محبوب ترین ها
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

به نوشته‌ی همکاران سیستم، فیسبوک به عنوان یک پلتفرم منبع باز از زمان راه اندازی به صورت مداوم در حال رشد است و البته این روزها محبوبیت خدمات فیسبوک بین کاربران جهانی بیشتر از هر زمان مشاهده می‌شود. شرکت فیسبوک سال گذشته شاهد گسترش فعالیت‌های خود بود و توانست تعداد دنبال کنندگان خود در پلتفرم Github برای توسعه پلتفرم منبع باز خود را به 1.3 میلیون کاربر برساند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن

به گزارش دیجیاتو، گوگل در تلاش برای حذف کوکی‌های شخص ثالث است و حالا می‌گوید نتایج آزمایش یکی از فناوری‌های جایگزین بسیار امیدوارکننده بوده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن

به نوشته‌ی همکاران سیستم، دو شرکت SAP و مایکروسافت از طرح‌های مشترک جدیدی خبر دادند تا بر این اساس اپلیکیشن Teams مایکروسافت با راهکارهای هوشمند سازمانی SAP ادغام شود. این دو کمپانی همچنین از توسعه همکاری‌های استراتژیک موجود برای تسریع در استقرار و سازگاری با پلتفرم SAP S/4HANA در خدمات رایانش ابری Azure مایکروسافت خبر دادند. این اقدامات بر اساس تعهد مشترک این مراکز برای ساده سازی فعالیت‌های مشتریان در فضای ابری صورت گرفته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

به گزارش دیجیاتو، گوگل نسخه جدیدی از کروم را منتشر کرد که با تغییراتی نسبت به نسخه قبل، امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل کروم ۸۸ با قابلیت‌هایی همچون بهبود حالت تاریک، حذف پشتیبانی از پروتکل FTP و خداحافظی با ادوبی فلش به علاوه امکاناتی همچون مدیریت بهتر پسوردها منتشر شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ دي

بعد از انتشار گزارش‌هایی در مورد نقص‌های عجیب ویندوز ۱۰ باز هم اخباری در مورد یک مشکل تازه در این سیستم عامل مخابره شده است.
به نقل از اسلش گیر، مایکروسافت وجود اشکالی عجیب را در سیستم عامل ویندوز تأیید کرده که باعث می‌شود این سیستم عامل به طور مکرر از نو راه‌اندازی شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ دي

به نوشته‌ی همکاران سیستم، مایکروسافت در حال آزمایش اپلیکیشن جدید outlook است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده جایگزین جایگزین اپلیکیشن‌های Mail و Calendar این شرکت در سیستم عامل ویندوز 10 می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده این اپلیکیشن جدید که هم اکنون با نام‌های Monarch و One Outlook شناخته می‌شود، نسخه جدید outlook است که برای نمایشگرهای بزرگتر طراحی شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، سال ۲۰۲۰ به همه نشان داد که پیش‌بینی فضای کسب‌وکارها از قبل اساسا ساده نیست. چه بسا که همه چیز می‌تواند کاملا دگرگون شود. با این حال حداقل از روی برخی نشانه‌ها می‌توان تخمین‌هایی را در مورد تکنولوژی‌ها زد به‌خصوص در زمینه برخی شرکت‌ها که پیش‌بینی پذیرترند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دي

به نوشته‌ی همکاران سیستم، پس از ۱۵ سال استفاده از پردازنده‌های اینتل برای رایانه‌های قدرتمند لینوکسی، «لینوس توروالدس» هم اکنون تصمیم دارد برای توسعه لینوکس که از آن به عنوان مهم‌ترین سیستم عامل جهان یاد می‌کند به پردازنده Threadripper 3970x شرکت AMD مبتنی بر فناوری frankenbox روی بیاورد. از زمانی که آقای توروالدز این تصمیم را گرفته چند ماهی می‌گذرد و هم اکنون پس از گذشت ماه‌ها او با خوشحالی زیاد روی صفحه اجتماعی خود در این خصوص نوشته است: «این روزها با پردازنده AMD بسیار خوشحالم».

ادامه مطلب