محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

محققان دستگاه کوچکی ابداع کرده اند که درون گوش میانی گذاشته می شود و به واسطه آن معلولانی که از بیماری های عصبی حرکتی یا ALS رنج می برند، قادر خواهند بود کامپیوتری را برای ارتباط با دنیا کنترل کنند.
به نقل از دیلی میل، این دستگاه کوچک Earswitch نام دارد که یکی از ماهیچه های باریک پنهان شده در گوش میانی را تحت کشش قرار می دهد و به این وسیله افراد ناتوان و معلول می توانند کیبورد کامپیوتر را از راه دور و با کمک همین ماهیچه کنترل کرده و تایپ کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تنها در آمریکا سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مواد غذایی سالم و قابل مصرف دور ریخته می‌شوند و این کار تبعات منفی اقتصادی و زیست محیطی به همراه می‌آورد. این ضایعات عامل نشر گسترده گازهای گلخانه‌ای نیز هستند.
استارت اپ ویست لس در لهستان برای حل این مشکل از یک سیستم هوش مصنوعی برای کاهش خودکار قیمت مواد غذایی فاسدشدنی در گذر زمان استفاده کرده تا از فروخته نشدن آنها جلوگیری کند و مشتریان را به خرید اقلام مذکور قبل از فاسدشدن آنها ترغیب کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، در آوریل گذشته، چین توانست با موفقیت یکی از قسمت‌‌‌های اصلی ایستگاه فضایی خود را به فضا پرتاب کند. اما از آن زمان به بعد، بوستر انتقال‌دهنده این قطعه به مدار، به صورت ناپایدار در گردش بوده است و مشخص نبودن زمان و محل سقوط آن، نگرانی‌‌‌هایی را به وجود آورده است.
طبق گزارش‌‌‌های منتشردشه، این بوستر احتمالا به صورت کاملا کنترل‌نشده به زمین بازخواهد گشت. این بوستر به قدری بزرگ است که تنها بخش‌‌‌هایی از آن در جو خواهد سوخت و بخش‌‌‌های دیگر آن وارد زمین خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۷ ارديبهشت

ابر کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان "سیمرغ" که با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیاده‌سازی شده است، با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود تا بتواند خدمات محاسباتی در حوزه‌های مختلف را به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ارائه دهد.
ابر کامپیوتر(Supercomputer) به رایانه‌هایی گفته می‌شود که ظرفیت بالایی در محاسبات دارند. این واژه برای اولین ‌بار توسط مجله "نیویورک ورلد" برای اشاره به جدول‌ سازهای IBM در دانشگاه کلمبیا به ‌کار رفت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت چینی بایدو سرویس تاکسی خودران پولی را از روز گذشته در پکن افتتاح کرد. این نخستین شرکتی است که سرویس‌های تجاری خودروی خودران را در چین راه اندازی کرده است.
برخلاف آزمایش خودروهای خودران پیشین در پکن، این بار هیچ راننده‌ای پشت فرمان خودرو حضور نداشت. در عوض فردی در صندلی کمک راننده نشسته بود تا در مواقع اضطراری شرایط را کنترل کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، لیتیوم برای تولید باتری خودروهای برقی به طور گسترده مورد نیاز است و آلمان روز گذشته اعلام کرده مقدار زیادی از ذخایر این ماده را در زیر مسیر رودخانه راین شناسایی کرده و به دنبال استخراج آن است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، چین چندی پیش راکت Long March-5B Y2 را به مدار زمین فرستاد که حامل اولین ماژول از ایستگاه فضایی این کشور به فضا بود. آن‌ها در زمان پرتاب مدعی شدند که همه‌چیز درست پیش رفته، اما حالا انتظار می‌رود که بخش ۲۱ تنی این راکت به‌شکلی کنترل‌ نشده ظرف چند روز آینده وارد جو زمین شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، تسلا شروع به ارسال اطلاعات درباره نسل ارتقایافته باتری پاوروال (Powerwall) به نام پاوروال پلاس (+Powerwall) به مشتریان کرده. حالا یکی از این افراد مشخصات به همراه تصاویر آن را منتشر کرده است.
ظرفیت باتری پاوروال پلاس تسلا همچنان برابر ۱۳.۵ کیلووات ساعت است، با این حال حداکثر توان خروجی آن به ۹.۶ کیلووات افزایش پیدا کرده. این در حالی است که توان خروجی مداوم و حداکثر توان خروجی پاوروال به ترتیب به ۵ و ۷ کیلووات می‌رسد. دستیابی به این توان بالا تنها در حالت خارج از شبکه امکان‌پذیر است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند