محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، مایکروسافت این روزها در حال آماده‌سازی اعمال تغییراتی جدید در طراحی و شکل ظاهری ویندوز 10 است.
در همان روزی که اطلاعاتی از طراحی جدید آیکون‌‌های ویندوز 10 به بیرون درز کرد، مایکروسافت رسما جزییات تازه‌ای را اضافه شدن فونت‌‌های مدرن جدیدی منتشر کرد که قرار است به زودی به این سیستم عامل اضافه شوند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۷ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، شرکت مایکروسافت در مورد توسعه خدمات Cloud PC خود سکوت کرده است. با این وجود به گفته منابع آگاه به نظر می‌رسد از هم اکنون تا زمان معرفی رسمی این سرویس تنها چند ماه باقی مانده است.
این طور که شنیده شده است، مایکروسافت در نظر دارد طی ماه‌های ژوئن یا ژوئیه 2021 به صورت رسمی از این سرویس مجازی سازی خود که در قالب دسکتاپ-به‌عنوان-خدمات عرضه می‌شود، رونمایی کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، مایکروسافت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد دستگاه‌های فعال ماهانه ویندوز 10 از مرز 1.3 میلیارد دستگاه عبور کرده است.
این آمار در حالی به دست آمده که علی‌رغم پایان دادن مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 7، همچنان بسیاری از کاربران از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که روز به روز به جمعیت کاربران ویندوز 10 اضافه می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، کمتر از یک هفته پس از انتشار آپدیت iOS 14.5، حالا ابزار جیلبریک Checkra1n هم نسخه جدید ۰.۱۲.۳ را منتشر کرده که از جیلبریک iOS 14.5 و مک‌های M1 پشتیبانی می‌کند. این آپدیت همچنین قرار است شماری از مهم‌ترین مشکلات Checkra1n را رفع کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، تعداد کاربران فعال روزانه مایکروسافت تیمز با شکستن رکورد قبلی و رشد انفجاری از ابتدای همه‌گیری کرونا، اکنون به ۱۴۵ میلیون نفر رسیده است.
در جریان همه‌گیری کرونا،‌ تعداد کاربران مایکروسافت تیمز در آبان ماه سال گذشته با رشد ۲۶ ردصدی به ۱۱۵ میلیون نفر رسید. آمارها نشان می‌دهند که در ابتدای همه‌گیری، تعداد کاربران فعال روزانه مایکروسافت تیمز تنها رقمی در حدود ۳۲ میلیون نفر بود. در عرض چند هفته این آمار به ۷۵ میلیون کاربر فعال رسید.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اواخر سال گذشته میلادی نسخه جدید سیستم عامل مک او اس با نام Big Sur از راه رسید و حالا کوپرتینویی‌ها سومین بروزرسانی بزرگ آن را منتشر کرده‌اند. اپل در کنار سیستم عامل macOS Big Sur 11.3 تصمیم گرفته watchOS 7.4 را هم در اختیار صاحبان اپل واچ قرار دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

سومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید 12 میزبان گزینه‌ی Extra Dim شده است که روشنایی صفحه‌نمایش را به‌شدت پایین می‌آورد تا فشار کمتری به چشم وارد شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، مایکروسافت طی اقدامی که از آن به عنوان رقابت جدید در فضای جاوا با شرکت اوراکل یاد می‌شود، پیش نمایش اولیه پلتفرم جدید OpenJDK را عرضه کرد و توضیح داد که این محصول به صورت رایگان قابلیت پشتیبانی توزیع طولانی مدت را برای زبان منبع باز جاوا ارایه می‌دهد.

ادامه مطلب