محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

به لطف یکی از داستان های اخیر در نیویورکر ، همه در منطقه ی فرورانش کاسکادیا، گسل ساحل شمال غربی اقیانوس آرام ، ترسیده اند. که شامل همه ی افراد در دفتر پورتلند digital trends میشود، چون راه فراری نیست اگر خیلی ها در مقابل زلزله های بزرگی که ممکن است بیفتد، آماده نباشند.
ما فقط چند دهه است که میدانیم این خطر در شمال غربی اقیانوس آرام (PNW) وجود دارد. و در طی این قرن ها زلزله ی جدی ای به وقوع نپیوسته است.از سوی دیگر، آنجل رودریگز ، در پاناما بزرگ شد ، جایی که با دوبار تکان از خواب بیدار میشده است. او یکی از اعضای تیم برینکو است، شرکتی که سیستم اعلام خطر شخصی زلزله و سونامی را ساخته است. این وسیله ی گرد میتواند هشداری 5 تا 30 ثانیه ای را چند ساعت قبل از زلزله و سونامی بدهد. برینکو که از کلمه ی اسپانیایی به معنی " پریدن" گرفته شده، به وای فای شما متصل میشود تا بتوانید به روز رسانی ها را دریافت کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۸:۴۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

اگر یک چیز در دنیا وجود داشته باشد که همه ی بچه ها بر روی آن توافق داشته باشند، این است چیزهای کمی وجود دارد که به اندازه ی وقتی که چشمشان به یک مجموعه لگو می افتد باعث هیجانشان میشود و رویشان تاثیر میگذارد. این بلوک های ساختمانی مجسمه ای معمار درون بچه را بیرون می آورد و لذتی بیشتر از دویدن با یک آب پاش در روز گرم به همراه دارد.با درک این مساله به عنوان یکی از بزرگترین منبع خوشحالی بچه ها ، کارلوس تروس طراحی کلمبیایی نمونه ای اولیه از بازوی مصنوعی را طراحی کرده است که به کودکان مقطوع العضو این امکان را میدهد تا خلاقیت لگویی خود را به روشی تازه و خاص دنبال کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۱۷ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

با قانونی شدن کاشت و مصرف شاهدانه در حالت های مختلف در تقریباً نیمی از ایالات متحده آمریکا، ایالت ها و کمپانی های خصوصی حالا در تلاش هستند تا قوانین مرتبط با رانندگی در هنگام نعشگی را اصلاح کنند.
Cannabix Technologies Inc یک کمپانی کانادایی دستگاهی را طراحی کرده که احتمالاً نخستین ابزار تست تنفس برای شناسایی افراد معتاد خواهد بود. همانطور که از نام این دستگاه بر می آید، با استفاده از آن نیروهای پلیس می توانند در لحظه تشخیص دهند که آیا راننده از ماده مخدر شاهدانه(به هر شکلی) استفاده کرده است یا خیر.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

دوربین های قدیمی فیلمبرداری تمایل دارند بار دیگر در دنیای دیجیتالی ما خودنمایی کنند. یکی از بهترین مواردی که این روزها می توانید پیدا کنید Lumenati Cinematic Smartcase می باشد که یک محفظه برای آیفون 6 است تا آن را به یک دوربین قدیمی Super 8 تبدیل کند.
CS1 که روز دوشنبه کمپینی را برای جذب سرمایه 75 هزار دلاری خود راه انداخته است، قصد دارد تا به لطف دسته، منظره یاب همزمان و پشتیبانی از لنزهای مختلف، به فیلمسازان امکان فیلمبرداری بهتر با آیفون 6 را بدهد.
این ابزار در واقع شما را به دوران دوربین های فیلمی 8 میلی متری برمی گرداند. برای شورع فیلمبرداری کافیست آیفون 6 خود را در محفظه مخصوص قرار داده، ماشه را کشیده و آن را نگه دارید و برای متوقف کردن عمل ضبط نیز کاقیست آن را رها کنید!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

خب، هیچ کس نگفت که این کار کار قرار است آسان باشد. Solar Impulse 2 ،تلاش یک هواپیمای ساخت سوئیس برای یک سفر دور دنیا آنهم بدون حتی یک قطره سوخت، باعث شد تا ماه بعد نتواند به آسمان بیاید. چون اخیرا به خاطر گرمای بیش از حد باتری اش آسیب دید. این باتری ها انرژی خورشیدی را در طول روز ذخیره کرده و در شب برای پرواز از آن استفاده میکنند.
این خسارت به هواپیما در پرواز اخیرش از ژاپن به هاوایی اتفاق افتاد. سفری که باعث شد Solar Impulse 2 رکورد پرواز 117 ساعت و 52 دقیقه را بکشند.
تیم آخر هفته گفت که تعمیرات میتواند 3 هفته طول بکشد. به این معنی که پرواز ماه آگوست احتمالا مرحله ی نهم از سفر افسانه ای اش خواهد بود ، یک پرواز 2920 مایلی ( 4700 کیلومتری) از هاوایی به فونیکس ،آریزونا.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

آیا این ضرب المثل را شنیده اید؟بیایید عقلامون رو روی هم بریزیم تا یه راه حل مناسب پیدا کنیم(مشورت بهترین راه حل است)اما حالا این مسئله دیگر فقط یک اصطلاح ساده نیست. در یک گزارش جدید که در Nature منتشر شده بود دانشمندان به صورت کاملا دقیق توضیح دادند که چگونه مغز چندین موش را با مغز یک میمون متصل کردند(ادغام کردند)که در واقع یک کامپیوتر ارگانیک و یا یک برینت( ابرمغز)خلق کردند که میتواند برخی کارهای اعجاب انگیز انجام دهد.همانطور که میگوئل نیکلاس سرپرست نویسندگان این بررسی به گاردین گفت (در واقع ما یک ابر مغز(مغز خارق العاده) خلق کرده ایم)در واقع چند مغز به صورت یک واحد کار میکنند و میتواند یک دست مصنوعی را حرکت دهد و یا اب و هوا را پیش بینی کند .اگر چه این آزمایشات تا به حال فقط بر روی مغز موش ها و میمون ها انجام شده اما انجام همچین آزمایشی برای مغز انسان ها باید بسیار جذاب باشد.در یکی از آزمایشات ,دانشمندان مغز 3 میمون را که در اتاق های مختلف بودند با سیم به هم متصل کردند و این دستور از طریق کامپیوتر داده شد که یک بازوی مصنوعی را که در صفحه نمایش میبینند حرکت دهند.مغز آنها مستقیما با سیم به یکدیگر متصل نبود بلکه به یک کامپیوتر سرور وصل وبود و تنها با فکر کردن با یکدیگر توانستند با موفقیت حرکت بازو را بر روی صفحه انجام دهند.پس از اتمام این کار ,تیم یک چالش جدید را به این آزمایش اضافه کرد ,به هر میمون اجازه داد تا هر یک تنها بخش بعد از حرکت را انجام دهند .همچنان میمون ها قادر بودند تا با یکدیگر همفکری کنند.نیکلاس گفت:آنها مغز خود را با هم همگام سازی میکنند و با یک مغز برتر (سوپر مغز)(ساختاری که از 3 مغز تشکیل شده)فعالیت را انجام میدهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير

هرگز یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید. و قد یک ربات را هم با اندازه اش! دانشمندان از دانشگاه های کالیفرنیا و هاروارد یک ربات کوچک را به صورت سه بعدی چاپ کرده اند که میتواند 2.5 پا بپرد. خیلی تحسین بر انگیز است چون این ربات خودش اندازه ی یک توپ فوتبال است. ولی میتواند 6 برابر اندازی ی خودش بپرد. این ربات به همان شکلی که یک سفینه ی فضایی از زمین بلند میشود ، میپرد. با یک حالت انفجاری کوچک که او را به سوی هوا پرتاب میکند.
این ربات با پایه ی انعطاف پذیر و قابل تورم اش ، به همان اندازه ی نیرو مند است ، دوام هم دارد. مهم نیست چه ارتفاعی را میپرد، آرام و امن فرود میاید. وقتی برای پریدن آماده میشود، پاهایش پر از گاز میشود و باد میکند ، سپس مخلوطی از گاز و اکسیژن را بیرون میدهد که سرانجام به او انرژی جنبشی لازم برای رفتن به آسمان را میدهد. بر اساس نتایج منتشر شده ی اخیر در science ؛ این ربات قادر است با موفقیت 100 بار بدون رساندن هیچ آسیبی به خودش بپرد. که این موضوع در مورد انسان های ورزشکار فرق میکند . (از انسان ها بیشتر است.)

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

DFrobot کمپانی ای است که از سال 2008 ربات هایی برای آموزش میساخته است. این هفته اولین رباتش را که قابل دسترسی برای همه ی بچه ها است را معرفی کرد. که این اولین تلاشش در این زمینه بود. با آغاز کار ورتکس ، این ربات فعال و انفعالی و قابل برنامه ریزی برای بچه های 6 سال به بالاست. ربات ورتکس به موبایل ها و تبلت های هوشمند ios و اندروید میخورد. توسط بلوتوث. و به بچه ها این امکان را میدهد که حرکاتش را با لمس صفحه ، در اپلیکیشن ورتکس کنترل کنند تا فرمان های جدید بدهند. حتی 4 بازی هم دارد به نام های : bumping fight, vitual golf, driving و robot soccer. (دعوا ی ضربه ای ، گلف مجازی، رانندگی و فوتبال رباتی ) . که میتوانند بعدا توسط کودک تنظیم شوند تا تجربه ی خود را بسازند. بر اساس گفته های رئیس DFRobot؛ ریکی یه ، کمپانی میخواست رباتی بسازد که روبوتیک را برای بچه های کوچکتر جالب کند. این تیم از قبل تجارب زیادی در ساختن ربات ها برای مدارس و معلمان داشت . بنابراین میتوانست در ربات جدید از محبوب ترین عناصر در کلاس ها و رقابت ها استفاده کند.

ادامه مطلب