محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ اسفند

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، پلیمر یادشده قادر به نگهداری مقدار بیشتری شارژ است و لذا استفاده از آن مدت زمان استفاده از گوشی‌ها و لپ تاپ ها را بیش از گذشته افزایش می‌دهد و در عین حال زمان تعویض باتری‌ها را به تعویق می‌اندازد.
یکی از مشکلات مهم باتری‌های لیتیومی کاهش ظرفیت شارژ آنها بعد از استفاده مکرر است. بسیاری از قطعات درون این باتری‌ها متحرک هستند و عملکرد آنها به مرور زمان بدتر می‌شود. پلیمر ابداع شده توسط پژوهشگران ژاپنی ماهیتی چسبناک دارد و موجب حفظ کیفیت آند گرافیتی باتری‌های لیتیومی می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از انگجت، ولوو تا ۲۰۳۰ میلادی فقط خودروهای الکتریکی می‌فروشد و به عبارت دیگر فروش خودروهای بنزینی را زودتر از شرکت‌های دیگر پایان می‌دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ اسفند

محققان کره‌ای موفق شدند با استفاده از فرکانس‌های مخابراتی شبکه‌های نسل پنجم رکورد سرعت جدیدی را برای انتقال داده از طریق شبکه‌های نسل پنجم ثبت کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، چین تصاویری از نخستین نمونه ارسال شده از ماه به زمین پس از ۴۵ سال را منتشر کرد.
در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی این نمونه از رگولیت ماه همراه ۳.۸ پوند خاک و سنگ سیاره در مأموریت «چانگ ۵» جمع آوری و به زمین ارسال شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، نمونه جدید استارشیپ احتمالاً روز پنجشنبه (فردا) به آسمان پرتاب شود. روز گذشته آخرین نمونه موشک استارشیپ این شرکت، (SN۱۰) یک تست احتراق استاتیک انجام داد. در همین راستا در ۲۳:۰۳ دقیقه به وقت گرینویچ، ۳ موتور رپتور آن به مدت چند ثانیه روشن شدند.

ادامه مطلب