محبوب ترین ها
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

آمریکایی ها، گجتی به شکل سنگ طراحی کرده اند که افکار و ذهن افراد را می خواند و به متن تبدیل می کند. این تکنولوژی قبلیت اتصال به گوشی های هوشمند را دارد.
هر آن چیزی که می خواهید بگویید ...
سنسور های حساس در این هدست بی سیم که توسط تیم تحقیقاتی Emotiv بکار برده شده قابلیت ارسال و دریافت امواج مغزی را در قالب یک الکتروانسفالوگرام (نوار مغزی) را دارد.
سازندگان همچنین عنوان کردند این فناوری قادر به تشخیص مهمترین حالت ها و فرکانس های ورودی از مغز می باشد. این سنسور ها در هنگام حرکت افراد نیز فعال است در نتیجه این ابزار منحصر به فرد قادر به ثبت تمامی فرکانس های رفتاری و حرکتی می باشد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

وال استریت ژورنال می نویسد، ساعت های هوشمند AppleWatch در سال 2015 در بازار فروش خود در آمدی 2 برابربیشتر، نسبت به گوشی های آیفون کسب کرده اند.
چیزی که مشخص است مسئولین اپل نمی خواهند میزان فروش خود را فاش کنند اما تحلیلگران بازار تخمین زده اند، تا به حال تعداد 12 میلیون AppleWatch به فروش رسیده است.این درحالی است که فروش اپل آیفون در سال اول تعداد 6 میلیون دستگاه بوده است.
با توجه به تحقیقات ICD، ساعت های هوشمند اپل 61 درصد از بازار فروش ساعت های هوشمند را به خود اختصاص دده اند.
پیش تر اعلام شده بود؛ مقامات چینی دو استور iBooks و iTunes Movies اپل را در این کشور از دسترس خارج کرده اند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

Popular Science گزارش داد؛ تیمی از دانشمندان آلمانی تکنولوژی جدیدی را ابداع کردند که می تواند کاربرانش را شناسایی کند. آنها برای این کار ارتعاشات صدارا به جمجمه کاربر منتقل و سپس تغییرات موج را محاسبه کردند . این تغییرات در افراد منحصر به فرد است.
این پروژه Skull Conduct نام گرفته است. محققان در ساخت این دستگاه ازپرژه گوگل گلس (Google Glass) الهام گرفته اند.این هدست بصورت کامل و بر اساس نیاز کلی افراد برنامه ریزی شده است.
هدست چگونه کار خواهد کرد؟
نوعی بلندگو رسانا در این دستگاه تعبیه شده که ارتعاشات رابه گوش داخلی شخص منتقل می کند. میکروفون آن نیز امواج صوتی را ثبت می کند. در افراد مختلف به دلیل ساختار منحصر به فرد جمجمه آن ها، Distortion یا اعوجاج متفاوتی دریافت خواهد شد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

ساعت‌ هوشمند Gear S2 سامسونگ که چندی پیش به صورت رسمی وارد بازار گردید، تنها امکان اتصال به دستگاه‌های مبتنی بر تایزن و گوشی‌های اندرویدی را دارا بود اما با اضافه شدن پشتیبانی این ساعت هوشمند از سیستم عامل iOS از این پس ارتباط این ساعت با گوشی اپل برقرار خواهد شد.
متخصصین سامسونگ به صورت جدی برای توسعه شبکه در ساعت‌هوشمند Gear S2 سامسونگ در تلاشند.
در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای اتصال گوشی‌های مبتنی بر iOS را به ساعت‌ هوشمند Gear S2 فراهم آمده است. بدین ترتیب دارندگان آیفون نیز می‌توانند از تمامی امکانات این ساعت هوشمند همچون گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

آیا فکر میکنید سیری راهی امن برای استفاده از گوشی در ماشین است ؟ AAA اصرار دارد که دوباره در این باره فکر کنید . سازمان AAA برای امنیت ترافیک در روز پنجشنبه مقاله ای منتشر کرد که میگوید تکنولوژی هندزفری حواس راننده ها را پرت میکند ، حتی اگر چشمهایشان به جلو نگاه کنند و دستهایشان روی فرمان باشد . وسیله های نمایشگاه مختلفی در ماشین و همچنین سیستم صدا روی گوشی ها ؛ به عنوان بخشی از مطالعه در نظر گرفته میشوند . خیلی از ماشین های مدرن مجهز به سیستم های نمایشگر حرفه ای هستند که هدایت ، صدا و کارهای وسیله ی نقلیه را کنترل میکنند . اتومبیل سازان سیستم های هندزفری ( بدون استفاده از دست ) نصب میکنند که به راننده ها امکان کنترل این سیستم های نمایش را با فرمان های صوتی میدهند . گوشی های iOS , android و ویندوز دستور العمل مشابهی دارند که اغلب در حین رانندگی استفاده میشوند .
بدترین سیستم ها 27 ثانیه بعد از انجام یک کار باعث حواس پرتی رانندگان شدند . گرچه aaa عنوان میکند که همه ی سیستم ها خطری احتمالی برای اپراتورهایشان دارند . حتی بهترین سیستم ها میتوانند 15 ثانیه بعد از انجام کاری باعث حواس پرتی صاحبشان شوند .

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

ما شاهد توسعه ی کیسه های هوای مسابقه ی اسکی در طول چند سال گذشته بودیم و در حالیکه این تکنولوژی به پایان نزدیک شده اما هنوز برای انجام ورزشی که برایش طراحی شده کار لازم دارد . اگر نکته اضافه کردن گزینه های بیشتر است ، ما با جلیقه ی کیسه ی هوایی جدید 2.0 از تولید کننده ی وسیایل امنیتی سوئدی ، POC و گروه فرانسوی In&motion یک قدم به جلو برمیداریم . در این بخش ، dainese ، طراح اولین کیسه ی هوای پوشیدنی در این فصل تکنولوژی اش را بر پشت شرکت کنندگان جام جهانی میپوشاند . این کیسه ی هوا که با کیسه های هوای بهمن متفاوت است (وسیله ای که کارش نجات جان قربانی بهمن در بالای برف است ) ، این کیسه ی هوای مسابقه ی اسکی کارش فراهم کردن اثر محافظتی در ضربه های سریع است . به لطف فدراسیون اسکی بین المللی (fis) ، dainese اولین کیسه ی هوای اینچنینی را طراحی کرد و در سال 2014 نشان داد .

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

هدست های واقعیت افزوده نسل جدید هدست های واقعیت مجازی خواهند بود. شرکت ایسوس تمایل دارد نسخه ای ویژه و مخصوص به خود از HoloLens مایکروسافت را تولید کند. هولولنز در واقع نوعی کلاه و هدست است که می تواند هولوگرام ها را در دنیای واقعی نمایش دهد.
جانی شی رییس کمپانی ایسوس بطور عمومی اعلام کرد که همچنان در حال ارزیابی اطلاعات برای تولید یک هدیت واقعیت افزوده منحصر بفرد می باشند و بنابراین کاربران باید مدتی صبر کنند.
مایکروسافت با طراحی هولولنز امیدوار است تا به هدف جذب 1 میلیارد کاربر در پلتفرم ویندوز 10 دست پیدا کند.
تجربه هولوگرام ها چندان ارزان نخواهد بود. در حال حاضر یک کیت توسعه HoloLens برای خریداران 3000 دلار هزینه خواهد داشت. البته قسمت نسخه مخصوص مشتریان عادی کمتر خواهد بود.

ادامه مطلب