محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

قفل های هوشمند نوعی جدید و مدرن از قفل هستند که به کاربر اجازه می دهند به جای استفاده از کلید، با گوشی هوشمند خود آن را باز کنند. البته نوعی قفل ها(خصوصاً در هتل ها) وجود دارند که با استفاده از کارت باز می شوند، اما قفل های هوشمن به شما این امکان را می دهد تا کلید مجازی در را با مهمانان یا دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا دسترسی ها را از روی گوشی خود تغییر دهید.
قفل هوشمند August یکی از نمونه های خوب در این زمینه است که پیش از این تنها با استفاده از گوشی های هوشمند باز می شد. اما با آپدیت جدیدی که برای اپلیکیشن این قفل منتشر شده، کاربرانی که از ساعت هوشمند اپل واچ بهره می برند نیز می توانند این قفل را باز کنند.
بدین ترتیب از این پس راحت تر از قبل می توانید این قفل را باز کنید. ویژگی های اپلیکیشن نسخه اپل واچ کم و بیش مانند نسخه اسمارت فون است. این اپ به کاربران اجازه می دهد تا کلید مجازی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند و محدودیت هایی را تعیین کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

Chrome یک مرورگر عالی محسوب می شود خصوصاً اگر یکی از کاربران ثابت سرویس ها و محصولات گوگل باشید. اما این مرورگر در سیستم عامل OS X اپل عملکرد خیلی خوبی ندارد و حتی به کاهش نسبتاً سریع شارژ باتری نیز محکوم شده است. به همین دلیل اگر عمر باتری برایتان از هر چیزی مهم تر است، شاید بهتر باشد دوباره به مرورگر سافاری برگردید!
این موضوع توسط یکی از کارمندان شرکت Battery Box به اثبات رسید. وی که پس از کوچ کردن از کروم به سافاری عمر باتری بیشتری را در مک بوک خود مشاهده کرد، تصمیم گرفت این موضوع را آزمایش کند.
بر این اساس، مصرف باتری در هنگام مشاهده ویدیوهایی آنلاین در یوتیوب، جستجو در Reddit، پخش ویدیو در Netflix، استفاده از توییتر و فیسبوک، ارسال ایمیل از طریق Gmail و Hotmail، جستجو در گوگل و بینگ اندازه گیری سد. در این تست از یک مک بوک پرو رتینای 13 اینچی با تنظیمات کارخانه ای استفاده شد و به غیر از مرورگر هیچ برنامه دیگری در حال اجرا نبود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

وقتی به یک دوره آخر زمانی روباتیک فکر می کنیم، معمولاً حرفی از یک روبات معصوم پینگ پنگ باز زده نمی شود. اما این ویدیوی جدید به ما می گوید که از این به بعد این سناریو را نیز در نظر بگیریم!
کمپانی ژاپنی Omron یک ویدیوی جدید را منتظر کرده که در آن نشان می دهد چگونه یک تکنولوژی اتوماسیون می تواند به بشریت کمک کند.
وقتی دوربین این روبات غول پیکر حشره مانند را نشان می دهد که چگونه بر روی میز حرکت کرده و جواب محکمی به سرویس های حریف انسانی اش می دهد، متوجه می شویم که پینگ پینگ جزو آخرین چیزهایی است که این ماشین کشتار می تواند دوست داشته باشد!

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

محققین دانشگاه ایالتی آریزونای آمریکا موفق شدند نخستین اشعه لیزر سفید جهان را تولید کنند. این تکنولوژی که فعلاً در حال توسعه می باشد، می تواند در آینده به عنوان یک منبع نوری ایده آل در منازل یا تجهیزات الکترونیکی مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. لیزرها از نظر انرژی بهینه تر از LED بوده و این محققان امیدوارند بتوانند این اشعه لیزر را به گونه ای توسعه دهند که تا حدود 70 درصد از رنگ هایی که در حال حاضر توسط لیزرهای مختلف نمایش داده می شوند را پوشش دهد.
آنها همچنین معتقدند که این تکنولوژی تنها به بازار مصرفی محدود نمی شود و می تواند در مواردی نظیر Li-Fi، یک تکنولوژی که با استفاده از چندین نور رنگی دسترسی به اینترنت را میسر می کند، بکار گرفته شود. در حال حاضر در این تکنولوژی از LEDها استفاده می شود که می تواند سرعتی 10 برابر بیشتر از فرکانس های رادیویی Wi-Fi را ایجاد کند. به گفته نینگ و همکارانش، استفاده از لیزر سفید در Li-Fi می تواند سرعتی 10 تا 100 برابر بیشتر نسبت به تکنولوژی LED موجود در Li-Fi داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

تکنولوژی تشخیص چهره به نحو دیوانه واری به سرعت خود را به جریان حاضر رساند . در چند سال گذشته ما تکنولوژی تشخیص چهره را دیده ایم که به نرم افزار عکس دسکتاپ مانند iphoto یا حتی تولید انبوه گوشی ها مانند سامسونگ رسیده است. و البته اصلا کمبود داستان و خبر در زمینه ی آژانس های دولتی و اینکه چه کسی از تکنولوژی تشخیص صورت برای اهداف نظارتی استفاده میکند نیست. اگر بخواهیم استاندارد ها را بالاتر در نظر بگیریم ، محققان از آلمان تکنولوژی جدیدی را توسعه داده اند که به نرم افزار تشخیص صورت کمک میکند تا صورت ها را حتی در تاریکی تشخیص دهد . در صورتیکه نرم افزار های تشخیص چهره ی قدیمی درگیر مقایسه ی بین دو عکس است ، هر دوی آنها باید در محیطی با نور کافی گرفته شوند ، و در اینجا دانشمندان کامپیوتر آلمانی با ایده ی استفاده از اثر گرمایی شخص وارد میشوند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

The Soviet Antonov An_2 که موضوع سرتیتر های کره ی شمالی شده است میتواند شاهکاری انجام دهد که به نظر غیر ممکن می آید
در اوایل آوریل، رسانه های کره ی شمالی طرح جنگی جدید مهم ترین هواپیمای ارتشی اش را فاش کردند. رهبر کیم جونگ اون خودش در تلوزیون در حال کنترل یکی از تمیز ترین نمونه ها دیده شد. ولی این یک موشک جنگی تمیز و چابک نبود، این یک هواپیمای دو باله ی 1940 بود که مانند یک تراکتور با بال بود. An-2 کره ی شمالی میتواند برای پرواز در ارتفاع کم و با سرعتی کند تر در مرز ها برای فرستادن تیم های کوماندو خارج از مرز های کره ی جنوبی استفاده شود. انقدر پایین که تشخیصش با رادار مشکل خواهد بود. Antonov An-2 با افتخار توسط ارتش کره ی شمالی نشان داده شد و حالا در قسمت بالایش رنگ سبز و در قسمت پایینش رنگ آبی زده شده است، یک طرح رنگ که دیدنش را هم برای هواپیماهای بالای سرش و هم برای کسانی که بر روی زمین اند سخت میکند . اما چرا در سال 2015 کره ی شمالی باید هواپیمایی را استفاده کند که بیشتر شبیه فیلم های ایندیانا جونز است تا خط مقدم ؟

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

شما ممکن است به زودی قادر باشید که همه ی غذاهایتان را به دانه های تبدیل کنید که شبیه خاویار باشد یا حداقل dippin dots . imperial spherificator یک گجت آشپزخانه است که در حال رسیدن به هدفش در کیک استارتر است. نوید ساده و میسر کردن تبدیل غذا ها به دانه های کوچک خوراکی را میدهد . این گجت در حال حاضر 115 یا 135 دلار در کیک استارتر است ( بستگی به دارد چه زمانی بخریدش ) ، و تکنیک آشپزخانه ای به نام spherification را ساده میکند . کمپانی در وبسایتش توضیح میدهد " spherification فراینده ساده ی تبدیل مایع به جسم کروی است که به صورت بصری و ظاهری شبیه خاویار یا مروارید است. شما میتوانید خاویار ها و مروارید ها را با یک مایعی در وسط با روش نگهداری تولید کنید که به آن reserve spherification میگویند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

اگر شما یکی از این 7 میلیارد انسان دنیا هستید، احتمالا با از خواب بیدار شدن در صبح مشکل دارید . یک مخترع بی پروا از انگلستان این مشکل را حل کرده است. کولین فرز در یوتیوب چیزی ساخته که آن را " تخت بیرون کننده ی ولتاژ بالا" مینامد و این نام دقیقا گویای داستان است.
فرز چارچوبی فلزی ساخت که شبیه تخت مورفی است ، اما بجای تا شدن به عقب برای چسبیدن به دیوار، تخت را به سمت جلو هل میدهد . یک دستگاه متراکم کننده ی هوا دو میله ی متحرک را که تخت را با سرعتی تنظیم شده به جلو هل میدهند، به کار می اندازد. فرز همچنین نور و چند شیپور برای بالاترین قدرت بیدار کردن اضافه کرد.

ادامه مطلب