محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور

اگر یک دانشجو هستید و تمایل دارید در زمینه ارسال فضانوردان به مریخ با ناسا همکاری داشته باشید، باید بگویم شانس به شما رو کرده است. این سازمان فضایی یک مسابقه با عنوان "چالش ایده های خلاقانه و متحول کننده" را راه اندازی کرده و قصد دارد در زمینه طراحی از دانشجویان کمک بگیرد.
این چالش بدین منظور راه اندازی شده تا ناسا بتواند طراحی های جدیدی را در تکنولوژی های سپر حرارتی بادی یا کاهنده های آئرودینامیکی بادی بکار ببرد تا سرعت پیشروی و ظرفیت ترابری کاوشگرهای خود را کاهش دهد. در حالی که ناسا موفق شد مریخ نورد Curiosity را با موفقیت آزمایش کند، اما این مریخ نورد با یک سرنشین می تواند وزنی در حدود 15 تا 30 تن داشته باشد. کافیست این وزن زیاد را در کنار اتمسفر نازک زمین قرار دهید تا متوجه شوید چرا ناسا قصد دارد سرعت پیشروی این مریخ نورد را کاهش دهد. علاوه بر این ناسا امیدوار است از تکنولوژی جدید HIAD بتوان در ماموریت های آینده نیز استفاده کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور

اگر این موضوع هنوز تقریبا جدید است ، ولی مهندسی چاپ سه بعدی مساله ی جدیدی را در مهاجرنشینی مریخ اثبات کرده اند . شرکت فرانسوی fabulous با الهام از ناسا به دنبال ایده هایی برای چاپ سه بعدی محل های سکونت احتمالی مریخ است و یک پناهگاه ذهنی به نام sfero طراحی کرده که بر روی سیاره ی سرخ چاپ سه بعدی شده و با اجناس ممکن ساخته و آماده خواهد شد . sfero که نشانگر یک خانه ی شبه اسکیمویی مربوط به آینده است، بخشی اش زیر زمین است . دسترسی به این پناهگاه با راهرویی طولانی حاصل میشود که شامل یک ایرلاک airlock میشود.
فضای داخلی شامل سه طبقه میشود . بالاترین طبقه که شبیه یک نیم طبقه است ، تنها 3 متر مربع است و تنها به مواد غذایی اختصاص داده شده است ، در حالیکه طبقه ی بعدی 29 متر مربع است و شامل فضای کاری و حمام میشود ، پایین ترین طبقه 40 متر مربع بوده و شامل فضای خواب میشود . کارکنان با پلکان مارپیچ میتوانند بین این طبقات رفت و آمد کنند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت سال 2015 دیگر تمام شده و همراه با همه ی ماشین های جدیدی که در آلمان شروع جهانیشان را آغاز کردند ، تعداد زیادی ماشین های برجسته نیز وجود دارد. در حالیکه قطعا نابرابر بودند اما برجستگی های رایجی نیز داشتند : جایگاه نیرو و ساختار سبک .
بدون سخن دیگری و بدون هیچ ترتیب خاصی ، این ها بهترین ماشین های نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت بودند :
porsche mission E
پورشه میشن ای ، مانند هر محصول خوب دیگری، چند چیز را با هم بدست آورده است . نه تنها در کنار تلسا مدل اس بسیار خیره کننده است بلکه میتواند از لحاظ ظاهری مدلی برای پورشه های آینده باشد ، مانند 911 . قطعا نگاه کردن به آن هیجان انگیز است و چیزی که بسیار باعث جلب توجه به میشن ای میشود جایگاه نیروی 800 ولتش است . میشن ای که حدود 600 اسب بخار نیرو به هر 4 چرخش میفرستد، با سرعت 0-62 mph زیر 3.5 ثانیه میرود. 4 چرخش کاری بیشتر از راندن ماشین انجام میدهند ، آنها همچنین با سرعت هدایت میکنند و به این ماشین چابکی غیر عادی ای به نسبت اندازه اش میدهند . اگر این برای تحت تاثیر قرار دادن کافی نباشد ، میشن ای میتواند حدود 310 مایل را با یکبار شارژ برود. سپس زمانی که شارژ دوباره نیاز باشد ، باتری ها میتوانند 80 درصد شارژ را تنها در 15 دقیقه بدست آورند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور

اگر مانند بسیاری از کاربران اکثر اوقات فراموش می کنید که کابل و شارژر آیفون خود را از منزل یا محل کار خود به همراه بیاورید، این نوآوری کوچک می تواند به کمک شما بیاید. Titan Loop MFi-certified Lightning Cable نام کابلی است که با قیمت 19.95 دلار می توانید آن را خریداری کنید.
این کابل را در حالت جمع شده می توانید به راحتی بر روی کمربند، بند کیف و یا جاکلیدی خودتان نصب کنید، بنابراین هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. زمانی شارژر را باز کنید، طول آن تنها در حدود 23 سانتی متر می شود که اندازه ای مناسب محسوب شده و ضمن راحتی شارژ کردن با آن، از گره خوردن های اعصاب خوردکن نیز جلوگیری می کند. بدنه این کابل از فولاد صنعتی مستحکم ساخته شده و بنابراین می توان آن را در هر جایی به همراه داشت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

Gamevice در واقع یکی از راه های ایده آل برای افزودن کنترل های فیزیکی به تبلت آیپد مینی تان محسوب می شود. روشی که در آن آیپد خود را به یک کنسول بازی قابل حمل تبدیل خواهید کرد.
اگر در فروشگاه هایی مانند Amazon یا Best Buy به دنبال گیم پدهای سازگار با پلتفرم iOS بگردید، تقریباً دو نوع محصول را پیدا می کنید: گیم پدهایی که مانند یک داک کیبورد به تبلت متصل می شوند و نوع دوم گیم پدهای مستقل. اکثر این گیم پدها قدیمی بوده و تنها با دستگاه های قدیمی(حداقل دو سال) اپل سازگار هستند.
اینجاست که Gamevice به عنوان بهترین راه حل وارد شده و هنگامی که از آن استفاده می کنید اصلاً احساس استفاده از یک وسیله جانبی را نخواهید داشت. طراحی، ظاهر و احساس یکپارچه این گیم پد باعث می شود حس کنید در حال بازی با یک PS Vita هستید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

ولادمیر درینکمن گناهکار شناخته شد و درگیری اش در چیزی که دپارتمان عدالت " بزرگترین طرحی که در آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار گرفت " را اعتراف کرد . او و چهار متهم دیگر متهم به نفوذ به کامپیوتر های شرکتی شامل NASDAQ,7-elevrn ,JCP,JetBlue ,Dow Jones ,Visa Jordan , Diners singapore و ingenicard شدند و حدود 160 میلیون شماره ی کارت اعتباری را از سال 2003 تا کنون دزدیدند . این هک سر انجام خسارت هایی حدود 300 میلیون بار آورد ، جدا از خسارت هایی که به مردمی وارد شد . آن هایی که هویتشان دزدیده شده بود . درینکمن در سفری به آمستردام در سال 2012 گرفته شد و برای دادگاه و دفاع به آمریکا فرستاده شد . او در اصل در اوایل این سال غیر مجرم شناخته شده بود اما ظاهرا لحنش را در مقابل قاضی جرم سیماندل در دادگاه نیوجرسی تغییر میدهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

یک طرفدار سرسخت هواپیماهای بدون سرنشین بعد از پرواز دادن و کنترل از راه دور هواپیمایش بر فراز و دوراستادیوم لیگ برتر فوتبال و کاخ باکینگهام جریمه شده و از دنبال کردن سرگرمی اش محروم شد . نیگل ویلسون ، گارد امنیتی ناتینگهام ، ویدئویی را به یوتیوب پست کرد که مناظری از ارتفاع 100 متری لیگ برتر ، لیگ قهرمانی مسابقات فوتبال را نشان میداد . این اولین باری است که شخصی توسط سرویس پیگیری به خاطر استفاده از هواپیمای بدون سرنشن تحت تعقیب قرار گرفته است .
دیگر ویدئو ها مناظری از بیگ بن ،یادواره ی ملکه ویکتوریا کنار کاخ باکینگهام ، نقطه ی ساحلی HMS belfast در تامس و شارد ، بلند ترین آسمانخراش اروپا از نزدیک نشان میدهد که همه با آهنگی زیبا همراه شده اند . در حادثه ای در آنفیلد، خانه ی liverpool fc، مردی 42 ساله هواپیمایی بدون سرنشین را نزدیک افسران پلیس پرواز داد ، که تلاش میکردند کنترل اسب هایشان را که ترسیده بودند ب توسط آورد . که قاضی دادگاه وستمینستر این را شنید . قبل از دستگیری به خاطر پرواز در مسابقات منچستر در اکتبر گذشته ، او هواپیمایی را ظاهرا بر فراز یک قطار پرواز داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

استفاده از هدست های بزرگ و کاشت ها را برای کنترل سلول های مغز فراموش کنید ...یک روز شما ممکن است تنها به امواج صدا و بعضی مواد شیمایی احتیاج داشته باشید . دانمشدان موسسه ی سالک راهی برای کنترل سلول های مغز کرمک با استفاده از فراصوت پیدا کرده اند . همه ی کاری که لازم است انجام دهند این است که کانال پوسته ی یک یون را به سلول عصبی اضافه کنند و جریان فراصوت ها را به آن بفرستند . در این آزمایش محققان مسیر حرکت کرم را با انفجار های صوتی تغییر دادند . این رویکرد نه تنها تقریبا غیر فرورونده است، بلکه میتواند تا عمق بدن برسد . شما میتواند فعالیت های عصبی را حتی بدون استفاده از یک الکترود کنترل کنید . حتی برای حیوانات بزرگتر .

ادامه مطلب