محبوب ترین ها
تکنولوژی
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

کمیسیون ارتباطات فدرال فایل‌هایی از جزئیات «موس جادویی ۲» اپل و «کیبورد وایرلس» منتشر کرده است. هر دو محصول جدید اپل باتری‌های جدید لیتیوم یون و بلوتوث ۴.۲ دارند. به نظر می‌رسد که باتری‌ها تغییرات متحول‌کننده این محصولات جدید باشند چرا که اپل طی شش سال گذشته کیبورد و یا موس جدیدی به بازار نفرستاده است.
تغییر اولیه و مهم این محصولات این است که بلوتوث ۲.۰ کیبوردهای قبلی که ناکارآمد و قدیمی شده بود در نسخه‌های جدید با بلوتوث ۴.۰ جایگزین شده است. بلوتوث ۴.۰ مصرف انرژی کمتر، امنیت بالاتر و قدرت اتصال بهتری دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

اندروید همچنان روند رشد چشمگیری داشته و روزانه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های اندرویدی هنوز جدیدترین آپدیت گوگل را در محصولاتشان ارائه نکرده و برخی کاربران نیز با دریافت نسخه Lollipop با کندی عملکرد دستگاه خود مواجه شده اند، گوگل می خواهد جدیدترین نسخه از این سیستم عامل را تحت عنوان Android M منتشر کند. روند توسعه به حدی سریع است که نسخه Developer Preview اندروید M که چند ماه پیش در کنفرانس Google I/O ارائه شد یک نام مستقل نداشت.
برای اینکه در این بازار پررونق همچنان جایگاه مناسبی داشته باشید باید به سرعت با تکنولوژی های جدید خودتان را تطبیق دهید. به همین دلیل است که سامسونگ همین حالا مشغول توسعه TouchWiz برای استفاده در اندروید M می باشد. در یک اینفوگرافی جدید که توسط این شرکت منتشر شده می توان دید که این نسخه از اندروید چه قابلیت هایی را در دستگاه های اندرویدی سامسونگ به ارمغان خواهد آورد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

مدتهاست که پزشکان از نوعی تست ها مانند کشیدن نقاشی از اشیای ساده نظیر ساعت برای تشخیص مشکلات مغزی نظیر آلزایمز یا پارکینسون استفاده می کنند و همانطور که در تصویر کشیده شده مشاهده می کنید، معمولاً این تست ها زمانی انجام می شود که دیگر کار از کار گذشته است.
به همین دلیل محققین در آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT شیوه ای جدید برای تست ارائه کرده اند که شامل یک قلم دیجیتال و نرم افزار مخصوص می باشد. استفاده از نرم افزار کامپیوتری و قلم دیجیتال به علت دقت بالاتری که دارند می توانند مشکلاتی که فرد در هنگام کشیدن یک شئی با آنها مواجه می شوند، را بهتر نشان دهند.
به عنوان مثال در این تحقیق مشخص شد که افراد سالم تمایل دارند قبل از کشیدن یک شئی، کمی راجع به چیزی که قصد کشیدنش را دارند فکر کنند. افرادی آلزایمری مدت بسیار بیشتری به فکر کردن می پردازند و افرادی که پارکینسون دارند نیز در فرآیند کشیدن با مشکل مواجه می شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد

شارژرهای پرتابل برای مواقعی که تمام روز را بیرون از منزل یا محل کار خود سپری می کنید بسیار خوب هستند. اما برخی از شارژرها بزرگ بوده و سنگین هستند و به همین علت حمل کردن تمام مدت آنها نمی تواند گزینه ایده آلی باشد. اینجاست که Nipper خودش را نشان می دهد. نیپر یک پروژه کیک استارتر است که توسعه دهندگانش ادعا می کنند این کوچکترین شارژر موبایل جهان است.
همانطور که از تصویر میتوان دریافت، Nipper به اندازه ای کوچک است که می توان آن را به یک جاسوییچی وصل کرد. اما چگونه این شارژر کوچک می تواند گوشی شما را شارژ کند؟ در کمال تعجب Nipper از باتری های لیتیوم یونی که در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد، بهره نمی برد و در عوض از یک جفت باتری معمول AA برخوردار است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

سامسونگ هارد دیسک جدیدی با نام عجیب PM1633a را تولید کرد. این هارد 2.5 اینچی ظرفیت بسیار زیاد 16 ترابایتی(بطور دقیق 15.36) را ارائه می کند و بهترین بخش ماجرا این است که این هارد در واقع یک SSD می باشد که از حافظه های NAND با ظرفیت 256 گیگابایت برخوردار است. به گفته Ars Technica این حافظه های فلش جدید به لطف فناوری پشته سازی عمودی ترانزیستورها، امکان ارائه چنین حجم ذخیره سازی را ارائه داده اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

یک پروفسور دانشگاه اهل پرث استرالیا در یک پروژه هنری گوشی را بر روی بازوی خود پرورش داد.
یک تیم پزشکی زیرساختی زیستی پلیمری را به شکل یک گوش در زیر پوستش قرار دادند. پس از گذشت شش ماه، بافت و رگ های خونی در اطراف آن رشد کردند. در واقع به گفته این پروفسور، بخشی از این گوش با جراحی و بخشی دیگر با رشد سلول ها بوجود آمده است.
پروفسور استرلک در این زمینه تقریباً یک دهه تحقیق کرده و تنها نبوده است. وی می خواهد در آینده نرمه گوش را نیز با استفاده از سلول های بدنش تولید کرده و سپس با وارد کردن میکروفون و فرستنده بی سیم درون گوش، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای را ایجاد کند. این گوش حتی می تواند از GPS برخوردار باشد که در اینصورت امکان ردیابی را میسر می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

همه می دانیم که پهبادها در برخی مواقع واقعاً آزاردهنده هستند، به عنوان مثال اگر یک خلبان یا بازدیدکننده پارک ملی باشید این پرنده های بدون سرنشین می توانند اعصابتان را بهم بریزند. اما یک تیم تحقیقاتی به رهبری مارک دیتمر از دانشگاه مینه سوتا به دنبال جواب این پرسش هستند که آیا خرس ها هم با حضور پهبادها مشکل دارند؟
این محققین اشاره کرده اند که احتمالآً با افزایش حضور پهبادهای تحقیقاتی، ممکن است برخی از گونه های جانوری در حیات وحش با ناراحتی مواجه شوند.
در مطالعه صورت گرفته توسط این تیم، یک کوادکوپتر کوچک در بالای خرس های سیاه آمریکایی به پرواژ درآمد. بر روی تمامی این خرس ها ردیاب GPS و ضربان قلب نصب شده بود. در 17 پرواز انجام شده تنها یک مورد بود که در آن حالت و رفتار خرس در مواجهه با پهباد دچار تغییر شد.
اما در تمامی پروازها، ضربان قلب خرس ها افزایش پیدا کرد و حتی در یک موتور به 123 bpm رسید. البته پس از دور شدن پهباد، ضربان قلب خرس ها به حالت عادی بازگشت. گفتنی است رفتار خرس های مورد مطالعه در این آزمایش تغییر چندانی نداشته اما از لحاظ روانی همواره تغییراتی مشاهده می شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

در حالی که انسان ها به دنبال رسیدن به راهکارهایی برای مواجهه با مشکلات ناشی از پهبادها هستند، پرندگان به راه حل ساده ای دست پیدا کردند. به هر چیزی که یک تهدید بنظر می رسد باید حمله کرد!
یک عقاب در استرالیا با موفقیت توانست یک پهباد بدون سرنشین در ملبورن را سرنگون کند.

ادامه مطلب