محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، ناسا قصد دارد تا برای اولین بار، تجهیزاتی تحقیقاتی را به نیمه تاریک یا پنهان قمر ماه بفرستد. تصمیمی‌ که در راستای تحقق برنامه آرتمیس برای بازگشت دوباره انسان‌ها به ماه اتخاذ شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی به مدل جدیدی برای طراحی سریع تراشه دست یافته است. از این طریق روندهای پیچیده مورد نیاز برای طراحی تراشه با دقت بالاتری انجام می‌شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، حدود یک ماه دیگر یعنی ۲۹ تیر و پنجاه و دومین سالروز پرتاب آپولو ۱۱ به ماه، نخستین پرتاب شرکت بلواوریجین به فضا انجام می‌شود و در میان پنج مسافر حاضر در پرواز نام جف بزوس بنیان‌گذار آمازون و بلواوریجین هم به چشم می‌خورد. بنیان‌گذار آمازون تنها ۱۵ روز پس از آنکه به‌طور رسمی از مدیرعاملی این شرکت کنار می‌رود قدم به New Shepard می‌گذارد؛ پروازی که تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و مسافران در یک سفر آسانسوری به لبه فضا می‌روند و بازمی‌گردند.بزوس را در این سفر برادرش و سه مسافر دیگر همراهی می‌کنند. بنیان‌گذار آمازون که طی هفته‌های اخیر با انتشار فیلم‌هایی از حضورش در فرود آزمایشی New Shepard نشان داده که چقدر نسبت به موفقیت این پروژه هیجان دارد، در اینستاگرامش از حضور در پرواز اول این راکت خبر داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد

به گزارش دیجیاتو، آینده‌ای را تصور کنید که بجای ساعت هوشمند، از یک پچ پوستی OLED نازک برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی خود استفاده می‌کنید. چنین موضوعی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است، اما سامسونگ موفق به توسعه چنین فناوری شده که یک پچ پوستی OLED است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اخیرا اطلاعات مربوط به محصولی جدید متعلق به شرکت DJI در وب‌سایت والمارت رویت شده که به نظر می‌رسد مربوط به پهپاد ارزان‌قیمت این شرکت یعنی Mini SE باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، ناسا می‌خواست تلسکوپ فضایی «جیمز وب» را در تاریخ ۳۱ اکتبر مصادف با ۹ آبان به فضا بفرستد، اما به نظر می‌رسد که سفر این تلسکوپ یک بار دیگر به تاخیر خواهد افتاد. البته خوشبختانه این تاخیر آن قدرها زیاد نیست و احتمالا چند هفته پس از این تاریخ یعنی در ماه نوامبر یا اوایل دسامبر می‌توانیم منتظر پرتاب تلسکوپ جیمز وب باشیم.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

یک تکه زباله فضایی با ابعادی کوچک‌تر از آن که قابل ردیابی باشد، با ایستگاه فضایی بین‌المللی برخورد کرده و به بازوی رباتیک آن موسوم به «Canadarm2» آسیب رسانده است. این بازو هنوز قابل استفاده است، اما برخورد این زباله فضایی پوشش حرارتی آن را سوراخ کرده. این حادثه یک بار دیگر نشان می‌دهد که وجود زباله‌های فضایی در مدار پایینی زمین چقدر خطرناک است و چرا باید به شکل جدی‌تر به آن رسیدگی کرد.

ادامه مطلب