محبوب ترین ها
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

پیش از عرضه اپل واچ، بسیاری پیش بینی کرده بودند که این محصول پاسخی به سایر دستگاه های پوشیدنی خواهد بود و به افق های جدیدی را در صنعت دستگاه های پوشیدنی پایه گذاری خواهد کرد. نقدهای صورت گرفته از این محصول کاملاً مثبت نبوده اند و این موضوع نشان می دهد که اپل واچ در آینده جای پیشرفت زیادی دارد.
با این وجود، اگر آمار و ارقامی که تحلیلگران منتشر کرده اند صحت داشته باشد، به نظر افراد زیادی بدون توجه به این نقدها، از اپل واچ استقبال کرده اند. براساس جدیدترین آمارهایی که توسط Global Equities Research منتشر شده، بیش از 7 میلیون سفارش برای خرید این محصول ثبت شده که جمعاً به 2.5 میلیون دستگاه برای مشتریان ارسال شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد

کمی بیش از یک هفته پیش اپل آپدیت جدیدی را برای اپل واچ منتشر کرد که ظاهراً بر روی روش اندازه گیری ضربان قلب تاثیراتی گذاشته است. پیش از این، اپل واچ هر ده دقیقه ضربان قلب کاربر را اندازه گیری می کرد، اما پس از آپدیت به نظر می رسد این روند نظم خود را از دست داده است.
کاربران از این موضوع به عنوان یک باگ شکایت کردند تا اینکه اپل توضیح داد که این موضوع عمدی بوده است. براساس پستی که در وب سایت این شرکت منتشر شده، اپل واچ حالا هنگامی که کاربر در حال حرکت است یا دستانش تکان می خورند، ضربان قلب را اندازه می گیرد اما ثبت نمی کند. در واقع زمان بندی ده دقیقه ای همچنان وجود دارد اما فقط برخی از اندازه گیری ها ثبت می شوند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

چه می شد اگر می توانستیم تمام کارها را با صدای خود انجام می دادیم؟
ظاهراً گوگل نیز چنین آرزویی داشته و برای تحقق آن تلاش هایی را انجام می دهد. در جدیدترین اقدام این شرکت، یک هندزفری با قابلیت پرداخت هزینه خریدها توسط صدای کاربر طراحی شده است.
بله درست شنیدید! دیگر نیاز نیست در جیب شلوار خود به دنبال پول بگردید یا حتی از کارت اعتباری یا گوشی موبایل خود استفاده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به پیشخوان رفته و جمله "تمایل دارم با گوگل پرداخت کنم" را به زبان بیاورید. پرداخت هزینه ها انجام شده و شما می توانید از فروشگاه خارج شوید.
البته این اولین باری نیست که یک شرکت قصد دارد پرداخت بدون تماس را ارائه کند. پیش از این Square و PayPal نیز سرویسی مشابه را ارائه کردند که البته هیچکدام نتوانستند به محبوبیت برسند. حالا گوگل با اتکا به نام خود و منابعی که احتمالاً در حمایت از این پروژه در نظر گرفته، قصد دارد این حرکت را به یک موفقیت تبدیل کند. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این هندزفری به چه صورتی کار می کند. تنها چیزی که می دانیم این است که تمام کارها براساس صدای کاربر انجام می گیرد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

وقتی اوایل سال میلادی جاری اپل از ساعت هوشمندش رونمایی کرد، بسیاری از کاربران نگران عمر باطری این گجت بودند چرا که شایعاتی حاکی از عمر نهایتاً یک روزه باطری اپل واچ منتشر شده بودند.
این نگرانی های از جهات مختلف به نوعی احمقانه بود، چرا که شما نهایتا در آخر شب و قبل از رفتن به بستر، ساعت را از دست خود باز می کنید. فکر نمی کنم اتصال شارژر به اپل واچ که تنها چند ثانیه زمان می خواهد کار چندان سختی باشد! این موضوع در مورد سایر گجت ها نیز تاحدودی صادق است.
حتی با وجود عرضه این ساعت هوشمند، برخی از بلاگ نویسان حوزه فناوری هنوز هم در مورد عمر باطری این گجت ابراز نگرانی می کنند. این در حالیست که هنوز حتی اپل واچ را از نزدیک ندیده اند!

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

در جریان کنفرانس Google I/O گوگل این فرصت را داشتیم که از میزان پیشرفت اندروید ویر مطلع شویم. این پلتفرم مخصوص دستگاه های پوشیدنی اندرویدی، در این مدت کوتاه راه زیادی را پیموده که این موفقیت را مدیون استقبال توسعه دهندگان مختلف است.
گوگل در این کنفرانس با ارائه اعداد و ارقام میزان محبوبیت اندروید ویر را به مخاطبین نشان داد. بر این اساس، ساعت های هوشمند اندرویدی اکنون دارای اکوسیستمی با بیش از 4000 برنامه هستند.
همچنین این سیستم عامل با دریافت به روزرسانی بر پایه اندروید آبنبات چوبی به مراتب هوشمندتر نیز شده است. این نسخه که اولین بار در ساعت هوشمند Watch Urbane ال جی دیده شد اکنون راه خود را به سایر دستگاه های سازگار نیز باز کرده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
نرگس درمیانی۱۶:۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

اپل کمپانی واقعی Metaio را خریده است.
شرکت اپل طی بیانیه ای نسبتاً مبهم اعلام کرد: اپل کمپانی های تکنولوژی های کوچکتر را می خرد اما در این رابطه و در مورد هدف و برنامه های خود به طورکلی بحثی نخواهیم کرد.
مدارک گواه بر این ادعا، از Common Register Portal در آلمان به دست آمدند که نشان دهنده ی واگذاری سهام Metaio به اپل است.
این کمپانی با کمک iphone، تعدادی جعبه ابزار SDKsand تولید کرده که در تولید برنامه های کاربردی کارایی دارد و همچنین یک بازی به سبک Holodeck.

ادامه مطلب
پوشیدنی
دنیا شکوهی۱۱:۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

یکی از مسائل بغرنج در مورد ساعت های هوشمند همواره سایز صفحه نمایش بوده است. صفحه نمایش بزرگ روی مچ بد منظره به نظر میرسد در حالیکه صفحه نمایش کوچک ناخوانا خواهد بود.
امروز لنوو در کنفرانس دنیای تکنولوژی در پکن، مدل مفهومی ساعت هوشمندی را معرفی کرد که دارای دو صفحه نمایش است. در نگاه اول ساعت لنوو مشابه LG Watch Urbane و Moto 360 با صفحه نمایشی گرد به نظر میرسد. اما درست در زیر آن صفحه نمایش دومی وجود دارد که به عنوان تصویر تعاملی مجازی عمل مکند.
مدیر تکنولوژی لنوو، پیتر هورتنسیوس بیان داشت که مشکل ساعت های هوشمند این است که صفحه نمایش آن برای ارائه تصویر به اندازه کافی بزرگ طراحی نشده است. نه تصویر همه جانبه (3 بعدی) به اندازه کافی بزرگ است و نه خصوصی.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۴:۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

نسخه Edition اپل واچ قیمت بسیار گزافی دارد، به طوری که از 10 هزار دلار شروع شده و تا 17 هزار دلار نیز می رسد. قطعاً بسیاری از ما توان پرداخت چنین هزینه ای برای یک ساعت هوشمند را نداریم. به همین دلیل گروهی از جواهرسازان راهی پیدا کرده اند که می توانید با صرف هزینه ای به مراتب کمتر اپل واچ خود را طلاپوش کنید!
با پرداخت تنها 100 دلار می توانید یک پوشش طلای 24 عیار را بر روی ساعت هوشمند خود داشته باشید. یک پروژه شخصی تحت عنوان Midas Touch به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید. این پروژه توسط اریک نول، یک شیمیدان پایه گذاری شده و هم اکنون نیازمند جذب سرمایه است.

ادامه مطلب