محبوب ترین ها
پوشیدنی
مصطفی طبری۷:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

جواهرات گران قیمت را فراموش کنید، حالا می توانید خودتان انگشتر و دستبندهای زیبا را تولید کنید!
یک استارتاپ با عنوان Trove به شما اجازه می دهد یک جواهر را طراحی، مدل اولیه آن را با پلاستیک چاپ و سپس آن را با فلز دلخواهتان چاپ کنید.
برایان پارک که سابقاً مدیر محصولات Zynga بود، پس از اینکه به فناوری چاپ سه بعدی علاقه مند شد یک کمپانی را تاسیس کرد. وی به دنبال راهی آسان بود تا مشتریان بتوانند محصولات خود را سفارشی کنند.
در سایت این استارتاپ 25 مدل مختلف در هر بخش(انگشتر و دستبند) وجود داشته و کاربران می توانند با توجه به امکانات موجود، آنها را سفارشی کنند. برای مثال شما می توانید میزان خم یا کشیدگی را طبق سلیقه خود تغییر دهید.
پارک می گوید "امیدوارم بتوانیم تجربه ای آسان را به کاربران ارائه دهیم تا بتوانند بدون نیاز به مهارت های اولیه، هر چیزی که دوست دارند را با متریال های مختلف و بصورت سه بعدی چاپ کنند."

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

بالاخره این اتفاق افتاد. بازارا ساعت های هوشمند بزرگ شد و شرکت های مختلف از تجارب قبلی خود و رقبایشان درس گرفته و محصولات بهتری را ارائه کردند. حالا این شرکت ها به فشن و تاریخچه ساعت ها توجه بیشتری دارند و با حضور مواردی مانند Gear S2، اکنون چند دستگاه پوشیدنی بسیار خوب در بازار داریم.
در طی دو سال گذشته تقریباً تمام شرکت های تولیدکننده ساعت های هوشمند تلاش کردند طراحی های خود را بهبود ببخشند. در این بین طراحی موتورولا و ال جی مورد استقبال قرار گرفت. اما اپل با معرفی اپل واچ در اوایل سال جاری از تمام تجربه اش استفاده و محصولی عالی را وارد گود رقابت کرد.
سامسونگ ساعت هوشمند جدیدش را Gear S2 نامگذاری کرد تا به کاربران یادآوری کند این محصول در خانواده محصولات پوشیدنی Galaxy Gear که در سال 2013 معرفی شده بود است.
در سال 2014 سامسونگ به جای Android Wear از سیستم عامل تایزن استفاده کرد اما Gear 2 همچنان از همان طراحی نه چندان دلچسب قدیمی بهره می برد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۷ مهر

یک شرکت تولیدکننده آمریکایی پوشاک به نام Lumo شرت های ورزشی را طراحی کرده که تفاوت های محسوسی با شرت های رایج در بازار دارند. به عقیده طراحان این شرت، اطلاعات ارزشمندی می تواند از حرکت باسن و لگن بدست آید. شرت Lumo Run هوشمند بوده و از چند سنسور برای اندازه گیری فاصله گام ها، جهش و تعداد گام های دونده بهره می برد. این شرت با ارائه توصیه هایی در لحظه به شما کمک می کند تا علاوه بر عملکرد بهتر، از مصدومیت های احتمالی نیز جلوگیری کنید.
شرکت Lumo از سال 2012 در زمینه قراردادن سنسورها بر روی بدن فعالیت خود را شروع کرده است. در آن زمان این شرکت یک کمربند را معرفی کرده بود که به قرارگیری مناسب بدن فرد کمک می کرد. سپس این شرکت دستگاهی را ارائه کرد که به یقه بسته می شد و Lumo Lift نام داشت. این دستگاه می توانست گام ها، حالت بدن، مسافت و کالری مصرف شده را اندازه گیری کند. حالا این شرکت با بهره گیری از تجربه ها و موفقیت های پیشین خود سعی دارد برای سایر قسمت های بدن نیز محصولاتی را ارائه کند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر

"دست مرا برای 10 ثانیه بگیرید تا از شما عکس بگیرم!". این جمله ای است که وقتی Touchy را بر روی سر خود گذاشته اید باید بگویید. ایده کلی خیلی ساده است، شما یک کلاه به شکل دوربین را بر روی سر خود قرار می دهید و تا هنگامی که دست فردی را لمس نکنید شاتر دوربین بصورت بسته باقی مانده و در واقع شما را نابینا می کند.
اگر خوش شانس باشید و کسی تا ده ثانیه دست شما را نگه داشته باشد، یک عکس بطور خودکار ثبت شده و در نمایشگر عقبی کلاه نمایش داده می شود. طراحی این کلاه توسط یک هنرمند هنگ کنگی به نام Eric Siu در سال 2012 صورت گرفته و به عنوان راهی برای درمان اضطراب اجتماعی معرفی شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

ظاهراً عینک های هوشمند گوگل نمی توانند یک نام را برای مدتی بر روی خود نگه داشته باشند. این پروژه برای نخستین بار توسط گوگل Project Glass نامیده شد که در سال 2013 به Google Glass تغییر پیدا کرد و احتمالاً بزودی گوگل قصد دارد آن را به Project Aura تغییر دهد.
براساس گزارش وب سایت بیزینس اینسایدر، Project Aura در ماه ژوئن زمانی که گوگل چندین متخصص الکترونیک از بخش تحقیقات آمازون (Lab126) را برای احیای Glass project استخدام کرد، شروع شد.
ممکن است Aura در زمینه نسل جدید Glass و یا حتی سایر گجت های پوشیدنی فعالیت کند. تیم Aura با چند تیم تحقیقاتی دیگر گوگل شامل آنهایی که پشت Project Soli و Google Cardboard هستند همکاری خواهد کرد.
به گفته WSJ این پروژه همچنان توسط Ivy Ross هدایت می شود که قبلاً پروژه Glass را با نظارت Tony Fadell که اکنون سرپرست شرکت Nest تولیدکننده لوازم خانگی هوشمند می باشد، رهبری می کرد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

گوش دادن به موزیک از طریق هدفون میتواند شنوده را از بقیه ی دنیا جدا کند . هدفون های جدید رسانش استخوانی بتبند ، به کاربران این امکان را میدهند تا در حین گوش دادن به موزیک ، بشنوند که در اطرافشان چه اتفاقی می افتد . صوت از طریق استخوان های جمجمه انتقال پیدا میکند در حالیکه گوش ها آزاد و بدون پوشش اند. بتبند توسط studio banana things طراحی شده است، که قبلا سازنده ی ostrich pillo و چیزهای دیگری از همان دسته بود. مانند ostrich pillow mini. درصورتیکه ostrich pillow جدایی از دنیای خارج را فراهم میکند، بتبند در حال از بین بردن چنین جدایی است . استودیو banana things توضیح میدهد که امواج صدا توسط بتبند در فرکانسی عبور میکنند که به آنها این امکان را میدهد تا توسط استخوان های جمجمه هدایت شوند . با این روش ، آنها در گوش درونی پخش میشوند بدون اینکه نیاز به ایر باد یا اور ایر کاپ باشد و این خصیصه برای کسانی که میخواهند در حین موزیک گوشی دادن از صداهای اطرافشان هم باخبر شوند ایده آل است ومانند دوچرخه سواران.
این وسیله سه مبدل دارد که با سر شنونده در سه نقطه ی مختلف تماس دارند . که ضمانت تجربه ی صوتی درست را از طریق استخوان ها میکند. دو تا از این مبدل ها در سمتی از سر قرار میگیرند که امواج صدا را از طریق استخوان های شقیقه هدایت کنند و سومی در پشت سر قرار میگیرد تا امواج صدا را از طریق استخوان پس سری هدایت کند .

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

اوایل این هفته ، ما بالاخره جزئیات قیمت و زمان بیرون آمدن ساعت huawei را فهمیدیم. قیمتش کمی از برخی رقباتش بیشتر است اما ساخت با کیفیت تری نیز دارد . آیا این ارزش کمی پول بیشتر را ندارد؟ gizmag این محصول پوشیدنی را در IFA 2015 در برلین از نزدیک بررسی کرد . اگر نگاهی به مشخصات این ساعت بیندازید متوجه میشوید که کار خاصی نمیکند که رقبایش نتوانند ، با همان تراشه ی snapdragon 400 و رم 512 گیگابایتی که میتوانید در بسیاری از ساعت های مچی اندروید دیگر پیدا کنید . این چیزی نیست که ساعت huawei را خاص میکند در عوض این ساعت ساخت ممتاز و تجملی را به کاربرانش ارائه میدهد که ممکن است با ساعت های پیشرفته ی سنتی اشتباه گرفته شود .

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

به لطف تصمیم گیری ها، تحقیق، مهندسی سطح بالا و احتمالاً کمی نگاه به علایق مصرف کنندگان، V-Moda محصولی را عرضه کرد که پیش از این کسی فکرش را هم نمی کرد. V-Moda Crossfade Wireless هدفون اطراف گوش این شرکت می باشد که بصورت بی سیم عرضه شده و در واقع نخستین محصول این شرکت است که از فناوری بلوتوث بهره می برد. Crossfade Wireless به لطف طراحی و مهندسی دقیق V-Moda قادر به پخش تقریباً یکسان صدا بصورت آنالوگ یا بی سیم می باشد.
این هدفون در واقع نسخه ای بروز شده از هدفون محبوب و شناخته شدهCrossfade M-100 می باشد که جوایزی را بدست آورده بود. در هدفون جدید نیز از درایورهای 50 میلی متری با دیافراگم دوگانه استفاده شده است. وزن سبک و استفاده از قاب فلزی برای دوام بالا در کنار راحتی مطلوب، از دیگر ویژگی های این نسخه می باشد.
اما شاید برجسته ترین نکته Crossfade Wireless تکنولوژی بلوتوثی است که قابلیت اتصال به دو دستگاه بصورت همزمان را داشته و تا 12 ساعت قادر به پخش موسیقی می باشد. در گذشته V-Moda همواره تمایل داشته از کابل به جای فناوری بی سیم استفاده کند، اما اگرچه کابل ها معمولاً قابل اطمینان تر هستند اما به مرور زمان راحتی استفاده کمتری را ارائه می دهند.

ادامه مطلب