محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر

این ایده ی بدیست . من بالای یک swagway X1 ایستاده ام ، یک وسیله ی سیار شخصی دو چرخه که متعادل میشود ، به جلو میرود بدون کلاه محافظ یا اعضای بدن پیچیده شده در پوشش .
به هر حال من یک جورهایی از سواری اولم سالم بیرون آمدم .
اگر تا به حال چیزی از swagway نشنیده اید، احتمالا درباره ی هاور برد IO Hawk که بسیار محبوب شده است شنیده اید . وسیله ای که نه یک هاور(وسیله ی پرواز نزدیک زمین به صورت معلق ) است و نه یک برد یا تخته . ساده تر بگویم ، segaway و IO hawk وسیله هایی اندازه ی اسکیت برد هستند که روی چرخ های 7 اینچی سوارند و از تکنولوژی روبوتیک، ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده میکنند تا تعادلشان را حفظ کنند .
این وسیله ها به سرعت به تحول حرکت و حمل و نقلی که مخترع دین کامن آرزویش را داشت میرسند . او در ابتدای این قرن وسیله ی حمل و نقل شخصی segway را معرفی کرد . در آن زمان مردم segway مسخره میکردند چون بزرگ و گران بود و مناسب زندگی هر روزه نبود . کوین جیمز حداقل دوستش داشت .راستی شباهت swagway به segway هم پنهان نمانده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

کامپیوترهای دسکتاپ آماده یکی از هیجان انگیزترین بخش های موجود در بین سخت افزارهای کامپیوتری می باشند. برخلاف لپتاپ و تبلت ها، این کامپیوترها به علت قابل حمل بودن یا عمر باتری بهتر دچار محدودیت نمی شوند. یک کامپیوتر دسکتاپ می تواند از حافظه داخلی بیشتر، پردازنده بهتر، حافظه رم بیشتر و حتی کارت گرافیکی قوی برای اجرای بازی های مدرن و به روز بهره ببرد.
این بخش از بازار سخت افزار همچنین گستردگی زیادی نیز دارد. این نوع کامپیوترها در اشکال و ابعاد مختلفی طراحی و روانه بازار می شود که کاربری های متفاوتی دارند. زیبایی، سادگی و جمع و جور بودن یک کامپیوتر یکپارچه(all-in-one) بدون شک جذابیت زیادی دارد. وقتی قطعات، بلندگوها و نمایشگر تنها در یک دستگاه مجزا قرار گرفته باشند، دیگر بهم ریختگی و گره خوردن کابل های مختلف را شاهد نخواهید بود. بدین ترتیب میز کار شما همیشه ساده و منظم باقی می ماند.
کامپیوترهای کوچک و دستگاه های چندرسانه ای کوچک نیز همواره جزو محبوب ها می باشند. کامیپوترهای دسکتاپی کوچکی طراحی شده اند تا با طراحی زیبا و جذاب خود علاوه بر ارائه جلوه ای زیبا در محل زندگی تان، شیوه ای آسان و سریع برای دسترسی به تمام محتوای دیجیتال را برای شما به ارمغان آورند. کافیست سیستم صوتی فراگیر و تلویزیون منزل را به آنها متصل کنید تا از تماشا محتوای چندرسانه ای خود به بهترین شکل لذت ببرید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

قاب عکس های دیجیتال چند سالی است که در حال تولید اند . با این حال memento میگوید که قاب هوشمند جدیدش کیفیتی را فراهم میکند " که قبلا هرگز ندیده اید " . این قاب کیفیت بالای 4k تصور این را میدهد که عکس ها واقعا با کیفیت بالا چاپ شده اند . depitct frame که اوایل این ماه درباره اش نوشته شد و حالا هم که قاب هوشمند آمده ، هر دوی اینها عکس هایی را با رزولوشن 4k نشان میدهند ، قبلی اساسا برای دانلود و نشان دادن کارهای هنری بود در حالیکه آخری برای نشان دادن عکس های دیجیتال .
قاب هوشمند قابی مشکی و زیبا با جای نصبی سفید دارد . عکس ها را در رزولوشن 3240 در 2160 با بیشتر از 1 میلیارد رنگ نشان میدهد. این قاب از سنسور نور استفاده میکند تا به صورت خودکار روشنایی را بسته به نور فضای پیرامون هماهنگ کند و وقتی تشخصی میدهد چراغ ها خاموشند خودش خاموش میشود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

سنگاپور _ یک گروه تازه تاسیس سه نفره به نام تاینیماس در سنگاپور در حال کار بر روی نمونه ی اولیه ی یک دوربین با قاب آلمینیومی است که برای علاقه مندان مسائل فضایی ساخته میشود .
این دوربین که تاینی 1 نامیده میشود ، کارش در نوامبر در ایندیگوگو آغاز میکند ، که از این طریق ؛ تیم امیدوار است این ایده را بسازد وبه واقعیت تبدیل کند .
این کمپانی از اوایل 2014 شروع به کار کرد و مدیر اجرایی اش اشپریت سینگ آرورا به mashable گفت که نمونه ی اول کاملا ساختاری است ، ولی فقط به یک واحد و جای باتری نیاز دارد تا بدون وصل شدن به یو اس بی یا منبع برق کار کند .
هر سه ی اینها در camel by the sea,calif بودند و چند عکس گاه گذشت از کسوف ماه بزرگ در طول آخر هفته با نمونه ی اولیه ی تاینی 1 گرفتند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر

مایکروسافت به متهم کردن گوگل برای سوء استفاده از اطلاعات کاربران و فروش آنها به موسسات تبلیغاتی، مشهور است. اما وقتی این شرکت ویندوز 10 را منتشر کرد بسیاری از افراد در این زمینه انتقادهایی را از مایکروسافت داشتند. این منتقدین می گویند این نگرانی در بخش هایی مانند ارسال گزارش استفاده از کامپیوتر توسط فرزندان به والدین، جلوگیری از کاربران در زمینه انصراف از ارائه برخی اطلاعات و اسکن کامپیوتر برای شناسایی نرم افزارهای جعلی وجود دارد. این غول نرم افزار در پاسخ گفته که ویندوز 10 تنها به جمع آوری اطلاعاتی می پردازد که برای ارائه تجربه ای بهتر به کاربران الزامی هستند و علاوه بر این، کاربران امکان کنترل بر روی اطلاعات جمع آوری شده را نیز دارند.
به گفته مایکروسافت، ویندوز 10 جمع آوری اطلاعات از راه دور را تنها برای زمانی که ویندوز یا یک برنامه هنگ کرده و با مشکل مواجه می شود، انجام خواهد داد. تری میرسون، نایب رییس مایکروسافت می گوید این اطلاعات به ما کمک می کند تا تجربه ای امن و پایدارتر را ارائه دهیم. این اطلاعات شامل محتوا یا فایل های شما نخواهد شد و ما همواره از چند روش کنترل می کنیم تا اطلاعاتی که مستقیماً به شناسایی هویت شما منجر می شوند، جمع آوری نگردد. بطور مثال میرسون می گوید ما به یکی از شرکای خودمان که درایور گرافیک مشکل داری را ارائه کرده بود کمک کردیم تا این مشکل ظرف 24 ساعت برطرف شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر

سونی آماده می شود تا بزرگترین آپدیتش برای کنسول بازی پلی استیشن 4 را منتشر کند و ما می دانیم که این اتفاق فردا، یعنی 30 سپتامبر خواهد افتاد. Update 3.0 شامل تغییرات محسوسی خصوصاً در بخش گزینه های استریمینگ و افزایش فضای ذخیره سازی آنلاین می باشد. شما بزودی قادر خواهید بود تا صحنه هایی از بازی را بر روی YouTube Gaming مشاهده کرده و یا آنها آپلود کنید. علاوه بر این قابلیت ارسال کلیپ های 10 ثانیه ای به توییتر و درخواست اشتراک گذاری بازی و استریم آنها از دوستانتان نیز فراهم خواهد شد. فضای ذخیره سازی در پلی استیشن پلاس نیز از 1 گیگابایت به 10 گیگابایت افزایش می یابد که قابل توجه است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر

در دانشگاه پلی تکنیک EPFL یک لابراتوری ویژه وجود دارد که تخصصش در زمینه روبات های اریگامی است. این لابراتوری یک روبات جدید را با الهام از کرم inchworm طراحی کرده که تنها 4 گرم وزن داشته و نام Tribot را بر روی آن قرار داده اند. Tribot قادر است بخزد، چند برابر ارتفاع خودش بپرد و بدون اینکه استراحت کند مجدداً بخزد. از آنجایی که تیم Jamie Paik در لابراتوری روبات های قابل تنظیم نمی توانستند از موتورهای بزرگ و رایج که وزنی سبک و قابلیت خم شدن را داشته باشد استفاده کنند، مجبور شدند از آلیاژهای حافظه دار از جنس نیکل و تیتانیوم برای تولید راه اندازها و فنرها بهره ببرند. Tribot با استفاده از جریان الکتریکی که منجر به گرم شدن این آلیاژها می شود، حرکت خزشی را انجام می دهد. در ویدیوی زیر می توانید ببینید که چطور محققان در مورد Tribot و سایر روبات های اریگامی که در حال توسعه هستند(شامل یک روبات چهار اندامی Crawler) بحث می کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر

مردی که کاملا از دو پا فلج بود با استفاده از سیگنال های الکتریکی تولید شده توسط مغزش توانایی راه رفتن را بدست آورد . بر خلاف تلاش های مشابهی که در سوژه های فلج دیده شده که با استفاده از امواج مغزشان به صورت دستی اعضای روبوتیکشان را کنترل میکنند ، محققان میگویند این اولین باری است که یک شخص با دو پای کاملا فلج به خاطر آسیب نخاع شوکی قادر بود که با قدرت خودش دوباره راه برود و پنانسیل درمان های غیر فرورونده را برای بدست آوردن کنترل اعضای فلج نشان دهد .
سوژه ی تحقیقی که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ، ایزوین ، انجام میشد، 5 سال بود که فلج بود . کار با محدود کردن تمرینات مغز برای درگیری دوباره ی توانایی راه رفتن مغز شروع شد ، که سوژه باید یک کلاه موج نگاه مغز (EEG) میپوشید ( یک پوشش سر که با الکترود ها همراه بوده و ضربه جریان الکتریکی مغز را نظارت میکند . این مرد اول قادر بود را آواتار را در محیط مجازی کنترل کند ، که بعدا با تمرینات فیزیکی برای برگرداندن نیروی ماهیچه های پایش همراه بود .

ادامه مطلب