محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش زومیت، تا زمانی‌که دیوان محاسبات آمریکا به اعتراضات بلو ارجین و داینتیکس رسیدگی نکند، اسپیس ایکس مبلغ قرارداد واگذارشده از سوی ناسا را دریافت نخواهد کرد.
به‌گزارش خبرگزاری ورج، ناسا تا زمان صدور حکم دیوان محاسبات آمریکا درباره‌ی اعتراض دو شرکت بلو ارجین و داینتیکس به نتیجه‌ی مناقصه‌ی سامانه‌ی فرود انسانی، همکاری خود با اسپیس ایکس در قرارداد جدید ۲/۹ میلیارد دلاری برای ساخت سطح‌نشین قمری را تعلیق می‌کند.
تعلیق کار روی سامانه‌ی فرود انسانی تا زمان تصمیم‌گیری دیوان محاسبات دباره‌ی دو پرونده‌ی اعتراضی بدان معنا است که اسپیس ایکس بلافاصله بخش نخست قرارداد ۲/۹ میلیارد دلاری را دریافت نخواهد کرد. این شرکت همچنین فعلا نمی‌تواند گفتگوهای اولیه با ناسا را که به‌طور معمول با واگذاری قرادادهای بزرگ انجام می‌شود، آغاز کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، روز گذشته هلیکوپتر نبوغ نتوانست برای بار چهارم پرواز کند. این ابزار ۴ پوندی قرار بود طولانی‌ترین و سریع‌ترین پرواز خود را انجام دهد اما روی سطح مریخ ماند.
تیم کنترل پرواز در آزمایشگاه JPL ناسا تصمیم دارد امروز این پرواز را انجام دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۰ ارديبهشت

چین در تلاش برای رقابت با ایستگاه فضایی بین‌المللی با موفقیت اولین بخش اصلی ایستگاه فضایی خود را در مدار نزدیک زمین پرتاب کرد.
به نقل از دیلی میل، این ماژول ۲۲ تنی بدون سرنشین که "Tianhe" یا "هارمونی آسمان‌ها" نام دارد، در آینده محل اقامت سه خدمه ایستگاه فضایی چین خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

یک فرد با استفاده از فناوری دیپ فیک هویت رئیس ستاد یکی از مخالفان دولت روسیه را جعل کرده و با نمایندگان پارلمان هلند گفت‌وگوی ویدئویی انجام داده است.
طبق گزارش نشریه‌های NL Times و De Volkskrant اعضای کمیته امور خارجه پارلمان این کشور فریب خوردند و با فردی کنفرانس ویدئویی برقرار کردند که با استفاده از فناوری دیپ فیک خود را لئونید ولکوف رئیس ستاد آلکسی ناوالنی (مخالف دولت رسمی‌روسیه) معرفی کرده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

به نوشته‌ی همشهری، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان‌ماسک، روز جمعه سومین گروه خدمه فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد اما نکته قابل توجه در این پرتاب استفاده از کپسول فضایی استفاده‌شده کرو دراگون برای نخستین بار در فرستادن انسان به فضا بود. این ماموریت که Crew-2 لقب گرفته، آخرین پرواز تحت برنامه خدمه تجاری ناساست که 4فضانورد دیگر را به ایستگاه فضایی مداری اضافه کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌ایران، فناوری تولید پهپاد در طی سال‌های اخیر رشد محسوسی را تجربه کرده و این پیشرفت زمینه‌ساز تغییراتی در صنعت حمل‌ونقل هوایی شده است. به طوری که اکنون شرکت‌های زیادی به تولید خودروهای پرنده روی آورده‌اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، چین احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی اولین ماژول از ایستگاه فضایی خود را پرتاب می‌کند. این کشور همچنین در تکاپو است تا یک تلسکوپ بزرگ فضایی در ابعاد تلسکوپ هابل را طی چند سال آینده به فضا بفرستد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

به گزارش پیوست، ناسا به شرکت اسپیس‌اکس متعلق به ایلان ماسک قرادادی ۲/۹ میلیارد دلاری را برای ساخت فضاپیمایی اعطا کرده که قرار است در سال ۲۰۲۴ فضانوردانی را به ماه ببرد، این آژانس امنیتی اسپیس‌اکس را در میان پیشنهاداتی از سوی شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) متعلق به جف بزوس و دینتیکس (Dynetics) پیمانکار دفاعی انتخاب کرد.

ادامه مطلب