محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

من ته بهره وری انسان ها را دیده ایم ، اسمش vive است .
ویراستار نمایندگی ما ، جفری ون کمپ برای اولین بار در مارس امسال این هدست واقعیت مجازی محصول مشترک HTC و VALVE را دید . او این تجربه را " ترسناک ، مبهوت کننده و فرا واقع گرایانه " خواند . و صبر نداشت برای اینکه دوباره به آنجا بازگردد. خوشبختانه ، بخش مهربان تر وجودش در IFA 2015 موفق شد و من دعوتنامه ی دموی خودمان را گرفتم.
خلاصه ی سریع از vive
اگر تا به حال چیزی از وایو نشنیده اید ، اینجا خلاصه ای برایتان آماده شده است . این یک هدست واقعیت مجازی است که میتوانید بر روی پایتان استفاده اش کنید . برخلاف Rift،starVR و خیلی از موارد دیگر ، وایو به طور تخصصی برای حرکت در یک مربع از پیش طراحی شده به اندازه ی یک کمد استفاده میشود . وقتی به لبه ها میرسید هشداری ظاهر میود ، پس سعی نکنید به داخل تلوزیون صفحه بزرگتان بروید .
برای عملی کردن این قضیه ، این هدست از سنسور های مختلف و دو دوربین نصب شده نزدیک سقف استفاده میکند . کنترل ها کمی شبیه کنترل های Wii اند ، اما دو دایره ی حساس به لمس زیر انگشت های پایتان قرار دارند ، در حالیکه دکمه های ماشه و راه اندازی برای بیشترین واکنش ها استفاده میشوند.
من همه ی چیزهایی که جف دید را تکرار نخواهم کرد ، چون بیشتر نقد های اولیه او مناسب اند . با یک استثنا ، دموی هایی که من دیدم یکسان بودند ، و وایو هم تغییری نکرده است . هنوز یک وسیله ی بزرگ همراه با مقدار زیادی سیم است _ اگرچه کنترل ها حالا دیگر بیسیم اند ، که کمک زیادی میکند . HTC اخیرا اعلام کرد که این مجموعه تا 2016 تاخیر خواهد داشت و فهمیدن دلیلش آسان است. در مقایسه با ورژن مصرف کننده ی OCULUS Rift ، یا حداقل همان مختصر چیزهایی که از آن دیدیم، طراحی وایو از رقیبان خودش خیلی جلوتر است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

ما برای اولین بار در CES2010 با جاروبرقی رباتی neato robotics XV-11 روبه رو شدیم ، و این کمپانی از همان موقع به خط محصولاتش چیزهای دیگر اضافه میکرده است ، معرفی pet stregth XV-21 ، Signature series در 2013 و خط botvac در 2014 . نیتو در IFA ی برلین آخرین جارو برقی خود را که به تیم BOTVAC ملحق شده ، معرفی میکند . Botvac connected همانطور که از نامش پیداست ، اتصال وای فای را برای کنترل از گوشی هوشمند کاربر فراهم میکند . این وسیله که سطح کارنامه ی ضعیف نیتو را بالا میبرد ویژگی هایی مانند شکل D مانند دارد که برای رسیدن به گوشه ها طراحی شده ، همینطور ستون ها و لبه های کوتاه و وسایل خانه ، Botvac connected میتواند به شبکه ی وای فای خانه وصل شده تا امکان کنترل را از هر جا که کانکشن اینترنت باشد ، بدهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

در صخره ی آبی great barrier استرلیا ، ستاره ی دریایی the crown of thorns برای عمق آب همچون یک بلاست چون دسته های بزرگ مرجان ها را از بین برده و سلامت کلی صخره را تهدید میکند . پیدا کردن این ستاره ی دریایی بسیار دشوار است و با روش های معمولی جواب نمیدهد . بنابراین محققان دانشگاه تکنولوژی queensland یک ربات شکارچی و قاتل ساخته اند ، به نام COTSbot که طراحی شده تا به صورت خودکار این آفت های آبزی را پیدا کرده و نابود کند.
این ستاره ی دریایی که تقریبا مسئول 40 درصد کاهش مرجان صخره ی great barrier است، برای مدتی طولانی به روش نابودگرانه ای در حال جویدن است . این ستاره ی دریایی معمولا در یک هماهنگی نسبی بین صخره ها زندگی میکند اما وقتی شرایط مناسب است ، تولید مثل کرده و بسیار زیاد میشود و مرجان در جایی قرار دارد و رشد میکند که این ستاره تغذیه میکند پس نمیتواند سریعا و به مقدار کافی تولید شود تا از چنین حمله ی بزرگی نجات یابد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز در روز یکشنبه،
اپل تی وی جدید آنقدر که برای بازی کردن است برای هدف خود تلوزیون نیست .
بر اساس منابعی که از برنامه های اپل میگفتند : بازی ها هدف اصلی فروش اپل تی وی اند که انتظار میرود در رویداد اپل سان فرانسیسکو در 9 سپتامبر معرفی شود .
منبع NYT هم ادعا میکند که قیمت دستگاه جدید از 150 دلار شروع میشود ( که نسبت به 69 دلار که ارزان ترین تلوزیون اپل است ، تغییر بزرگی است ) و سخت افزار هایش را ارتقا بخشیده ، مثل تراشه ی گرافیکی بهتر؛ کنترل از راه بهتر که میتواند به عنوان کنترل هم استفاده شود و یک فروشگاه اپلیکیشن بر پایه ی بازی .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

IFA یک کنفرانس اروپایی است و به همین سبب برخی برند های بزرگ آمریکای شمالی که به خاطر کامپیوتر هایشان معروفند (مانند dell ,hp) در آن حاضر نمیشوند. اما این مساله به این معنی نیست که این کنفرانس فاقد اخبار کامپیوتری هیجان انگیز است. در واقع شرکت هایی مانند Asus و Toshiba اغلب از IFA برای معرفی سیستم های هیجان انگیز جدیدشان استفاده میکنند . و 2015 هم استثنا نیست . در اینجا چند روند وجود دارد که هر علاقه مند به pc باید درباره اش بداند . اروپایی ها پشتیبان های قوی گیمر های PC هستند و آلمان ، میزبان IFA ، مرکز این حمایت نیرومند به خصوص است ، با تحقیقاتی که نشان میدهد سه چهارم گیمر ها بر روی pc بازی میکنند . Acer,asus و lenovo همه ی گیمر های حرفه ای را بر روی صحنه آوردند تا درباره ی محصولاتشان صحبت کرده و از محبوبیت کامپیوتر استفاده کرده تا سخت افزار های جدید را معرفی کنند. asus ؛ G752 و GX700 اش را معرفی کرد، acer از سخت افزار جدیدش predator ، برای دسکتاپ و موبایل پرده برداری کرد و lenovo یک لپ تاپ مخصوص بازی را پیشرفته و جدید بود معرفی کرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

احتمالا به قبل از نمایشگاه بزرگ 9 سپتامبر اپل نیازی به نگاهی کوتاه درباره ی تلویزیونی که قرار است اپل روانه ی بازار کند نباشد، اما این مانع از آن نمی شود تا طراحان خلاق تصویر ذهنی شان از آخرین محصول اپل را روی کاغذ نیاورند. اوایل این هفته، عکاس و طراح گرافیک منطقه ی بوستون، اندرو آمبروسینو، سری بسیار خوبی از مدل های رابط کاربر تلویزیون اپل منتشر کرد که موجب غرور و افتخار هر مهندسی در شرکت کوپرتینو می شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

مینی کوپر، اسباب بازی شگفت انگیز برای بزرگسالان است.
مینی کوپرS چهار در را به سختی می توان یک اتومبیل نامید، بی شک با چرخ ها، موتور و حتی چهار صندلی اش شبیه اتومبیل است و انتظارات شما را از یک اتومبیل مانند جا به جایی افراد و وسایلشان از محلی به محل دیگر را برآورده می کند، اما اتومبیل نامیدن مینی از دست دادن اصل مطلب است. این اتومبیل در واقع یک اسباب بازی برای بزرگسالان است، و قبل از این که با سیل نظرات عصبانی مردم رو برو شویم باید بگوییم وسیله ی بدی نیست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

تمدن‌های اولیه با مواد اولیه طبیعی از قبیل چوب، سنگ، چرم، استخوان، شاخ، کتان یا کنف آغاز و گسترش یافت. پس از ظهور پلاستیک و کائوچو و مواد مرکب ما شاهد ساخت‌و‌ساز متفاوتی در اطراف‌مان بودیم. این مواد در هوانوردی، خودروسازی، ورزش و در حوزه نظامی و غیره استفاده می‌شود. این نوع تحول در استفاده از مواد هنوز ادامه دارد و امروزه ما در حال ورود به استفاده از نسل سومی از مواد یعنی مواد چند منظوره هستیم که از خاصیت انطباق با محیط برخوردار هستند و در دسته‌بندیمواد هوشمند قرار می‌گیرند. این تکنولوژی انقلابی جدید در قرن بیست‌و‌یکم خواهد بود که گفته می‌شود حتی از انقلاب ارتباطات و بیوتکنولوژی مهم‌تراست.

ادامه مطلب