محبوب ترین ها
تکنولوژی
معصومه ناظری۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

IFA 2015 بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا، اکنون رسما درحال فعالیت است و تا کنون اطلاعیه های بسیاری منتشر کرده است.
سامسونگ، سونی، موتورلا، لئونو، هو آ وی و پاناسونیک در نمایشگاه تجاری آلمان با حضور جمعیتی اندک که در نمایشگاه قدم می زدند،حضور پیدا کردند.
در اینجا هر آنچه تاکنون دیده ایم را شرح می دهیم... و هر آنچه انتظار داریم ببینیم.
• عجیب ترین لحظات در IFA 2015
• 10 دستگاه رایانه برتر که نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند
• تکنولوژی هایی که در نمایشگاه IFA نباید از دست داد
آن چه تا کنون اتفاق افتاد

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

این دستگاه برای سفر و بیرون رفتن مناسب است.
اتومبیل های مدرن می توانند به صورت خودکار رانندگی یا پارک کنند، شما را از ترافیک پیش رو آگاه کنند و حتی گرمای صندلی شما را در دمایی متفاوت نسبت به صندلی سایر مسافران نگه دارند. اما متاسفانه نمی توانند آیس تی شما را برایتان سرد نگه دارند.
برای سفر به ساحل معمولا به محفظه ای پر از یخ و سنگین نیاز دارید که غالبا زمانی که به مقصد می رسید تمام محتویات آن خیس می شوند. از سویی دیگر، زمانی که بیرون می روید گرم نگه داشتن مواد یعنی تحمل گرما و بازگشت به خانه در هوایی گرم و طاقت فرسا. ما این دستگاه خنک کننده و گرم نگه دارنده شخصی را به برق وصل کردیم تا ببینیم ایا این راه حل ارائه شده می تواند مواد برا برایمان سرد یا گرم نگه دارد ( یا هر دو عملکرد را انجام دهد).

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۱۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

هر ساله در نمایشگاه IFA کمپانی های سازنده تلویزیون، محصولات مدرن و هوشمندی را ارائه می کنند که توجهات زیادی را جلب می کنند، اما در نمایشگاه امسال ال جی تلویزیون دو طرفه ای را معرفی نمود که بسیاری از افراد را شگفت زده کرد.
این تلویزیون 111 اینچی در واقع از سه صفحه نمایش 65 اینچی OLED با وضوح Ultra HD تشکیل شده و به دو کاربر اجازه می دهد تا دو طرف تلویزیون را بطور همزمان مشاهده کند.
در کنار این تلویزیون غول پیکر، یک مدل 55 اینچی دو طرفه نیز معرفی شده که تنها 5.3 میلی متر ضخامت دارد.
البته هنوز مشخص نیست به غیر از مصارف تبلیغاتی، این نوع تلویزیون ها در بازار مصرفی چه کاربری هایی خواهند داشت. این دو تلویزیون به عنوان مدل اولیه ارائه شده اند و بنظر می رسد تنها برای نشان دادن توانایی های ال جی در تولید پنل های OLED طراحی شده باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

شش نفر در حال انجام یک ماموریت یک ساله به مریخ اند بدون اینکه حتی زمین را ترک کنند . هفته ی گذشته در شیب آتش فشان mauna loa در هاوایی ، چند داوطلب خودشان را در مکانی گنبدی شکل حبس کردند و تصمیم گرفتند که یک سال تمام را در انزوا زندگی کنند تا ماموریتی فضایی را شبیه سازی کنند . چهارمین شبیه سازی جستجوی فضایی (HI-SEAS4) تصمیم دارد عمیقا در این باره تحقیق کنند که در ماموریت های فضایی طولانی مسافران چقدر میتوانند دلگرم بمانند.
پروژه ی HI-SEAD که در سال 2013 شروع شد ، سرمایه گذاری اش را ناسا انجام داده و توسط داتشگاه هاوایی در مانوئا هدایت شده است . این پروژه به عنوان روشی موثر برای اعمال تجربه ی انزوا برای شبیه سازی ماموریت سیاره ی سرخ عمل میکند . در آن از یک گنبد با انرژی خورشیدی 36 ft (11m) قطر و 20ft(6 m) طول استفاده شده که مریخ را شبیه سازی کند . این گنبد در 8000 ft (2400m) در شیب مائونا لوئا در جزیره ی هاوایی قرار گرفته است، که مانند سطح مریخ عمل میکند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

در نمایشگاه IFA 2015 تقریباً هر کسی که پروژکتور صوتی جدید یاماها YSP-5600 را تست کرد، شگفت زده شد. یاماها برای معرفی این ساندبار یک اتاق شیشه ای را مهیا کرده بود که هر کس از آن بیرون می آمد به وضوح تحت تاثیر صدای فوق العاده ای که شنیده بود، قرار داشت.
صدای تولید شده توسط این مستطیلی سیاه رنگ تا حدی عالی و منحصربفرد است که برخی از وب سایت ها از آن به عنوان برترین تکنولوژی نمایشگاه IFA 2015 در بخش صدا یاد می کنند.
این پروژکتور صوتی(یاماها آن را ساندبار خطاب نمی کند!) از تعداد زیادی درایورهای صوتی بهره می برد که صدا را در جهت های مختلف برای پر کردن کل فضای یک اتاق تولید می کنند. بازتاب امواج صوتی پس از برخورد با سطوح مختلف باعث می شود تا احساس کنید صدا در پشت سر شما یا از طرفین تولید می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

زمانی که برای اولین بار فیلیپس تکنولوژی Ambilight را در مانیتورها و تلویزیون هایش به کار برد، بسیاری از کاربران شک داشتند که این ویژگی بتواند تغییر خاصی را ارائه دهد. اما با پیشرفت این تکنولوژی حالا کمپانی فیلیپس آن را به عنوان ویژگی AmbiLux معرفی کرده است، ویژگی منحصر بفردی که در تلویزیون 65 اینچ Philips 65PUS8901 با وضوح Ultra HD بکار برده شده است.
AmbiLux تنها از تغییرات رنگ لامپ های LED که در تکنولوژی Ambilight شاهد بودیم استفاده نمی کند، بلکه 9 پیکو پروژکتور نیز در قسمت پشتی تلویزیون بکار گرفته شده است.
این پروژکتورها باتوجه به تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون، تصاویری را در قسمت پشتی تلویزیون بر روی دیوار ایجاد می کنند که به تولید یک افکت خاص می انجامد و نتیجه آن محو شدن لبه های بدنه تلویزیون می باشد.
ایده این است که تصاویر به شیوه ای نمایش داده شوند که دیگر مانند تلویزیون های معمولی احساس متمرکز بودن در پنل تلویزیون را نداشته باشید و همچنین این افکت های مخصوص باتوجه به ریتم تصاویر ارائه شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

در نمایشگاه IFA 2015 دوربین های 360 درجه ای مختلفی را شاهد بودیم که رزولوشن فیلمبرداری آنها ارتقا پیدا کرده بود. به عنوان مثال دیروز Ricoh Theta S معرفی شد که رزولوشن فیلمبرداری آن به فول اچ دی افزایش پیدا کرد و امروز هم نوبت به کداک رسیده تا دوربین ورزشی کروی خود را آپدیت کند. Pixpro SP360-4K نام دوربین جدید این شرکت است که اکنون قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K بوده و همچنین از یک ریموت کنترل مچی نمیز بهره می برد. این مدل نیز همانند مدل پیشین توسط JK Imaging Europe معرفی شده و از یک طراحی مکعبی به همراه یک لنز کروی بر روی قسمت بالایی بهره می برد. این لنز به شما اجازه می دهد تا تصاویر و فیلم های 360 درجه ای جالبی بصورت افقی یا عمودی را ثبت کنید. مشخصات این لنز شامل دیافراگم F2.8 بوده و سنسور دوربین نیز در این مدل یک نمونه ½.3 اینچی 12 مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

خطوط میدان مغناطیسی (قرمزرنگ) یک آهن‌ربا در سمت راست کرم‌چاله ایجاد می‌کنند، که در حوزه‌ی مغناطیس غیرقابل‌کشف است.( به نقل از جردی پرت کمپس و دانشگاه آتونومای بارسلونا )
شاید نتواند شما را مانند کرم‌چاله‌ی فیلم‌های Stargate، Star Trek یا Interstellar به طور آنی به آن سوی دنیا ببرد ولی محققان دانشگاه آتونومای بارسلونا (UAB) ادعا می‌کنند که اولین کرم‌چاله‌ی آزمایشی را ساخته‌اند که می‌تواند دو ناحیه از فضای مغناطیسی را به هم متصل کند.
با استفاده از فراماده‌های مغناطیسی محققان دانشکده‌ی فیزیک UAB یک کره ساخته‌اند که از بیرون به طور مغناطیسی غیرقابل‌کشف است. این کره، با یک ماده‌ی ابررسانا از یک لایه‌ی خارجی با یک سطح فرومغناطیسی و یک لایه‌ی داخلی که بین دو سمت آن وجود دارد و مانند یک استوانه در آن، تونلی ایجاد کرده است که از یک صفحه‌ی فرومغناطیسی پیچیده‌شده درست شده‌است.

ادامه مطلب