محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، قرار است هلی کوپتر مریخی ناسا هفته آینده ششمین پرواز خود در سیاره سرخ را انجام دهد. طی این عملیات سرعت هلی کوپت «نبوغ» به ۹ مایل برساعت می‌رسد و به مدت ۲ دقیقه پرواز خواهد کرد.
این نخستین پرواز از «مرحله نمایش عملیات» است که به کاوشگر استقامت در انجام مأموریت خود برای یافتن نشانه‌هایی از حیات باستانی کمک می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به ساخت سیستم‌هایی برای کنترل لوازم برقی مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیاء دست یافتند که به گفته آنها می توان وسایل برقی را با کمک موبایل از هر نقطه از جهان کنترل کرد.
سعید محمدی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه فعالیت این شرکت از ۵ سال قبل در زمینه هوشمندسازی وسایل برقی آغاز شده است، گفت: محصولات تولیدشده در این شرکت در زمینه اینترنت اشیاء است، به این معنا که می‌توان وسایل برقی موجود در منزل را با کمک تلفن همراه کنترل کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، بعد از آمریکا، چین دومین کشور جهان است که موفق شد اولین کاوشگر خود را به سیاره سرخ بفرستد. بعد از فرود موفقیت آمیز، اکنون مریخ نورد «ژورونگ» (Zhurong) اولین تصاویر گرفته شده از سیاره سرخ را ارسال کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ دیسپلی در جریان نمایشگاه «Display Week 2021» از طیف متنوعی از پنل‌های جدید تاشو در کنار پنل جدید UDC، مخصوص دستگاه‌های مجهز به دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، پرتاب انبوه تجهیزات و ابزارهای پیشرفته به فضا برای گردآوری اطلاعات، نیازمند روش‌هایی برای ارسال این اطلاعات به زمین است.
در حال حاضر، سیستم ارتباطات فضایی مبتنی بر ارتباط رادیویی است و سازمان‌هایی همانند ناسا در طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با بهره‌گیری از ظرفیت فرکانس‌های بالا، اطلاعات بیشتری را در فرآیند انتقال اطلاعات دریافت کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

ایلان ماسک اعلام کرده است که شرکتش اسپیس اکس، رمز ارز داج کوین را به عنوان پرداخت از مشتریانش قبول می‌کند.
او همچنین در یک توییت اعلام کرد که اسپیس اکس اوایل سال آینده، یک ماهواره با نام "داج-۱" را به ماه می‌فرستد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که قیمت داج کوین در دو روز گذشته در حال سقوط بوده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از انگجت، فضاپیمای مذکور در تاریخ ۲۰ جولای یعنی بیش از دو ماه دیگر جهانگردی فضایی را به خارج از جو زمین منتقل می‌کند.
علاقمندان برای خرید بلیط این سفر باید در یک مزایده آنلاین شرکت کرده و صندلی یادشده به کسی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد اعطا می‌شود. مزایده مذکور از امروز آغاز شده و علاقمندان باید با مراجعه به وب سایت بلواوریجین به صورت خصوصی در این مزایده شرکت کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، ساعاتی پیش برخی از ساکنان واشنگتن آمریکا نورهایی را در آسمان این شهر مشاهده کردند که آن‌ را به بشقاب پرنده‌ها‌ نسبت دادند. اما طولی نکشید که مشخص شد منبع این نور چیزی نبود جز ماهواره‌ها‌ی استارلینک شرکت اسپیس ایکس.
طبق آخرین اطلاعات، اسپیس ایکس اخیرا 60 ماهواره جدید استارلینک را از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب کرد که بارتاب نور خورشید روی این تعداد ماهواره یک مجموعه نوری را در آسمان شکل داد و توجه این افراد را به خود جلب کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند