محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

تلوزیون 8k شارپ امسال در CES2015 به نمایش گذاشته شد اما تا به حال برای خریدن آماده نبود . از ماه بعد ، شرکت در ژاپن آماده ی سفارش گرفتن برای اولین تلویزیون 8K تجاری دنیا خواهد شد . این پنل ، رزولوشنی 16 برابر Full HD ارائه میکند ، با قیمت بالایی به بازار خواهد آمد . پنل IGZO شامل رزولوشن 7680 X 4320 ، نسبت کنتراست 100000:1 و زاویه ی دید 176 درجه میشود . رزولوشن Full 8k که هر چقدر پیکسلی که پنل های 4k با هم کار کنند را میرساند ، توسط استفاده از ورودی های HDMI2,0 بدست می آید که هر کدامشان عکس های الترا HD (3840 x 2160( تولید میکنند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

آیا دوست دارید تا آزمایش های اوایل قرت بیستم را که دانشمندان در آن از اعجاب فیزیک کوانتوم پرده برداری میکردند را دوباره بسازید؟ خب میتوانید ، در خانه ی خودتان و با راحتی در آزمایشگاه کوانتوم مجازی طراحی شده توسط دانشگاه وین .
فیزیک دان ها دو آزمایشگاه شبیه سازی شده ی فوتوریالیستیک کامپیوتری کامل درست کرده اند . هدف این است که به دانشجویان و دانش آموزان و همینطور عموم امکان دست رسی مجازی به وسایلی داده شود که در حالت عادی نمیتوانند به آنها دست بزنند

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

WASP( پروژه ی حفظ دنیا ) برنامه دارد که اواخر این هفته بیگ دلتا ، بزرگترین چاپگر سه بعدی دنیا را معرفی کند . این هیولای 12 متری با هدف ساختن خانه های مجانی با استفاده از مواد محلی و کمترین انرژی ممکن به وجود آمدند . ارائه ی سریع و راه حلی ارزان برای مناطق آسیب دیده و حل مشکل آینده ی خانه سازی در نتیجه ی رشد سریع جمعیت دنیا .
ساختن سریع خانه ها با یک بودجه ی بسیار کم با تولید اضافه چه در زمین باشد چه سیاره ی دیگر ، موقعیت بسیار جالبی برای بیش از یک دلیل خوب است . در فضا ، این کار به ما انعطاف پذیری بسیاری در طراح میدهد ، و به ساختار های بسیار پیچیده و غیر عادی که به سادگی نمیتوانند جور دیگر نشان داده شوند ختم خواهد شد .
برگردیم به سیاره ی خودمان ، این خانه های چاپ سه یعدس قرار است در سازمان ملل بسیار رایج و محبوب شود و پیش بینی میشود که در 15 سال آینده در سراسر جهان نیاز به حدود صد هزار خانه ی جدید به صورت روزانه خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

سیستم تشخیص و اجتناب(DAA) ناسا برای پهبادها کاملاً امیدوارکننده بنظر می رسد. این سازمان اخیراً جدیدترین فازهای آزمایشی این سیستم را با استفاده از پهباد کنترل از راه دور Ikhana مجهز به سنسورهای DAA بر روی صحرای Mojave واقع در کالیفرنیا، به انجام رساند.
دنیس هاینز از ناسا می گوید آنها هنوز باید اطلاعات بدست آمده از این پروازهای آزمایشی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، اما بطور کلی اهدافی که مدنظر داشتیم تا حد زیادی با موفقیت همراه بود.
فرانک پیس رییس بخش سیستم های هواپیمایی General Atomics می گوید، نتایج بدست آمده از پروازهای آزمایشی بسیار راضی کننده هستند که این خود نشان دهنده این موضوع می باشد که سیستم تشخیص و اجتناب به بلوغ رسیده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

تنها چند ماه پیش بود که سونی دوربین بروز شده A7R II را عرضه کرد که دوربین بسیار خوبی هم بود. اما این شرکت ژاپنی متوقف نشده و حالا دوربین بروز شده دیگری با عنوانA7S II را روانه بازار کرده است. اگرچه بر روی کاغذ، مشخصات فنی این دوربین فرق زیادی با مدل قبلی اش ندارد، اما ظاهراً سونی عملکرد دوربین در شرایط نوری نامطلوب را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.
برای اینکه سونی به ما نشان دهد این دوربین جدید تا چه حدی در شرایط نوری ضعیف خوب عمل می کند، دو دوربین A7S II را در یک اتاق با نور کم قرار داد تا از چند گل و ظرفی چرخنده حاوی سوشی عکس بگیرند. هر دو دوربین توانستند تا حد زیادی نور موجود در محیط را جذب کرده و تصاویری بسیار عالی را به ثبت برسانند. در واقع برخلاف سایر دوربین ها که در حساسیت ISO 32000 تصاویری برفکی را ارائه می کنند، این دوربین تصاویر بسیار مطلوبی را ثبت کرد.
دوربین جدید سونی قادر است حداکثر حساسیت 409600 را ارائه دهد که البته بر روی کاغذ بهبود قابل توجهی محسوب نمی شود اما باید به شما بگویم تصاویری که توسط این دوربین ثبت می شود هیچ شباهتی با نمونه های ثبت شده توسط A7S ندارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

کمپین جذب سرمایه شرکت OpenROV برای پهباد زیرآبی اش در وب سایت کیک استارتر راه اندازی شده و هنوز 45 روز به پایان آن زمان باقی مانده اما در حال حاضر حدوداً شش برابر سرمایه مورد هدف(50 هزار دلار)، سرمایه جذب شده است. این محصول یک کوادکوپتر یا گلایدر که این روزها بر تعدادشان افزوده می شود، نیست.
این یک وسیله بدون سرنشین هدایت شونده از راه دور و مجهز به دوربین می باشد که OpenROV نام Trident را بر روی آن قرار داده است. این پهباد در واقع اولین پهباد زیرآبی این شرکت نمی باشد و چند سال پیش نیز آنها در کیک استارتر کمپین جذب سرمایه ای را برای یک محصول دیگر به راه انداخته بودند.
اما Trident از طراحی هیدرودینامیک تری برخوردار بوده تا بتواند بطور بهینه تری در آب حرکت کرده و از بین شیارهای باریک بین صخره ها و سایر اشیا عبور کند. به علاوه Trident به اندازه ای کوچک هست که بتوان آن را در یک کوله پشتی قرار داد و با خود به همراه داشت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

درست مانند کمربند و کیسه ی هوا قبل از آن ، ترمز خودکار نیز به زودی از یک چیز اضافه ی اختیاری به یک ویژگی استاندارد تبدیل میشود.
10طبق گفته های مدیریت امنیت ترافیک جاده ی ملی (NHTSA) و موسسه ی بیمه ی امنیت جاده (IIHS) ، اتومبیل ساز گفته اند که قرار است ترمز خودکار را در ماشین هایشان به یک ویژگی استاندارد تبدیل کنند ، در حالیکه هنوز زمان استاندارد سازی این ویژگی مشخص نشده است ، خیلی از اتومبیل سازان آن را به عنوان یک گزینه پیشنهاد میکنند .
این 10 اتومبیل ساز Adui,bmw,ford,genetal motors,mazda,mercedes,benz,telsa,toyota,volkswagon و volvo اند .
سیستم ترمز خودکار شامل رادار، دوربین یا لیزر میشود که تشخیص میدهند آیا جسمی خیلی نزدیک است یا نه . اگر راننده ای در مقابل یک مانع یا شی بیرونی عکس العمل نشان ندهد ، سیستم ماشین به صورت خودکار ترمز میگیرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

یکی از سه مدلی که در اوایل ساخته شده بود، یک آستون مارتون "sotheby special" مدل 1970 که حدود 40 سال نگه داشته شده بود و قرار است اواخر امسال به مزایده گذاشته شود . با بدنه ی پشم شیشه ای نصب شده بر روی کالبد DBS V8 ، این وسیله ی نقلیه یک مورد انحرافی شدید از سبک آستون مارتین آن زمان بود . با وجود وضعیت خراب این نمونه ی خاص، به نظر میرسد به ترمیم های زیادی احتیاج دارد تا آن مدل را دوباره بتوان به زندگی برگرداند.
این وسیله ی نقلیه که در رنج بسیار محدودی تولید شده و محصول مشترک تولید کنندگان سیگار WD&HO WILLS و خانه ی مزایده ی sotheby است ، توسط طرح اوگل ، استودیو ی واقع در لندن ساخته شده است که reliant scimitar GTE و bond bug معروف را تولید کرد .
این ماشین به خصوص ، گرچه اساسا یک نمونه ی کامل و با ساختار عالی است ولی تنها برای اهداف نمایشی تولید شده و نه برای جاده . از بین دو ورژن معروف این مدل ، یکی مخصوص جاده بود که قبل از اینکه رنگ بشود، اطراف انگلستان و اروپا را بطور ممتد سفر کرد ، و به عنوان یک ماشین پیشرفته برای تیم garaham hill grand prix استفاده شد .

ادامه مطلب