محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، از تاریخ ۶ اردیبهشت همه‌ اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور ثبت می‌شوند باید قابلیت App Tracking Transparency (ATT) یا «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کنند تا کاربران تصمیم بگیرند که فعالیت‌هایشان به منظور نمایش تبلیغات ردیابی شود یا خیر.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، یکی از قابلیت‌هایی که انتظار داریم در اندروید ۱۲ وجود داشته باشد، قابلیت به خواب رفتن اپلیکیشن‌ها یا هایبرنیت (Hibernation) است. این قابلیت با حذف فایل‌های موقت اپلیکیشن‌های بلااستفاده باعث آزاد شدن فضای دستگاه می‌شود. اگرچه هنوز اثری از این ویژگی در هیچ‌کدام از دو پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ دیده نشده، اما یک کد افشایی از چنین قابلیتی خبر می‌دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

به گزارش دیجیاتو، موزیلا نسخه ۸۸ مرورگر فایرفاکس را با چند تغییر کوچک اما مهم منتشر کرد. این نسخه آخرین آپدیتی است که قبل از تحول ظاهری فایرفاکس با رابط کاربری جدید «پروتون» منتشر می‌شود. از تغییرات مهم فایرفاکس ۸۸ می‌توانیم به غیرفعال‌سازی پشتیبانی از FTP و ایزوله‌سازی داده‌های متغیر window.name اشاره کنیم که از نشت اطلاعات حریم خصوصی جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، به نظر ‌می‌رسد که گوگل به دنبال اضافه کردن قابلیت سطل آشغال به نسخه جدید اندروید 12 است.
اخیرا وب‌سایت XDA-Developer کدی متعلق به سیستم عامل اندروید 12 را مورد بررسی قرار داد تا به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نسخه که هنوز توسط گوگل معرفی نشده‌اند، دست یابد. جدیدترین یافته این گروه از توسعه‌دهندگان، ویژگی سطل آشغال تحت عنوان Trash در اپلیکیشن Settings بوده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين

به گزارش زومیت، مایکروسافت گفته است اصلی‌ترین کارکرد Timeline ویندوز ۱۰ یعنی جابه‌جایی در بین دستگاه‌های مختلف را غیرفعال می‌کند و این یعنی عملا باید با Timeline خداحافظی کنیم.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۰ فروردين

گوگل در پایان ماه گذشته نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان ۲.۱ اندروید ۱۲ را برای رفع مشکلات بزرگ WebView منتشر کرد. اکنون نسخه جدیدی از این بروزرسانی را برای گوشی‌های پیکسل با سیستم عامل اندروید ۱۲ منتشر کرده‌ است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ فروردين

مایکروسافت دست به یک خانه‌تکانی جدید زده و طراحی تعدادی از آیکون‌های ویندوز ۱۰ را تغییر داد.
به گزارش آی‌تی‌ایران، این تغییرات در بیلد 21343 ویندوز 10 مشاهده شده که شامل آیکون‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف این سیستم عامل می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تغییر آیکون Windows Security، Narrator و Notepad اشاره کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱ فروردين

نسخه تحت وب مرورگر کروم برای اولین بار به قابلیت تهیه زیرنویس زنده مجهز شد. این خدمات در مورد انواع فایل‌های صوتی و ویدئویی حتی به صورت آفلاین ارائه می‌شود.

ادامه مطلب