محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، چین تایید کرده که اولین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و ماژول حامل آن را بدون مشکل به ایستگاه فضایی وصل کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت می‌گوید اگر قانون‌گذاران از مردم در برابر هوش مصنوعی محافظت نکنند، جهان در سال ۲۰۲۴ به همان چیزی تبدیل می‌شود که «جورج اورول» در کتاب «۱۹۸۴» آن را ترسیم کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۷ خرداد

طراحی چهار ماهواره و آماده‌سازی مراحل پرتاب پنج ماهواره برای قراردادن در فضا از برنامه‌های صنعت فضایی ایران است.
تحول در حوزه فضایی با رشد سرمایه‌گذاری غیردولتی، بهره‌وری، رشد ارزش افزوده و پایش اقتصاد فضا ممکن خواهد شد. از همین رو، مراکز نوآوری و ایجاد پارک‌های فضایی، خدمات فضاپایه، سامانه‌های خدمات ارزش افزوده متنی (G۲)، کتابخانه طیفی، آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای و توسعه مراکز داده و خدمات ابری از جمله مواردی است که به توسعه کسب‌وکاهای فضاپایه می‌انجامد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ خرداد

به گزارش مهر به نقل از انگجت، این صفحات طبل مانند کوچک با دریافت امواج نور مایکروویو با دو الگوی متفاوت فعال شده و قادر به انتقال داده و اطلاعات با سرعت و حجم بالا خواهند بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ خرداد

به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گروهی از شرکت‌های فناوری فضایی انگلیسی مشغول توسعه ماهواره‌های ارتباطی جدید با فناوری پرش پرتو (beam hopping) است تا بتواند مناطق تحت پوشش خود را تغییر دهد.
این فناوری در حقیقت نوعی تکنیک است که به ماهواره‌ها اجازه می‌دهد با توجه به میزان تقاضا روی زمین ظرفیت سرویس رسانی خود را یک پرتو به پرتو دیگر منتقل کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ خرداد

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، خرس آبی یا «تاردیگرید» موجودات آبزی و میکروسکوپیکی هستند که می‌توانند در شرایط سخت چه در زمین و چه در فضا زنده بمانند. دانشمندان معتقدند با کمک آنها می‌توان از فضانوردان محافظت کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، مریخ نورد ژورونگ (Zhurong) چین که هفته گذشته فرودی موفقیت‌آمیز را در مریخ تجربه و اولین تصاویر خود را به زمین ارسال کرد، اکنون روی سطح این سیاره سرخ به حرکت درآمده است.

ادامه مطلب