محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

دو ربات غول پیکر با اسلحه های مشتعل چیزی است که در کابوس های آخر زمانی و فیلمهای مایکل بی وجود دارد. در حالیکه این ماشین ها ی خود مختار در دنیای تخیلی زندگی میکنند، نسل سرسختی از ربات های قابل راندن در حال واقعیت پیدا کردن اند. یکی از این ماشین ها مگابت (megabot) است . یک ربات بزرگ و بلند 15 پایی که میتواند نشیمن گاه دو نفر باشد. برخلاف ماشین های مسلح مخرب هالیوودی، این یکی با یک اسلحه ی پینت بال مسلح شده و آماده است تا از آن استفاده کند البته او باید یکی اندازه ی خودش پیدا کند تا اذیتش کند. بنابراین سازندگان این جانور بزرگ پرچم آمریکا را بالا بردند، و ربات 12 پایی ژاپنی، کوراتاس را به مبازره طلبیدند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۲ تير

جت پک مارتین که از نوعی پنکه (فن) برای بیش از 3000 پا پرواز کردن استفاده میکند، بعد از 3 دهه توسعه دادن به این وسیله آن را به قیمت 150000 میفروشد.
در سینمای علمی تخیلی ، این وسیله جزو وسایل مهم بود و نقش به سزایی در جیمز باند در تاندربال ، 50 سال پیش داشت. حالا شما میتوانید جتپک خودتان را داشته باشید، البته باید 15000 دلار کنار بگذارید. کمپانی نیوزلندی مارتین جتپک قصد دارد تا این هواپیمای بنزینی را سال دیگر ، بعد از 30 سال بفروشد. آخرین نمونه ی آزمایشی این وسیله ؛ p12 در نمایشی(در رابطه با هواپیما ها) در پاریس ، هفته ی گذشته نشان داده شد. و آگهی بازرگانی این محصول نیز به زودی آماده میشود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۲ تير

نه، شما در حال نگاه کردن به یک بومبرگ پیچیده نیستید، که ممکن است اولین هواپیمایی باشد که به مریخ میرود. ناسا مشخص کرد است که نمونه ی اولیه را برای Prandstl-m (تحقیقات مقدماتی طراحی ایرودینامیک برای فرود بر مریخ ) میسازد ، یک هواپیمای گلایدر فرم که از زمین بلند شده و مکان های فرود آمدن را برای هیئت های سرنشین دار احتمالی بر آورد میکند. این وسیله ی دو فوتی حدود 2.6 پوند در زمین وزن دارد ولی جاذبه ی مریخ آن را به یک پوند کاهش میدهد. آنقدر سبک که وسیله بتواند حدود 20 مایل را بعد از بلند شدن 2000 پا از زمین ، بپیماید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

مدتی پیش سامسونگ ویدیوهایی از نحوه بررسی کیفیت ساخت گوشی های موبایلش را منتشر کرده بود. اما حالا این شرکت کره ای قصد دارد با این ویدیوی جدید به کاربران نشان دهد که کیفیت ساخت را در تولید لپ تاپ ها نیز بسیار جدی می گیرد.
در این ویدیو، تست های مختلفی که بیشتر شبیه به شکنجه هستند در مقیاس صنعتی بر روی لپ تاپ ها انجام می شوند. شاید دیدن این تصاویر دل هر خوره کامپیوتری را به درد آورد اما نگران نباشید، چون این کارها در آینده به نفع خودتان تمام می شوند!
سامسونگ در این تست ها، با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و بی رحم، لپ تاپ های فوق باریک سری ATIV Book خودش را مورد آزمایش قرار می دهد. هر مصیبتی که فکرش را بکنید بر سر این لپ تاپ های نگون بخت آورده می شود! از تست فشار که قرار دادن اجسام سنگین بر روی لپ تاپ را شبیه سازی می کند تا پیچاندن و وارد کردن ضربه(هم شیئ خارجی و هم سقوط) به لپ تاپ همگی توسط سامسونگ انجام می پذیرند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، کمپانی های مختلفی سعی داشته اند با ارائه ابزارهای مختلف توانمندی های یک دوربین دیجیتال حرفه ای را به گوشی های هوشمندمان اضافه کنند. اما واقعیت این است که این ابزارها هیچ توانمندی شگفت انگیزی را برای ما به ارمغان نیاورده و تنها با ترفندهای تبلیغاتی قصد افزایش فروش خود را داشته اند! ویژگی هایی نظیر دیافراگم f/1.8، مگاپیکسل بالا یا پس زمینه های محو چیزهایی نیستند که گوشی هوشمندتان را به یک دوربین کارآمد تبدیل کنند.
درست است که دوربین های موجود در اسمارت فون های امروزی کیفیت عکس و فیلم بسیار خوبی را ارائه می کنند و اگر در دست یک کاربر حرفه ای قرار بگیرند می توان انتظار نتایج بسیار خوبی را داشت، اما هیچگاه نمی توان آنها را با نتایجی که از یک دوربین دیجیتال حرفه ای می گیریم، مقایسه کرد. دوربین های حرفه ای از سنسورهایی به مراتب بزرگتر بهره می برند و همین موضوع باعث شده تا کیفیت تصاویر ثبت شده در هر شرایط نوری بهتر از اسمارت فون ها باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

ناسا یک سال قبل از رفتن به سمت سیارک Bennu، شروع به وصل کردن ابزار های علمی به ماهواره ی OSIRIS-REx کرده است. اولین وسیله ای که به مرکز فرماندهی و عملیات lockheed martin رسیده، وسیله ای اندازه ی مایکروویو، ساخته ی دانشگاه ایالت آریزونا است .این وسیله طیف نمای تابش حرارتی OSIRIS0REx یا OTES نام دارد.طوری طراحی شده است که به محض شروع سفر دوساله ی سفینه به Bennu روشن شود و دمای سیارک نزدیک زمین را هر دو ثانیه قبل از اینکه برسد، بسنجد. این وسیله که توسعه یافته است و در این چند سال گذشته آزمایش شده است، سطوح پیکره های نجومی را اسکن میکند تا از موارد معدنی و شیمیایی نقشه و نگارش برداشته شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

یک ماشین الهام گرفته شده از چاپگر سه بعدی وجود دارد که میتواند هر عکسی بر روی کف قهوه بیاندازد. ripple maker کارکرد چاپگر های جوهر افشان و چاپگر های سه بعدی را با هم ترکیب میکند تا عکس مورد نظر را روی نوشیدنی کف دار بیاندازد. این عکس میتواند در عرض 10 ثانیه چاپ شود ، با استفاده از عصاره ی قهوه ای به نام ripple pods.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

ظاهراً امروز روز خوبی برای یک پرواز فضایی نبود! SpaceX و NASA تایید کردند که یک موشک فالکون 9 تنها لحظاتی پس از پرتاب دچار نقص و سپس انفجار شد. این موشک که برای تامین مایحتاج فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شده بود، قبل از انفجار دود زیادی تولید کرد. البته خوشبختانه در این حادثه به ایستگاه فضایی آسیبی نرسید، اما قطعاً SpaceX اوقات بدی را سپری نمود.
این کمپانی مدتی پیش نیز نتوانست با موفقیت یک موشک را بر روی نوعی قایق شناور روی دریا فرود آورد. این موضوع به ناسا و مقامات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نشان داد که باید برای اجرای موفقیت آمیز چنین ماموریت های مهمی، دقت بسیار بیشتری را داشته باشند. به همین دلیل مهندسین SpaceX قطعاً باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در آینده بار دیگر نظر مقامات ناسا و نیروی هوایی آمریکا را جلب نمایند.

ادامه مطلب