محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

کمپانی هواوی در جدیدترین تصمیم خود، قصد دارد وجه معقولی را جهت استفاده از پتنت‌های 5G خود از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، دریافت کند.
شرکت هواوی تصمیم گرفته جهت دستیابی به اهداف خود، هزینه دسترسی شرکت‌های مختلف به پتنت‌های 5G خود را دریافت کند. هواوی در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، اظهار داشت که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید 2.5 دلار به ازای هر دستگاه که از پتنت‌های 5G هواوی استفاده می‌کند، پرداخت کنند. جیسون دینگ، مدیر حقوق مالکیت معنوی هواوی تخمین می‌زند که این کار بتواند 1.2 الی 1.3 میلیارد دلار برای هواوی، درآمدزایی داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، شرکت آلمانی لیلیوم یک نسخه از تاکسی هوایی برقی خود با ظرفیت ۷ سرنشین طراحی کرده که بیشتر شبیه مینی بوس هوایی است و قصد دارد در ۲۰۲۴ میلادی آن را رونمایی کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از انگجت، در سال ۲۰۱۹ شرکت نانوفناوری نانوم قایقی ساخت که ماگنی نام داشت و باتری آن پوسته‌ای از جنس فیبر کربن بود که بر روی بدنه آن نصب شده بود. سلول‌های باتری یادشده قادر به تولید ۵۰۰ کیلووات ساعت برق بود که در مقایسه با باتری‌های خودروی مدل اس تسلا که می‌توانند ۱۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کنند، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.
استفاده از فناوری نانو برای تولید این نوع باتری‌ها وزن و قیمت تمام شده تولید باتری‌های مذکور را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیومی بهره وری بیشتری نیز دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش پیوست، یک نمونه اولیه از راکت استارشیپ شرکت اسپیس اکس نتوانست به صورت امن فرود بیاید و به گفته این شرکت، مهندسان در حال بررسی موضوع هستند. این استارشیپ، یک نمونه از راکت‌های سنگین وزنی است که شرکت خصوصی ایلان ماسک، کارآفرین و میلیارد آمریکایی برای حمل انسان و ۱۰۰ تن وسیله به ماموریت‌های ماه و مریخ در آینده طراحی کرده است.
جان اینسپراکر، مهندس شرکت اسپیس‌اکس در یک ویدیوی زنده درباره این پرواز آزمایشی گفت: «به نظر تمام داده‌های این وسیله را از دست داده‌ایم. باید از طریق تیم از آنچه رخ داد مطلع شویم».

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ فروردين

پنج سال پیش ناسا، سفینه فضایی اسیریس رکس (OSIRIS-REx) خود را با ماموریت بازدید از سیارک معروف به بنو، به فضا پرتاب کرد. بنو، یک سیارک سنگی بزرگ است که به‌عنوان موضوعی عالی برای مطالعه مورد استفاده قرار گرفت و کاوشگر معتمد ناسا نه تنها از سطح آن نقشه‌برداری و تعداد زیادی مشاهدات ارائه کرد، بلکه مجموعه‌ای از نمونه‌برداری‌ها را نیز انجام داد. این فضاپیما در حال بازگشت به زمین است اما این ماموریت مانعی برای آماده شدن آژانس فضایی برای ارسال فضاپیمای دیگر با فناوری پیشرفته در جستجوی یک سیارک کاملا متفاوت نیست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ فروردين

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان دانشگاه جورجیا تک با کمک فناوری پرینت ۳ بعدی یک آنتن یک سو ساز(rectifying antenna) به اندازه یک کارت کوچک ابداع کرده‌اند که می‌تواند انرژی الکترومغناطیسی را از سیگنال‌های ۵G جمع آوری کند و آن را برای به کار انداختن دستگاه‌ها به کار گیرد. به این ترتیب شبکه‌های نسل پنجم اینترنت همراه به شبکه‌های بی سیم توزیع برق تبدیل می‌شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ فروردين

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، اسپیس ایکس آزمایش نمونه اولیه موشک استارشیپ را به دلیل موضوعاتی مربوط به سازمان فدرال هوانوردی آمریکا دوباره به تعویق افتاد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۰ فروردين

شرکت چینی شیوآمی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کند، از تولید اولین لنز گوشی مایع دنیا خبر داده است. این لنز بر روی گوشی به نام می میکس نصب می شود.

ادامه مطلب