محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

در سال 1977 استفاده از اسکیت بوردهای برقی در خیابان های کالیفرنیا ممنوع شد و علت عمده آن سر و صدای دو موتور گازی مولد برق آنها بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و ابداع باتری های لیتیومی بزرگ، امروزه اسکیت بوردها از نظر سر و صدا و آلایندگی هم تراز دوچرخه ها قرار گرفته اند. به همین دلیل روز یکشنبه، جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که رفت و آمد اسکیت بوردهای برقی در خطوط ویژه دوچرخه بلامانع است.
با این قانون جدید که از اولین روز ژانویه سال 2016 اجرای خواهد شد، انتظار می رود شرکت های تولیدکننده اسکیت بورد مانند Boosted Boards و Intuitive Motion محصولات متنوعی را روانه بازار کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

همانطور که کامیونهای خودرانی مانند Actros مرسدس بنز و یا شاسی بلند خانوادگی و لاکچری Volvo XC90 در دنیای اتوموبیل ها حائز اهمیت هستند، ماشین خودران و البته عجیب Σtos ساخت شرکت Rinspeed نیز قابل ستایش است.
ظاهر اسپرت این خودروی مفهومی چیزی نیست که آن را برجسته کرده، به گفته طراح این ویژگی های فضای داخلی خودرو است که آن را مهم می کند. Σtos احتمالاً در جریان نمایشگاه CES سال آینده که در ماه ژانویه برگزار می شود، به طور رسمی معرفی خواهد شد.
این خودروساز سوئیسی و طراح استایل اسپرت در مورد سیستم فرمان خودرو می گویند نه تنها در حالت خودران فرمان جمع می شود بلکه بطور کامل در داشبورد قرار گرفته و مخفی خواهد شد. سپس دو صفحه نمایشگر اطلاعات واقع در داشبورد به سرنشینان جلو نزدیک تر می شوند تا تسلط بهتری به اوضاع داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

شرکت پپسی اعلام کرد که با همکاری یک شرکت قصد تولید یک سری از گوشی های هوشمند اندرویدی را دارد. این گوشی ها تنها برای بازار چین در نظر گرفته شده اند و پس از ارائه لوازم جانبی و پوشاک با لیسانس پپسی در سراسر جهان، چندمین تلاش این نوشابه ساز بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر است. پپسی همواره به تعامل خلاقانه با مشتریان علاقه مند بوده و با توجه به نقش تکنولوژی در زندگی امروزی، این شرکت قصد دارد با عرضه این گوشی های موبایل برند خود را توسعه بدهد.
یکی از این گوشی ها Pepsi P1 با ظاهری مشابه یک گوشی هوشمند اندرویدی و مقرون بصرفه است که از اندروید 5.1 آبنبات چوبی بهره می برد. این گوشی با قیمت 205 دلاری اش از یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1080p، پردازنده 1.7 گیگاهرتزی، 16 گیگابایت حافظه داخلی، 2 گیگابایت رم و یک باتری 3000 میلی آمپری برخوردار می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

بنظر می رسد اپل یک بار دیگر به دنبال غافلگیر کردن دنیای تکنولوژی باشد، البته این بار با یک حلقه هوشمند کوچک که بسیاری از ویژگی های یک گوشی آیفون را در خود دارد!
این غول تکنولوژی هفته گذشته یک پتنت را برای iRing به ثبت رساند که قادر است عکس بگیرد، پیام بدهد و زمان را به شما اعلام کند. تمام این امکانات بر روی انگشت اشاره تان قابل دسترس خواهد بود.
این حلقه هوشمند از یک نمایشگر لمسی کوچک و اپلیکیشن های مختلف بهره خواهد برد.
یک میکروفون داخلی به کاربر اجازه می دهد تا پیام های خود را بصورت متن به حلقه منتقل کنند. دوربین موحود بر روی حلقه نیز امکان ثبت عکس را می دهد. همچنین آی رینگ از سنسورهای زیستی نیز به منظور اندازه گیری ضربان قلب، سطح تعریق و حرارت برخوردار خواهد بود.
این پتنت حتی شامل تکنولوژی تشخیص الگوهای حرکتی کاربر در هنگام نوشتن به منظور ثبت دیجیتالی یادداشت های نوشته شده با دست نیز می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

RoboHon یا روبو فون بامزه ترین گوشی هوشمندی است که تاکنون دیده اید. RoboHon در واقع یک روبات با چهره ای آشناست که در جیب شما جای می گیرد و می تواند تماس بگیرد، برقصد، تصاویر را روی سطوح نمایش دهد، نقشه ها را نمایش و بسیاری کار دیگر را انجام دهد. روبوهون روباتی است که درونش یک گوشی هوشمند قرار گرفته و بدون شک ایده ای جدید به حساب می آید. اما برای اینکه بدانیم این ایده تا چه اندازه خلاقانه یا کاربردی است، باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کنیم.
از نظر مشخصات فنی گوشی جدید Sharp برگ برنده ای ندارد. این گوشی از یک پلتفرم نرم افزاری سفارشی برپایه اندروید بهره می برد و از مشخصات مانند صفحه لمسی، دوربین و 4G LTE برخوردار است. نمایشگر لمسی روبوهون بسیار کوچک بوده و تنها فضایی برای قرارگیری چهار آیکون را در هر صفحه میسر کرده است. یکی از سخنگویان شارپ در این باره گفته، این صفحه نمایش در واقع حکم یک رابط کنترلی ثانویه را دارد. دکمه های فیزیکی نرم و بزرگ بر روی این روبات قطعاً بخش عظیمی از مشتریان گوشی های هوشمند بازار ژاپن یعنی سالمندان را به خود جذب خواهد کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر

دانشمندان پیش از این نیز کنترل مستقیم برخی حیوانات را بدست گرفته بودند اما این کنترل تنها با اعمال جراحی و بر روی جانورانی خاص در بازه زمانی مشخصی در طول عمرشان قابل انجام بود. اما به تازگی محققین به تکنیک پیشرفته تری دست پیدا کردند که می تواند قلب مگس های میوه را با استفاده از لیزر کنترل کند. این کار براساس اپتوژنتیک یا دستکاری ژن های حیوان برای تولید موادی واکنش دهنده نسبت به نور انجام می شود. در مورد مگس های میوه، تیم تحقیقاتی سلول های قلب آنها را به گونه ای تغییر دادند تا پروتئین های حساس به نور تولید کند. پس از این، چه این مگس ها بالغ باشند و چه لارو، می توان با تاباندن لیزر قلب آنها را کنترل کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۴۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر

هواپیماهای بدون سرنشین به طور گسترده ای برای رسم کردن نقشه استفاده میشوند ، و این نقشه ها دائم توسط ما انسان ها استفاده میشوند . اخیرا در ازمایشی توسط موسسه ی تحقیقاتی ETH زوریخ هواپیمای بدون سرنشینی نقشه ای رسم کرد تا یک ربات quadropedal بتواند راهش را با آن طی کند . چنین تحقیقی میتواند راه را برای ماموریت های رباتی در زمان حاضر هموار کند . این کار با یک hexacopter شروع شد که در یک فضای کوچک پرواز میکرد ، فضایی که انواع مختلفی از چیزهای خارجی و انواع لایه ها روی زمین داشت . همچنین یک نقطه ی شروع برای این ربات روی زمین طراحی شده بود ، همراه یک محل هدف علامت گذاری شده که باید به آن میرسید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر

در حال حاضر اگر بخواهید منابع آبتان را برای تشخصی باکتری های سمی چک کنید ، بابد نمونه ای از آن را برداشته و چند روز در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهید . در همین زمان غیر ممکن است که بتوان گفت منبعی آبی برای استفاده سالم است یا نه . گروهی از دانشجویان دانشگاه فنی دانمارک سنسوری ساخته اند که میتواند باکتری را فورا و در همان نقطه در آب تشخیص دهد . این سنسور که در شرکت SBT Aqua طراحی شد، از تکنیکی به نام جریان مقاومت ظاهری الکتریسیته استفاده میکنند .
این کار شامل جریان دادن مداوم یک نمونه ی مایع در کانال میکروفلوئیدیک است . در داخل این کانال مجموعه ای از الکترود ها وجود دارند که سیگنال های الکتریکی چند والتاژه در آن اعمال میشود . زمانی که باکتری و دیگر چیزهای خارجی در کنار این الکترود ها حرکت کنند ، در امپدانس یا جریان ظاهری الکتریکی تغییر ایجاد میشود که این توسط سنسور تشخیص داده میشود.

ادامه مطلب