محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

این روزها بازار عکس های سلفی حسابی داغ شده و بسیاری از کمپانی ها سعی می کنند دوربین های جلوی محصولاتشان را به روز کنند. دوربین های جلویی گوشی های هوشمند اکنون دیافراگم بازتر، دقت بالاتر و زاویه دید عریض تری را ارائه می دهند.
یک شرکت طراح سوئدی به تازگی دوربینی جانبی برای گوشی های هوشمند ارائه کرده که ViW نام دارد. همانطور که در تصاویر مشخص است، این دوربین ابعاد کوچک و طراحی باریکی داشته و بر روی دوربین جلویی گوشی نصب می شود. ایده کلی این دوربین مشابه لنزهای کلیپسی می باشد و ViW نیز میدان دید دوربین جلویی گوشی هوشمندتان را افزایش می دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

سونی ماه گذشته اعلام کرد که با همکاری کمپانی روباتیک ژاپنی ZMP قصد ساخت پهبادهای تجاری را دارد. کمپانی Aerosense از پهبادها برای نظارت و بازرسی مناطقی که دسترسی به آنها آسان نیست استفاده می کند. دیروز دو ویدیو از این شرکت منتشر شده که نمونه آزمایشی AS-DTO1-E و مدل اولیه AS-MCO1-P را نشان می دهد.
DTO1-E شباهت هایی با یک هواپیمای مینیاتوری دارد با این تفاوت که امکان پرواز و فرود عمودی را نیز ارائه می دهد. به گفته Aerosense این پهباد قادر به حمل اجسام با وزن تقریباً 10 کیلوگرم بوده و می تواند با سرعت حداکثر 170 کیلومتر بر ساعت به مدت 2 ساعت پرواز کند.
AS-MCO1-P یک کوادکوپتر با ابعاد کوچکتر و وزن سبک تر می باشد. این کوادکوپتر از یک دوربین، GPS و سیستم ناوبری بهره می برد و هنوز مشخص نیست که آیا در DTO1-E نیز چنین امکاناتی وجود دارد یا خیر.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

این یک احساس وحشتناک است!!در حال حاضر دیر کرده اید و با سرعت به سمت ماشین میرویند و سوار میشوید و در را میکوبید.سوییچ را وارد کرده و استارت میزنید و باز هم استارت میزنید...اما هیچ اتفاقی نمیفتد!.باتری مرده است.بسیاری از رانندگان این مشکل را تجربه کرده اند به این صورت و یا طرق مختلف دیگر و بیشتر انها ترجیح میدهند که این مشکل را تکرار نکنند.باتری هوشمند اهم ساخته شده تا این اطمینان را به شما بدهد که این اتفاق دیگر نمیفتد.
باتری ماشین یکی از مواردی است که معمولا افراد زیاد به آن توجه نمیکنند .تنها ترجیح میدهند به ندرت آن را عوض کنند تا بدون سرو صدا و در هر زمان کار کند.
بنابراین جای تعجب نیست که باتری ماشین نسل قبل انقدر بزرگ و سنگین بودند. اهم کار خود را به خوبی انجام میدهد ونیازی ندارد که شما به آن فکر کنید یا اهمیت دهید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

در حالی که جهان دیوانه وار به سمت هواپیماهای بدون سرنشین میرود ,مجموعه ای زحمت کش از ربات های دریایی به دانشمندان کمک میکنند تا در مورد آبراه های جهانی اطلاعات بیشتری به دست آورند.
ربات های دریایی پیشرفته ترین راه برای اندازه گیری رسد اقیانوسها ,دریاچه ها و رودخانه ها هستند . این را متیو دوبابین از گروه تحقیقاتی موسسه محیط زیست آینده در کوئینزلند از دانشگاه تکنولوژی به ماشابل گفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

دانشمندان یک ربات مادر ساختند که میتوانند کودکانی را خارج از بلوک های مکانیزه بسازد و سپس تعداد جدیدی را بسازد که نسل قبلی خود را تکامل ببخشند.
این یافته ها نشان میدهد که ربات ها میتوانند خودشان را تکامل بخشند به صورت مشابهی که حیوانات و انسان ها میتوانند انجام دهند.مانند تکامل بیولوژیکی, ربات مادر میتواند بهترین صفات را در بین بچه هایش ایجاد کند و سپس از آنها استفاده کند تا نسل فعلی را تکامل بخشد.
در 5 آزمایش مختلف ربات مادر را ساخت چیزی که شبیه یک بازوی رباتی بزرگ است_برای کار کردن روی ساختن نسل های از 10 کودک مختلف.آن ها از مکعب های پلاستیکی کوچک با یک موتور داخلی درست شده اند.آزمایشات نشان داده که ربات های نوزاد بهترین صفات لازم را کسب کرده اند.آخرین نسل از کودکان میتواند یک عمل را به سرعت اولی انجام دهد .این نتایج در ژورنال PLOS پست شده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت مدتی است که ویندوز ۱۰ را در اختیار کلیه کاربران خود قرار داده است، و این نسخه از ویندوز با استقبال بی‌نظیری از کاربران مواجه شده است. مایکروسافت در ویندوز ۱۰، ویژگی و قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود طراحی کرده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰، بهینه‌سازی باتری و افزایش عمر آن است. عمر باتری یکی از مواردی است که کاربران همیشه در این خصوص شکایت‌هایی را دارند و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در خصوص افزایش عمر باتری استقبال می‌کنند.

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ از قابلیت جدیدی برای افزایش و بهینه‌سازی مصرف باتری به نام، "Battery Saver" رونمایی کرده است. این قابلیت برای کلیه دستگاه‌هایی که امکان نصب ویندوز ۱۰ بر روی آن‌ها وجود دارد همچون لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها قابل استفاده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

پروژه طراحی یک لرزشگیر با نام Slick تنها پس از 12 ساعت توانست در وب سایت Indiegogo به 50 هزار دلار سرمایه مورد نظرش دست پیدا کند! سازندگان این لرزشگیر که در مجموع 63 هزار دلار سرمایه را جذب کرده اند و این در حالی است که کمپین آنها در وب سایت مذکور 45 روز دیگر هم ادامه دارد. اما SLICK چیست و چرا تعداد زیادی از کاربران تمایل دارند هر چه زودتر تولید شود؟
اسلیک در واقع یک لرزشگیر برای دوربین گوپرو می باشد که ویدیوهای اکشن شما را روان تر از گذشته می کند. SLICK با استفاده از یک موتور حرکات و لرزش های مختلف دوربین را شناسایی کرده و سعی می کند یک مکانیزم لرزشگیری کارآمد را برای ارائه نتایج هر چه بهتر ارائه دهد. به علاوه SLICK ضد آب، جمع و جور و دارای یک باتری قابل تعویض با شارژدهی 2 ساعت است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

پردازنده های جدید Skylake اینتل از ویژگی جالب و البته ترسناکی برخوردارند. این پردازنده ها با استفاده از پردازشگر سیگنال های صوتی بطور پیوسته به شما گوش می دهند و اگر از یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 و این پردازنده های جدید بهره ببرید، با بیان عبارت هایی مانند "hey Cortana" و یا "Cortana, wake up"، ویندوز بطور خودکار کامپیوتر را از حالت خواب یا Sleep خارج می کند. وقتی ویندوز بالا آمد، کورتانا می تواند از فرمان های صوتی استاندارد استفاده کرده و برای مثال با دستور شما موسیقی یا ویدیو پخش کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند