محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

این روزها برای اینکه بتوانید یک بلندگوی قابل حمل جذاب که توجهات را به سمت خود بکشد، تولید کنید باید آن را به ویژگی ها و طراحی خاص مجهز کنید، چیزهایی که محصول جدید Hidden از آنها برخوردار است. بلندگوهای HiddenRadio آخرین محصولات این شرکت بودند که تجربه صدای 360 درجه را ارائه می کرد و از کنترل های لمسی خازنی بهره می برد.
اما این بار این شرکت با راه اندازی کمپینی در کیک استارتر، قصد دارد HiddenHUB را روانه بازار کند. این بلندگو پا را فراتر از موارد پایه ای گذاشته و ویژگی هایی مانند صدای آکوستیک تطبیق پذیر، قابلیت های هوشمند و طراحی مدرن و آینده نگرانه را ارائه می کند. اگر به این بلندگو علاقه پیدا کرده اید می توانید با حمایت از پروژه آن را با قیمت 339 دلار تهیه کنید. این در حالی است که این قیمت در حالت عادی 599 دلار خواهد بود. البته هیچکدام از این دو قیمت ارزان محسوب نمی شوند، اما اگر ویژگی های خاص این بلندگوی قابل حمل دقت کنید احتمالاً جذابیت هایی را پیدا خواهید کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

بعد از یک کمپین تیزر کوتاه ، هوندا پرده از پروژه ی کوچک 2&4 اش برداشت . هوندا به رهنورد هایی مانند ariel atom و BAC mono ، پاسخ میدهد . 2&4 که در راندنش در جاده قانونی است، از یک موتور موتورسیکلت مسابقه ای 4 سیلندره ی RC213V ، استفاده میکند و آزادی موتورسیکلت و هندلینگ و مقاومت ماشین را به نمایش میگذارد . پروژه ی 2&4 ، که در پروژه ی طراحی جهانی داخلی هوندا متولد شد، به عنوان جشن موتور متمایز ، تخصصی و گسترده ی هوندا به وجود آمد . هوندا، به عنوان رهبر موتور دنیا ، هر ساله 28 میلیون موتور را برای مردم تولید میکند ، که به همه چیز نیرو میدهند ، از وسایل حیاط گرفته تا قایق ها . 2&4 خط بین دو تا از بهترین و معروف ترین موتور هایش را کمرنگ میکند : اتومبیل و موتورسیکلت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

به دنبال چاپ سه بعدی استخوان پاشنه ، محافظ دهان برای کسانی که مشکل تنفس در خواب را دارند و اولین موتور جت چاپ سه بعدی ، lab22 درCSIRO استرالیا با طراحی یک استرنم تیتانیوم و یک قفسه ی سینه ی چاپ سه بعدی جایگزین برای یک بیمار سرطانی 54 ساله ، به لیست وسایل پزشکی چاپ سه بعدی افزود. استرتم و قفسه ی سینه دارای شکل هندسی پیچیده ای است به طوری که کاشت های صافی که قبلا در این ناحیه از سینه استفاده میشد ممکن است در طول زمان شل شوند . به همین دلیل تیم جراحی بیمارستان دانشگاه سالامانکا در اسپانیا فکر کردند که یک کاشت سه بعدی تنظیم شده میتواند گزینه ی بهتری برای این مرد اسپانیایی باشد که از تومور دیواره ی قفسه ی سینه رنج میبرد- موقعیتی که به رشد تومور سرطانی در اطراف قفسه ی سینه اش منجر شد، و لازم بود که بعضی قسمت ها قطع شود .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

نقاشی ها و تصاویر دو بخش از هنر هستند که تنها می توان بصورت بصری از آنها لذت برد و امکان لمس آنها به عنوان یک جسم فیزیکی وجود ندارد. اما این موضوع ممکن است دیگر صحت نداشته باشد، کمپانی کنون در نمایشگاه Canon Expo که هر پنج سال یکبار برگزار می شود فناوری جدیدی را معرفی کرد که ممکن است شیوه تعامل شما با نقاشی یا تصاویر نصب شده بر روی دیوار منزلتان را متحول کند.
پرینتر بافتی کنون با چاپ لایه به لایه جوهر UV کار خود را انجام می دهد، مشابه شیوه کاری که در یک پرینتر سه بعدی برای چاپ اشیا با استفاده از الیاف پلاستیکی استفاده می کند. این پرینتر با ارزیابی نسخه رنگی و سیاه سفید یک تصویر تخمین می زند که به چه تعداد لایه نیاز دارد. همچنین نواحی سایه دار و یا هایلایت نیز به لایه های اضافی نیاز دارند که آنها هم محاسبه می شوند. فرآیند چاپ یک تصویر ممکن است زمان بر باشد، اما وقتی کار پرینتر تمام شد شما با یک تصویر مواجه می شوید که واقعاً عمق دارد. این یعنی چین و چروک صورت و یا بینی فرد در یک تصویر پرتره، کاملاً قابل لمس می باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

چه دلیلی دارد که یک شرکت تولید کننده آمپ های گیتار تصمیم به تولید یک گوشی موبایل بگیرد؟ خب قصه این است کهMarshall تشخیص داده تولید آمپ های گیتار یا محصولات مرتبط با سبک موسیقی راک نمی تواند به تنهایی حیات این کمپانی در آینده را تضمین کند. به همین دلیل است که این شرکت با همکاری Zound Industries در حال حاضر به تولید هدفون و بلندگوهای بلوتوث که جزیی جدایی ناپذیر از سبک زندگی مدرن و امروزی هستند، مشغول شده است.
گوشی موبایل London نیز نخستین تلاش این شرکت Marshall در زمینه گوشی های هوشمند محسوب می شود. این گوشی از یک نمایشگر 4.7 اینچی با وضوح 720p بهره می برد. از سایر مشخصات اصلی London می توان به دوربین 8 مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده چهارهسته ای اسنپدراگون 410 با سرعت 1.2 گیگاهرتز اشاره کرد. در واقع با این سطح مشخصات، London به عنوان یک گوشی 499 دلاری اصلاً جذابیت نخواهد داشت. اما مسئولین شرکت سازنده معتقدند این گوشی برای افرادی تولید شده که درگیر اعداد و ارقام(مگاهرتزها و گیگابایت ها) نیستند. این گوشی قصد دارد ضمن انجام کارهای ساده روزمره، در زمینه تخصصی اش که موسیقی باشد به خوبی عمل کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۵۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

واحد واقعیت مجازی هنوز برای اوج زمان تماشای تلوزیون آماده نیست. مدل کنونی در صدای درونی و توساختی مشکل دارد ، و این کاربران را ملزم به استفاده از یک جفت هدفون مجازی برای تجربه ای کامل میکند . و بیشتر دستگاه فرستنده و گیرنده گوشی و دهانی است تا هدست. در هر دو سو جا میخورد و به کاربران این امکان را میدهد تا آن را جلوی صورتشان نگه دارند . قسمت مثبت این قضیه اینجاست که قسمت چشم برای کسانی که عینکی اند خیلی راحت تر است .
دموی ویدئویی مرا در یک اتاق بزرگ طلایی با سقف گنبدی قرار داد، که در مرکز رقص فلامنکو قرار گرفته بود. واحد واقعیت مجازی دید 120 درجه دارد و با این کار من قادر بودم که سرم را به هر سو بچرخانم تا به هر اجرا کننده جداگانه نگاه کنم . مثلا یک نوازنده ی گیتار بسیار با احساس که دقیقا پشت سر من قرار گرفت . تصویر بسیار روشن و دقیق بود ، و برازنده ی رزولوشن بالایش است ، اما مقدار ناچیزی تیرگی هر زمان که من مسیر هدست را عوض میکردم تا چیزی جدید ببینم وجود داشت . ولی به بدی نسخه های اولیه ی oculus rift نیست اما هنوز هم در یک تجربه ی به این زیبایی ، عیب قابل توجهی است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

دوچرخه های تایر بزرگ و دوچرخه های الکتریکی در طول چند سال گذشته دو رویداد بزرگ در بین دوچرخه ها بوده اند . و حتی با یکدیگر جفت شده اند تا یک محصول جدید را تولید کنند . دوچرخه های تایربزرگ الکتریکی مانند definat big easy و pedego trail tracker مزایای تایر های روان و بزرگ و ماهیچه ی الکتریکی را با یکدگر مخلوط میکنند . تولید کننده ی موتورسیکلت ایتالیایی ، فرانتیک هم در حال آمدن به بازی است ، و از دانشش در زمینه ی موتور های تایر بزرگ دارای نیروی الکتریکی در راه اندازی دوچرخه های شهری و مخصوص جاده های خارجی استفاده میکند .
شهر های سرد و برفی ؛ و راه های نرم و ماسه ای دو مقصد منطقی برای دوچرخه های تایر بزرگ الکتریکی هستند اما این ها دو محیط کاملا متفاوت با مقتضیات متفاوت اند . fantic آنقدر از بازار میداند تا یک دوچرخه ی تایر بزرگ الکتریکی برای هر کدام بسازد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

از زمانی که اپل آیفون 6 را عرضه کرد، اپراتورهای بی سیم آمریکایی تغییرات گسترده ای را در سیاست های قیمت گذاری شان اعمال کردند. T-Mobile دیگر سوپسیدها و قراردادهای دو ساله را ارائه نمی کند و بسیاری از اپراتورها نیز گزینه های جدیدی در زمینه شیوه پرداخت، پلن های راه اندازی و اجاره نامه ها را ارائه کرده اند.
سیاست های قیمت گذاری این اپراتورها واقعاً پیچیده شده و شاید بد نباشد شما هم بدانید کاربران آمریکایی با چه شرایطی سرویس دهی می شوند.
اگر قصد دارید آیفون 6 اس خود را از آمریکا تهیه کنید براساس جدول زیر می توانید متوجه شوید چقدر باید هزینه پرداخت کنید.

ادامه مطلب