محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ فروردين

پرتاب جدیدترین نمونه موشک "استارشیپ" به خاطر مه‌گرفتگی شدید لغو شد.
به نقل از اسپیس، جدیدترین پرواز آزمایشی موشک "استارشیپ" (Starship) به خاطر مه‌گرفتگی شدید لغو شد. شرکت "اسپیس ایکس" (SpaceX) قصد داشت طی این پرواز، جدیدترین نمونه موشک استارشیپ موسوم به "SN11" را آزمایش کند؛ اما به خاطر مه‌گرفتگی شدید در اطراف سکوی پرتاب مجبور شد پرتاب این موشک را لغو کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۸ فروردين

به گزارش مهر به نقل از دیلی مل، گروهی از محققان در چین با استفاده از لیزر توانستند یک شیء را که در آپارتمانی مخفی شده بود، بیابند. چنین لیزری در عملیات های نجات و جستجو، خودروهای خودران و یافتن دشمن کارآمد است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۸ فروردين

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، شرکت انگلیسی وان وب، ۳۶ ماهواره مخابراتی به مدار زمین فرستاد.
این شرکت که رقیب اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس (پروژه استارلینک) به حساب می‌آید، قصد دارد اینترنت را برای مناطق دورافتاده جهان فراهم کند. ماهواره‌های اینترنتی مذکور از مقر ووستوچنی در روسیه به فضا ارسال شدند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۷ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که تا قبل از سال 2030، فضاپیمای استارشیپ خود را در سطح سیاره مریخ فرود خواهد آورد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

اسپیس‌اکس «پشته سازی» اولین نمونه از Super Heavy نسل جدید تقویت کننده‌های راکت را به پایان رساند و این نمونه در نهایت قرار است فضا پیمای «استارشیپ» را به مدار و فراتر از آن هدایت کند. این تقویت کننده سوپر هوی حدود ۲۲۰ پا ارتفاع دارد، که تقریبا به اندازه بال‌های یک بوئینگ ۷۴۷ است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۵ فروردين

به گزارش ترنجی، شرکت ال جی تحقیق و توسعه شبکه 6G موبایل را آغاز کرده است. نسل بعدی 6G سیستم های ارتباطی بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی در حالی در حال توسعه هستند که هنوز نسل قبلی یعنی 5G بسیار نوظهور و نوپا می باشد. گفته می شود سرعت ارتباطی در نسل جدید شبکه 6G تا ۱۰۰ برابر شبکه فعلی 5G برآورد می شود.

ادامه مطلب