محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از انگجت، شرکت کانادایی دیماک، خودروی برقی سه چرخ تازه ای به نام اسپریتوس تولید کرده که دارای دو صندلی است. این شرکت امیدوار است ۵۰ هزار سفارش تولید برای این خودرو دریافت کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳ فروردين

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، تولید باتری‌های سبک با ظرفیت شارژ بالا برای خودروهای برقی یک چالش جدی است. باتری‌های فعلی خودروهای برقی بسیار حجیم و سنگین هستند و معمولاً با یک بار شارژ می‌توانند ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر طی کنند که باعث می‌شود در مقایسه با سوخت‌های فسیلی مزیت رقابتی نداشته باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، یکی از نقاط ضعف خودروهای برقی مقدار پایین شارژ باتری آنها و نیز ضرورت صرف مدتی قابل توجه برای شارژ کامل باتری آنهاست. از سوی دیگر شبکه گسترده‌ای برای شارژ این خودروها در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، هلیپکوپتر Ingenuity ناسا اکنون آماده پرواز در سیاره سرخ و یک تاریخ‌سازی بزرگ است.
محققان مرکز Jet Propulsion Laboratory ناسا که طراحی و ساخت این هلیکوپتر را بر عهده داشته‌اند، اعلام کردند که بررسی‌ها‌ی نهایی روی سیستم این هلیکوپتر که از قابلیت ارتباط و یکپارچه شدن با مریخ‌نور Perseverance برخوردار است، اخیرا به پایان رسیده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ اسفند

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، پژوهشگران می‌گویند همین پدیده می‌تواند عامل شکل‌گیری حیات در دیگر سیاره‌ها نیز باشد.
فسفر یکی از شش عنصر حیاتی برای شکل‌گیری حیات در کره زمین است و اگر چه امروزه این عنصر به طور گسترده در دسترس ماست، اما در گذشته چنین وضعیتی حاکم نبوده و لذا رشد مولکول‌های زیستی به دشواری ممکن بوده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، شرکت تسلا پروژه تست نرم افزار کاملاً خودران را به ۲ هزار مالک خودرو گسترش داده است. اما دسترسی برخی رانندگان به این پروژه مسدود شده زیرا آنها به اندازه کافی به جاده توجه نداشتند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، نشست و برخاست روی سایر سیاره‌ها به علت ایجاد گرد و خاک زیاد، ناهمواری بالای سطح این سیاره‌ها و امکان آسیب دیدن تجهیزات حساس موجود در آنها معمولاً پردردسر است. از همین رو ناسا با همکاری گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر جهان در حال طراحی سکوی پرتاب فضایی است که با چاپگر سه بعدی تهیه می‌شود.

ادامه مطلب