محبوب ترین ها
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

اگرچه واقعیت مجازی با استفاده از تجهیزات مختلف در تلاش است تا تعامل بهتری بین ما و خیالاتمان برقرار کند، اما هنوز گزینه مقرون بصرفه ای برای شبیه سازی کامل حرکات بدنمان در دنیای واقعیت مجازی در دسترس نداریم.
Salto یک لباس ویژه موشن کپچر است که با لطف سنسورهای مختل تعبیه شده در آن می تواند حرکات بدن شما را در یک محیط واقعیت مجازی شیبه سازی کند.
اما این لباس برخلاف لباس هایی که در فیلم های هالیوودی مورد استفاده قرار می گیرند تنها 700 دلار قیمت دارد که بدین ترتیب برای یک گیمر واقعیت مجازی یا فیلم سازان آماتور گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
نسخه پایه و ارزان قیمت این لباس که توسط طراحان دانمارکی تولید شده از 19 سنسور مختلف که برخی از آنها را در گوشی های هوشمند به وفور می بینیم تشکیل شده است. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج می شوند. نسخه گران قیمت تر این لباس از یک هاب و کیت توسعه بهره برده و می توان آن را با 33 تا 132 سنسور سفارش داد.
زمانی که لباس به نرم افزار متصل باشد، حرکات فرد بصورت بی سیم یا از طریق یک کابل متصل به گوشی هوشمند یا کامپیوتر کاربرم نتقل خواهد شد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

پس از انتشار چند خبر و شایعه، نایک بالاخره امروز کفش های جدیدش را معرفی کرد. این کفش ها با عنوان Nike Mag Sneakers شناخته می شوند، همان کفش هایی که یکی از شخصیت های اصلی فیلم "بازگشت به آینده" به پا داشت.
اما آیا کفش های جدید نایک از همان قدرت موجود در کفش های شخصیت فیلم بهره می برند؟ جواب مثبت است!
براساس معرفی رسمی صورت گرفته در وب سایت نایک، این کفش های جدید از نوعی بند هوشمند بهره می برند که با پایش پیوسته حرکات پای کاربر، بیشترین میزان راحتی و عملکرد را به وی ارائه می دهند.
بندهای کفشMAG هم بصورت خودکار و هم بصورت دستی قابلیت سفت و شل شدن را دارند.
متاسفانه نایک اعلام نکرده که این کفش بصورت عمومی عرضه خواهد شد یا خیر، اما براساس این معرفی می توان فهمید که این کفش یک نسخه محدود بوده و ابتدا بصورت مزایده ای به فروش خواهد رسید. همچنین تمام مبالغ جمع شده از این طریق به یک موسسه تحقیقاتی پارکینسون اهدا خواهد شد. تاریخ شروع، شیوه اجرا و مکان این مزایده تا قبل از بهار 2016 اعلام نخواهد شد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

fossil، تولید کننده ی ساعت مچی تقریبا یک سال است که بر روی وسایل تزئینی هوشمند و ساعت مچی هوشمند اندرویدش کار میکند . و حالا ما مزه ی همه ی این چیزهایی که قولشان را داده بودند را میچشیم ، پوشیدنی هایی که واقعا میخواهید بپوشید . در حالیکه ما در 12 ماه گذشته پیشرفت هایی در زمینه ی استایل میکردیم ، ( گرچه چقدر اش مورد بحث است ) ، گروه fossil که جواهرات و ساعت مچی برای برند هایی مانند michael kors, armani , diesel ,adidas , karl lagerfeld ,tory burch و fossil طراحی و تولید میکند و میفروشد ،در حال طراحی ساعت مچی و وسایل تجملی خودش بوده است . ولی به جای ساختن یک محصول تکنولوژی که از مد جلو است .و رویکرد بر عکسی را اتخاذ کرده ، مد در صندلی جلو ی ماشین و تکنولوژی در صندلی عقب است .
برند همنام fossil در روز چهارشنبه 4 وسیله ی تزئینی اش را در خط Q Fossil آغاز میکند ، که شامل دو نوع ساعت مچی متصل میشود ( یکی با صفحه نمایش لمسی و دیگری با صفحه ای انالوگ و کلاسیک ) و دو نوع دستبند متصل ( یکی برای مرد ها و دیگری برای زنها ) . و البته اپلیکیشنی برای پیگیری قدم هایی که برداشته اید، کالری که سوزانده اید وجود دارد . همینطور پیام هایی ازمخاطبین و اپلیکیشن هایی که به آنها اهمیت میدهید . ویژگی های دیگری هم وجود دارد مانند یاداوری برای استراحت و اینکه از شما پرسیده شود که آیا اخیرا چیز جدیدی را امتحان کرده اید . mashable نگاهی به این مجموعه انداخت و با یک نگاه میتوان آنها را نزدیک ترین چیز به کلمه ی زیبا دانست .زیباترین جواهرات هوشمندی که دیده ایم . به زودی در نقدی در این محصولات تعمق میکنیم تا قسمت تکنولوژِی آنها را نیز بسنجیم .

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

پس از رسوایی مقامات ارشد فیفا، چند ماه گذشته بطور کلی برای فیفا چندان خوب نبود. اما این مشکلات قانونی نمی تواند باعث شود فیفا از بهبود آینده فوتبال دست بردارد.
ماه آینده فیفا با همکاری هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال که مسئول قانون گذاری بازی فوتبال است، نوعی تکنولوژی پوشیدنی را وارد دنیای فوتبال خواهد کرد. ایده کلی این است که تمام تیم های فوتبال دنیا، از یک دستگاه ردیاب اطلاعات برای مقاصد تمرینی استفاده کنند. این تکنولوژی می تواند به بهبود بازی ها، عملکرد پزشکان و مربیان منتهی شود. در حال حاضر چون سیستم یکپارچه ای وجود ندارد، هر باشگاه از روش های خود برای این گونه مسائل استفاده می کند. فیفا امیدوار است بتواند در آینده ای نزدیک راهکاری را ارائه دهد که تمامی تیم ها

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۹:۱۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

تولید کننده ی لوارم برقی ژاپنی ، موراتا ، همراه با شهر sabae ایده ی عینک هوشمند خوش ساختش را در CETAEC سال 2015 نشان داد . این عینک هوشمند واقعیت تقویت شده (AR) چیزی است که موراتا ادعا میکند کوچکترین واحد میکرو ps دنیاست و طراحی شده تا به کاربر امکان کنترل از راه دور وسایل خانگی را بدهد . بدون اینکه مجبور باشند روی کاناپه دنبال کنترل بگردند یا تا کلید برق پیاده روی کنند.
علاوه بر تکیه کردن بر انعکاس روبه رویی عکسها بر لنز های مذکور، نمونه ی اولیه عینک همه ی سخت افزار ها را به صورت سنتی و کمی بزرک و به شکل عینک ساخت . شامل یک لیزر مادون قرمز نصب شده بر روی دسته ی راست میشود که به همراه سنسور های کوچکی کار میکند که در حال حاضر توسط موراتا در دست ساختند و طراحی شده اند تا رو یا نزدیک وسایل خانگی نصب شوند تا کنترل شوند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

گوگل امروز اعلام کرد که اپلیکیشن Cardboard VR هم اکنون در 100 کشور برای دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است. این شرکت همچنین اشاره کرد که کیت توسعه نرم افزاری این اپلیکیشن بهبود پیدا کرده و دید بهتری را در هنگام حرکت سر ارائه می دهد. این امر به علت تغییرات گسترده صورت گرفته در الگوریتم تطبیق سگنال های بدست آمده از سنسورهای ژیروسکوپ و شتاب سنج میسر شده است. نتیجه این تغییرات کاهش حرکات تصویر خصوصاً در مواقعی که سرتان ثابت شده، خواهد بود.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

پس از اینکه فیسبوک در رویداد اپل واچ که ماه سپتامبر برگزار شد پیام رسان خود را معرفی کرد، این شرکت سرانجام اپلیکیشن پیام رسان خودش را برای ساعت هوشمند اپل عرضه کرد.
این شبکه اجتماعی بصورت بی سر و صدا روز پنجشنبه، این پیام رسان را بصورت یک آپدیت برای اپل واچ منتشر کرد. این آپدیت همچنین پشتیبانی از ویژگی های iOS 9 شامل جستجوی کلی و مالتی تسکینگ در آیپدها را شامل می شود.
نسخه اپل واچ برنامه پیام رسان فیسبوک از watchOS2، جدیدترین نسخه رابط کاربری اپب برای ساعت هوشمند پشتیبانی می کند. امکان تایپ پیام های بلند وجود ندارد اما می توانید از لیستی شامل پیام های آماده استفاده کنید. همچنین قابلیت ارسال مکان، لایک، استیکرها و یک پیام صوتی نیز وجود دارد. امکان دریافت تصاویر، ویدیو و پیام های صوتی نیز فراهم شده است.
اگرچه این برنامه از استیکرهای فیسبوک پشتیبانی می کند اما استیکرها و تصاویر GIF متحرک بصورت یک عکس ثابت نمایش داده می شوند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

مقایسه ساعت هوشمند Huawei Watch و موتو 360 مانند مقایسه دو کامپیوتر ویندوزی با مشخصات یکسان اما کیس های متفاوت است. بیایید به این دو ساعت هوشمند که اتفاقاً نکات مشترک زیادی با یکدیگر دارند نگاهی بیندازیم.
البته مثال کامپیوتر خیلی در بازار گجت های پوشیدنی صدق نمی کند چرا که احتمالاً به چیزی که بر روی دست خود می بندید بیشتر از کامپیوتر دسکتاپ تان اهمیت می دهید. در واقع هدف گوگل با ارائه پلتفرم اندروید ویر این بود که ظاهر به اندازه ای کافی هست تا یک محصول پوشیدنی را از دیگری متمایز کند.
هم هواوی و هم موتورولا ساعت های خود را در استایل های مختلف به فروش می رسانند اما در این مقایسه ما مدل های پایه را بررسی می کنیم. قیمت مدل پایه Huawei Watch با بند چرمی 349 دلار و برای نسخه 42 میلی متری نسل دوم Moto 360 با بند چرمی 299 دلار می باشد.
مدل های دیگر هواوی واچ تا 799 دلار هم قیمت دارند(با روکش طلا) و برخی مدل های موتو 360 نیز به 450 دلار می رسند.

ادامه مطلب