محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

خب قبل از اینکه اینترنت بتواند مثل باد عکسها را فورا از این سوی دنیا به آن سو بفرستد؛ این ماشین با ظاهری باستانی ؛ مدل UPI16-S عکس های سیاه و سفید را اسکن میکرد و آن ها را با خطوط تلفن به جاهای مختلف دنیا میفرستاد .
که توسط آژانس های خبری از اوایل سال 1970 تا اوایل 90 استفاده میشد. این مدل UPI 16-S به آرامی عکس های سیاه و سفید را که بر روی یک غلطک میچرخیدند را با استفاده از یک لیزر اسکن میکرد و سپس داده ها را خط به خط با استفاده از خطهای تلفنی که فیبر های نوری سریع داشتند ، میفرستاد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۳:۱۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

سیستم تشخیص مستی راننده برای ایمنی یا بطور مختصر DADSS، چندی پیش معرفی شده بود. اما براساس گفته چاک شومر، یکی از سناتورهای مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، بنظر می رسد با حمایت این مجلس، سیستم DADSS نقش پررنگ تری را در زمینه امنیت رانندگی ایفا خواهد کرد.
این تکنولوژی قادر است مستی راننده را تشخیص دهد و جالب اینکه نحوه تشخیص آن نیز براساس تنفس راننده نیست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

شاید این صحنه را در فیلم های جاسوسی زیاد دیده باشید که پلیس یک ردیاب یا فرستنده GPS را در پشت خودروی افراد تبهکار قرار داده و سپس با استفاده از گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود، مکان آنها را پیدا می کنند. شاید هیچوقت فکرش را هم نمی کردید که روزی این ردیاب ها را از نزدیک ببینید، اما به لطف یک پروژه در سایت کیک استارتر، شاید بزودی این اتفاق بیفتد.
این ردیاب که TrackerPad نام دارد ابعادی معادل یک سکه کوچک داشته و می تواند هر چیزی را ردیابی کند. برخلاف ردیاب های بلوتوثی که محدودیت هایی در زمینه محدوده عملکرد دارند، TrackerPad از یک سیستم مکان یابی جهانی کامل بهره می برد و به شما امکان ردیابی مکان دقیق هر چیزی که بخواهید را با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی اش می دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

پهبادها یا هواپیماهای بدون سرنشین این روزها در هر حوزه ای قابلیت استفاده پیدا کرده اند. حتی سامسونگ هم قصد دارد برای دوستداران سلفی یک پهباد مخصوص را طراحی کند. اقدامات محافظتی یکی از مواردی است که از پهبادها استفاده های زیادی می شود. نظارت بر گونه های مختلف جانوری و همچنین شکارچیان آنها جزو وظایفی هستند که پهبادها به خوبی از پس آنها بر می آیند. پهبادها به علت ابعاد کوچک و توانایی های پروازی، می توانند در مناطقی که برای انسان خطرناک یا غیرقابل دسترسی هست، حضور داشته باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

پلانکتون ها را به خاطر تولید ترکیبات آلی شناخته می شوند. این جانداران ریز توسط موجودات کوچک بلعیده می شوند و برخی از آنها نیز به سطوح بالایی اقیانوس ها می آیند.
پلانکتون ها زیبا و پیچیده هستند. برخی از انواع آنها درخشنده می باشند، به این معنی که موادی را تولید می کنند که در تاریکی باعث ایجاد نور و درخشش می شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

چه خوشتان بیاید چه نیاید، سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج قابلیت تعویض باتری را حذف کرد اما در عوض امکان شارژ بی سیم را برای کاربران فراهم کرد. در حال حاضر تنها چند گوشی هوشمند وجود دارد که از قابلیت شارژ وایرلس بهره می برند که شامل این دو گوشی، نکسوس 5 و گوشی های لومیا رده متوسط به بالا می شود.
اما سامسونگ حالا مانیتورهایی را معرفی کرده که در پایه خود از صفحاتی برای شارژ بی سیم گجت های مختلف بهره می برند. این ویژگی جدید باعث خلوت شدن میز کار یا کامپیوترتان خواهد شد و علاوه بر این نیازتان به شارژرهای بی سیم جداگانه را نیز از بین خواهد برد. این پایه ها قادرند تمام گوشی های هوشمند که از فناوری Qi پشتیبانی می کنند را شارژ کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

بخاطر شایعاتی که درباره ی عرضه ی اولیه ی سهام شرکت Square و تبدیل آن از یک شرکت خصوصی به عمومی در جریان است؛ و همچنین آخرین وضعیت درآمدی شرکتApple که باعث بوجود آمدن سوالاتی درباره ی فروش Apple Watch شده شما ممکن است بعضی از بهترین اپلیکیشن های این هفته را از دست داده باشید.
خوشبختانه، هر هفته اپلیکیشن های جدید و بروز رسانی شده ی مورد علاقه ی مان را جمع آوری می کنیم. لیست این هفته شامل یک برنامه ی اخبار اجتماعی، یک بازی با آرامش بخش با محوریت یک درخت و همچنین شروع به کار برنامه ی همه جانبه ی شرکت Google، Spotlight Stories، در iOS است. برای دیدن انتخاب های ما به گالری زیر نگاه کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

بلک لایت یا نمایش نواحی و نقاط تیره به رنگ بنفش، می توانید امکان عکاسی خلاقانه یا سرگرم کننده را در اختیارتان قرار دهد. اما اگر می خواهید بفهمید در کدام قسمت های محل سکونتتان باکتری ها تجمع کرده اند، می توانید به شیوه ای ارزان این عمل را انجام دهید.
جوهر موجود در قلم های مارکر sharpie تمام نورها به غیر از نور مشکی را بلاک می کنند. شما می توانید با استفاده از یک قلم به رنگ آبی و یک قلم صورتی به همراه مقداری چسب این کار را انجام دهید. دو لایه چسب نواری آبی رنگ و یک لایه چسب صورتی می توانند به عنوان یک فیلتر برای فلاش دوربین گوشی های هوشمند عمل کنند. در تاریکی مطلق، تابش نور فلاش بر روی هر چیزی می تواند نورهای مشکی(یا فلورسنتی) را از روی آنها منعکس کند.

ادامه مطلب