محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

ظاهراً وقتی صحبت از طراحی یک ساعت هوشمند می شود، ال جی ایده خاصی ندارد! اوایل سال جاری میلادی این شرکت کره ای Watch Urbane، یک ساعت مچی هوشمند را معرفی کرد که نه آنچنان فشن پذیر بود و نه حتی راحتی مناسبی بر روی دست داشت. روز چهارشنبه هفته گذشته این کمپانی نسل دوم این ساعت هوشمند را با شعار نخستین اسمارت واچ مجهز به LTE معرفی کرد.
این که ال جی تلاش می کند ساعت هوشمندی با قابلیت مکالمه را تولید کند جای تقدیر دارد، اما متاسفانه نسل دوم Watch Urbane حتی بزرگتر و زمخت تر از نسل اول بوده و راحتی کمتری را ارائه می دهد!
یک ساعت هوشمند در وهله نخست باید راحت باشد. اگر این گجت مانند یک دستبند(از نوع پلیسی!) بر روی دست احساس شود هیچ کس حاضر به خریدن آن نخواهد شد. این دقیقاً مشکلی است که Watch Urbane جدید از آن رنج می برد. نمایشگر گرد آن بزرگتر و با کیفیت تر شده اما از سوی دیگر این ساعت هوشمند بر روی مچ بسیار بزرگ به نظر می رسد. حتی اگر مچ دستتان از نظر ابعاد متوسط باشد باز هم به شکل مصحکی این ساعت را بزرگ خواهید دید. این در حالی است که اپل واچ یا ساعت های G-Shock با اینکه ابعاد نسبتاً بزرگی دارند، هرگز چنین احساسی را به شما منتقل نمی کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۲۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

در ماه جولای یک باگ در سیستم پخش رسانه ای اندروید تحت عنوان Stagefright مشخص شد که با ارسال یک پیام متنی آلوده به گوشی مخاطب، امکان اجرای دستورات از راه دور را برای هکر فراهم می کرد. این باگ خطرناک تقریباً یک میلیارد دستگاه اندرویدی را در معرض هک شدن قرار داد.
اگرچه گوگل در بازه ای با ارائه یک نسخه اصلاحی جلوی این تهدیدات را گرفت اما کمپانی تحقیقاتی امنیتی Zimperium که برای نخستین بار به وجود این باگ اشاره کرده بود معتقد است دو نوع تهدید جدید در استیج فرایت وجود دارد که به هکرها اجازه می دهد با ارسال فایل های چندرسانه ای مخصوص، کنترل یک دستگاه اندرویدی را در دست بگیرند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

این شبیه یک میخک صد پر قرمز است اما این گل نتیجه ی ترکیب موارد شیمیایی ساده ی ارگانیک است. که تنها 10 میکرون و سه ساعت برای ساخت نیاز دارد . این گل که توسط ششانتاه بوسال از دانشگاه RMIT در ملبورن ساخته شده، زمانی که فوسفوریک اسید و ملامیک در آب ترکیب میشوند میشکفد . زمانی که عکس العمل نشان میدهند، هیدروژن شکل میگیرد ( مانند آنهایی که به یخ شکل شیشه ای میدهند ) و ساختار با گلبرگ و مجعد درست میکند . این میکرو گل ها همانطور که محققان مینامندشان ،در عرض سه ساعت از هیچ به یک ساختار کامل تبدیل میشوند. ( مراحل اولیه در عکس مشخص است )

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۴۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

baymax یک همراه عالی برای مراقبت از سلامتی است ، چون او نرم است و هیچ لبه ی تیزی ندارد تا به بیمارانش آسیب بزند . به همین دلیل است که تعحبی ندارد وقتی disney research تصمیم گرفت یک ربات اسباب بازی بسازد که بشود با امنیت با آن بازی کرد و محققان چیزی ساختند که انگار جز بدن خودش بود . یک تیم از آزمایش گاه چند عضو بدن رباتیک به شکل اعضای مصنوعی را با پوست نرم بیرونی چاپ سه بعدی کرد که اجزای سخت پلاستیکی را میپوشاند . این پوشش خارجی نرم و لاستیکی میتواند هم ربات و هم دارنده را امن نگه دارد . در حالیکه فضای داخلی و تنگش میتواند باعث فشار شود . زمانی که به سیستم رباتی وصل میشود که کنترل بازخورد فشار دارد، اعضای مصنوعی سیلندری میتوانند چیزهای ظریفی مانند یک تکه از توفو را هم بلند کنند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۲۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

مغزهای ما ، ماشین های عجیب و حیرت انگیزی اند . از کامپیوتر های شخصی اولیه از لحاظ نیروی پردازش خام آهسته ترند اما با این حال قادر به انتقال و ذخیره ی یک عمر خاطره اند که بی درنگ به آنها مراجعه میشود و سریع در دسترس قرار میگیرند . ما از اینکه چگونه اینکار ها را انجام میدهند خیلی کم میدانیم . اما برای لحظه ای تصور کنید که اگر میتوانستیم یک دیاگرام سیمی از مغز انسان بسازیم تا هر کدام از جزئیات را از بین صد میلیارد را نشان دهیم یا به همین ترتیب سیناپس ها و صدها میلیارد رشته ی عصبی در مکانیزیم هایی کوچک . چه معنی ای خواهد داشت و اصلا حتی ممکن است؟
درباره اش فکر کنید . کمی بعد به این موضوع برمیگردیم اما اول اجازه دهید پیش زمینه را بیشتر توضیح دهیم . ساختار یک مغز سالم متکی به اتصالات شبکه ی عصبی است . لایه های چند گانه ی اتصالات و راه ها ، مانند سیم های یک کامپیوتر بزرگ قدیمی همه به یک نهاد میرسند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۱۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

چگونه یک عروس دریایی را علامت میزنید؟ این ممکن است شبیه یک استعاره به نظر بیاید اما این سوالی است که تیم دانشمندان در موسسه ی woods hole oceanographic(WHOI) را به خود مشغول کرده است . تیم تکنولوژِی جدیدی طراحی کرده به نام ردیابی موجود زنده ی آبزی (ITAG) که طراحی شده تا روی هشت پا، عروس دریایی یا بی مهره های دیگر دستگاه های کار بگذارد تا اطلاعاتی دقیق و با جزئیات درباره ی حیوانات و سکونتگاهشان بدست آورند .
بی مهرگان برای دانشمندان دریایی بسیار ارزشمندند . موجودات نرم تن مانند عروس های دریایی و هشت پاها منبع بسیار مهمی برای غذا و مبنع غذا برای ماهیگیری اند اما آنها همچنین قناری های اقیانوس اند . بر طبق گفته های WHOI ، بی مهرگان تقریبا سیستم گردشی بازی دارند که این آنها را نمایندگان مهم تغییرات محیطی میکند . مشکل این است که ردیابی آنها کار ساده ای نیست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر

عکس های قدی امروزه بخشی جدایی ناپذیر از شوهای فشن می باشد. با دانستن این موضوع، Anrealage شوی پاریس خودش را نه تنها برای عکاسان مناسب برگزار کرد بلکه با ایده ای ابتکارانه تماشای آن را برای همه الزامی کرد. برای کالکشن بهار 2016، این برند ژاپنی نورهای صحنه را خاموش کرد و به عکاسان گفت با فلاش عکس بگیرید تا طرح های مخفی موجود در این لباس ها را مشاهده کنید.
طرح ها در اشکال و سایزهای مختلف در روز سه شنبه بر روی صحنه آمدند. در ابتدا و در نگاه اول لباسی را مشاهده می کردید که به رنگ خاکستری بود، اما وقتی نور فلاش آیفون به آن می خورد، طرح چهارخانه ای آن نمایان می شد. یک لباس سیاه و سفید ژولیده و بهم ریخته به یک لباس فاخر و سلطنتی بنفش تبدیل شد. لباس مشکی رنگی که طرح کهکشان آن نمایان شد و به گفته سازنده با همکاری Star Wars طراحی شده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر

حافظه ی بیشتر= قدرت بیشتر
بیشتری مک هایی که در چند سال اخیر رسیدند در مقایسه با مکی که 10 سال پیش رسید ، حافظه ی قابل توجهی دارند . OS X حافظه ی بسیار تاثیر گذاری است ، و امکانات بسیاری برای حداکثر استفاده از هر ذره ی رم موجود را فراهم میکند . حتی با وجود این تاثیر گذاری؛ شما بازهم میتوانید عملکرد مکتان را با اضافه کردن رم بیشتر ارتقا دهید . در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که کدام رم کدام مک ها میتواند ارتقا داده شود ، و همچنین به شما چند نکته خواهیم گقت تا رم های بیشتری روی مکتان نصب کنید .
کدام یک از مک های موجود را میتوانم ارتقا دهم؟
در طول چند سال اخیر، اپل در حال خارج کردن مموری های قابل ارتقا دادن توسط کاربر ، در همه ی خطوط نوت بوک ها و همچنین مک مینی ها بود . این کار به چند دلیل انجام شد ، مثل کوچک نگه داشتن قطعات محصول با حذف کردن اجزای اضافی تا رم را قبول کرده و برای ساختن اجزای کوچک جا باشد . به همین دلیل هیچ کدام از مک بوک های کنونی ، به شما امکان ارتقا رم را نمیدهند . رمی که شما در طی پروسه ی وارسی خریدید همان میزان حافظه ای است که مکتان همیشه خواهد داشت . به همین دلیل است که ما به پیشنهاد میکنیم که مک شخصی سفارش دهید و حافظه ی بالایی انتخاب کنید . بیشتر از آنچه استفاده میکنید . چون هیچ وقت رم کافی نخواهد بود.

ادامه مطلب