محبوب ترین ها
تکنولوژی
دنیا شکوهی۸:۲۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

اولین مدیران سونی در مورد نقص فجیع داده ها خبر داشتند، که ایمیل های خود را به وب سرازیر میکردند، که تصویری از یک اسکلت که روی صفحه مونیتور با هشدار " این تازه شروع است" چشمک میزد.
اگر مهاجمان تصمیم نداشتند تا کمپانی را به صورت عمومی شرمنده کنند، احتمالا برای هفته ها یا شاید ماه ها میتوانست بدون آگاهی کمپانی از نفوذ، عبور کند.
گزارشی توسط انیستیتو Ponomon، یک مرکز تحقیقات حریم شخصی و امنیت داده ها، کشف کرد که متوسط زمان برای شناسایی حمله در سال 2014، 170 روز بوده است، و اگرپای یک شخص داخلی با دسترسی به شبکه کمپانی در میان بود به 270 روز افزایش می یافت.
اینجا جایی است که Terbium Labs ، یک شرکت بالتیموری تاسیس شده توسط افراد تحصیل کرده با سابقه در آنالیز داده ها در مقیاس بزرگ ، رمزنویسی کوانتومی، و کار با سرویس اطلاعات، وارد عمل میشود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۵:۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

تیم کوک در یک حمله شگفت آور خصمانه و منفعل، به رقبای خود فیسبوک و گوگل میگوید: داده هایتان را نمیخواهیم.
کوک در قهرمانان آزادی EPIC، یک رویداد آزادیهای مدنی در واشنگتن سخنرانی میکرد. بر اساس گزارش TechCrunch، کوک گفت: من با شما اهالی سیلیکون ولی صحبت میکنم، جایی که تعدادی از موفق ترین و برجسته ترین کمپانی ها تجارت خود را با آرام کردن مشتریان با خشنودسازی آنها در مورد اشتراک اطلاعات شخصی خود ساخته اند." و اینکه" آنها از هر چیزی که در مورد شما میفهمند استفاده میکنند و تلاش میکنند تا آنرا به پول تبدیل کنند. ما معتقدیم که این اشتباه است، و این چیزی نیست که اپل بخواهد باشد."

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۳:۵۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

رقابت های DARPA Robotics سرانجام در حال به پایان رسیدن است. رقابت های فاینال پس از گذشت 3 سال از زمانی که این رقابت ها در پومونای کالیفرنیا آغاز شد، در تاریخ 5 و 6 ژوئن برگزار می شود. وب سایت جدیدی تحت عنوان CuriosityStream که شامل مستندهای مختلف می باشد، قرار است این رقابت ها را با حضور 25 شرکت کننده به صورت آنلاین پخش کند. شما می توانید عملکرد روبات ها در برابر چالش های مختلف را به صورت زنده مشاهده کنید. علاوه بر این، وب سایت مذکور توصیحاتی در مورد ایده برگزاری این رقابت ها، تاریخچه ای از فینالیست ها و مستندهایی که مرتبط با فاجعه نیروگاه اتمی ژاپن در سال 2011 بوده اند، را نیز نمایش خواهد داد. این رقابت ها بخشی از تلاش DARPA به منظور دستیابی به روبات های انسان نما به عنوان نیروهای واکنش سریع و جستجو-نجات پس از حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیما را نشان می دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

امروز thync در حال راه اندازی است که قادر به تغییر خلق و خوی شما میباشد .در واقع این هدست این امکان را فراهم میکند تا با استفاده از کنترل و تقویت انرژی خود از طریق تلفن هوشمند برای خود حالت آرامش ایجاد کنید.
همانطور که در ماه اکتبر گزارش کرده بودیم ,راه انداز بر پایه los gat افزایش 13 میلیون دلاری داشته تا بتواند با استفاده از شبیه سازی الکتریکی خلق و خوی شمارا عوض کند .
متاسفانه در زمانی که تهیه کننده این دستگاه در مورد تامین مالی آن صحبت میکرد ,ما موفق به امتحان این هدست(حتی مشاهده آن از نزدیک)نشدیم.در آخرین سفر به دفاتر زیبای thync (یک سالن اپرای قدیمی بازسازی شده)ژنراتور امواج تغییر خلق و خو به همراه یک بند به سر وصل میشد.همانطور که معلوم است گجت (ابزار) thync خیلی بیشتر از یک ماژول ساده هدست است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

در کنار راه اندازی تعداد زیادی از محصولات جدید در Computex (نمایشگاه کامپیوتر) 2015، ایسوس، مینی کامپیوترهای شخصی کاربردی جدیدی را نشان داد که از پردازنده در حال حاضر بی نام اینتل کور از خط تولید جدید کمپانی Skylake بهره میبرد.
VivoPC VC65 بزرگترین مینی کامپیوتر معرفی شده ایسوس است. به جای استفاده از منبع قدرت خارجی از VC65، سخت افزار، قدرت لازم را با بدنه مینی کامپیوتر یکی میکند. همچنین از RAID پشتیبانی میکند، و گرچه هیچگونه جزییاتی در مورد پشتیبانی تنظیمات دقیق وجود ندارد. احتمالا مینی کامپیوترها با فضای سخت افزار 2 اینچی به بازار می آیند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

یکی از عیب جویی ها علیه فلش Nand (حافظه غیر فرار) مورد استفاده در SSD (دستگاه ذخیره اطلاعات) پایداری آن است. اینگونه از حافظه در نهایت از کار میافتد و غیر قابل استفاده میشود. ظاهرا این مشکل NRAM (رم های غیر فرار ) نیست. تکنولوژی ای که کمپانی Nantero در 14 سال گذشته در حال توسعه آن بوده است.
NRAM نوعی از ذخیره غیر فرار است که با استفاده از نانو لوله های کربنی ساخته شده است. رییس کمپانی، گرگ اشمرگل توضیح داد که این محصول کمپانی با خواباندن نانو لوله های کربنی بر روی ویفرهای سیلیکونی ساخته شده است. سپس لایه با چاپ سنگی الگو گذاری شده و با هر سلول NRAM بر روی هر 2×نانومتر گره شامل صدها لوله نانو قلم زده شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

چه می شد اگر لوازم خانگی هوشمندتان با ذهن شما تعامل داشتند؟ شاید این موضوع شما را یاد فیلم های علمی تخیلی بی اندازد، اما شخصی معتقد است در آینده چنین چیزی را شاهد خواهیم بود.
دین اَسلام، یک پروفسور در رشته های برق و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایالت میشیگان، سیستمی را اختراع کرده که به شما اجازه می دهد با استفاده از ذهن خود دستگاه های مورد علاقه تان را کنترل کنید.
این تکنولوژی به دستگاه نوار مغز یا EEG شباهت دارد. سنسورها بصورت مستقیم بر روی سر قرار گرفته و موج های مغزی را ثبت می کنند و سپس این اطلاعات را به یک کامپیوتر که سنسورهای مخصوص خودش را دارد، ارسال می کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

دوربین Peek که مخفف نام اپلیکیشن Portable Eye Examination Kit می باشد، یک سیستم مبتنی بر گوشی های هوشمند است که مشکلات چشمی را تشخیص می دهد. این دوربین از یک ابزار که توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده استفاده می کند تا به چشم پزشکان اجازه بررسی های مختلف چشمی از طریق دوربین و اپلیکیشن مخصوص بدهد. این سیستم که توسط چشم پزشکان انگلیسی طراحی شده، موفق به جذب سرمایه 130 هزار پوندی در کمپین سایت Indiegogo شده و اکنون برای پیش سفارش در دسترس دکترها می باشد.
Peek می تواند شبکیه چشم را با استفاده از دوربین های با کیفیت اسمارت فون ها ببیند، آب مروارید را تشخیص دهد و تست های بینایی، رنگ و کنتراست را انجام دهد. این پروژه توسط دکتر اندرو باستاروس و استوارت جوردن رهبری شده و طراحی آن برعهده کیت تارلینگ و دکتر ماریو جیاردینی بوده است.

ادامه مطلب