن را تجربه کنند. در حال حاضر، بتای عمومی‌ اندروید 12 برای گوشی‌های سری پیکسل (پیکسل ۳ به بعد) عرضه شده و به زودی روی گوشی‌های متعلق به لنوو، ایسوس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، تی‌سی‌ال، ویوو، شیائومی‌و زدتی‌ای قابل دریافت خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ معروف به نسخه ۲۱H۱ که در آن به جای عرضه امکانات جدید به بهبود کیفیت قابلیتهای موجود پرداخت شده است را رسما عرضه کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، دیشب گوگل در رویداد I/O 2021 بالاخره از اندروید ۱۲ رونمایی کرد و حالا اولین بتای عمومی آن را برای کاربران منتشر کرده، اما کدام گوشی‌های هوشمند هم اکنون می‌توانند آن را دریافت کنند؟

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

به گزارش همکاران سیستم، بر اساس گزارش‌های اخیر گفته شد مایکروسافت احتمالا «ویندوز 10X» که به عنوان مدل مفهومی و نسخه ساده شده ویندوز بود و مهم‌ترین رقیب برای «کروم اواِس» گوگل محسوب می‌شد را برای همیشه کنار گذاشته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اطلاعاتی که به تازگی از آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ به دست آمده، بازطراحی Action Center (یا نوتیفیکیشن سنتر) و گردتر شدن زاویه برخی پنجره‌ها را نشان می‌دهد. مایکروسافت ظاهرا با توقف توسعه ویندوز ۱۰ ایکس بخشی از ویژگی‌های آن را به آپدیت Sun Valley اضافه می‌کند.
طبق گزارشی تازه، مایکروسافت آزمایش قسمتی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ ایکس را برای اکشن سنتر آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ آغاز کرده است. تصاویری که به اینترنت راه پیدا کرده، نشان می‌دهد که به‌روزرسانی Sun Valley شباهت زیادی به رابط کاربری ویندوز ۱۰ ایکس خواهد داشت.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اپل به زوم، اپلیکیشن محبوب تماس‌های تصویری دنیا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، اجازه داده تا به API خاصی در iPadOS دسترسی داشته باشد و بتواند در حالت Split View یعنی زمانی که صفحه نصف می‌شود از دوربین استفاده کند.

ادامه مطلب